سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 09:25 - شنبه 27 شهریور 1395

امام‌جمعه اصفهان خطاب به مسئولان:

کسانی که فقط اسلام بر زبان‌دارند ولی در عمل طوری دیگر رفتار می کنند مؤمن نیستند/منش علوی فاصله نگرفتن از مردم است

آیت‌الله طباطبایی نژاد ولایت امیرالمؤمنین علی (ع) را مصداق عینی حاکم اسلامی عنوان و تأکید کرد: مسئولان باید با روش امام علی (ع) رفتار کنند که در دسترس مردم باشند مبادا از مردم فاصله بگیرند.

به گزارش اصفهان شرق، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان در خطبه‌های این هفته نمازجمعه در مصلا بزرگ اصفهان با اشاره به عید غدیر اظهار کرد: مسئولان باید با نگاه به حکومت علوی آن‌چنان‌که مولای متقیان هرچه مقام داشتند در برابر مردم خاشع‌تر بودند نسبت به مسئولیتشان رفتار کنند.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد بابیان اینکه امیرالمؤمنین (ع) همیشه می‌فرمودند در سختی‌ها باید کنار مردم باشیم، گفت: برخی متأسفانه تا مسئولیتی را بر عهده می‌گیرند طوری رفتار می‌کنند که در مدت کوتاه مسئولیت خود می‌خواهند بار تمام زندگی‌شان را ببندند.

وی ادامه داد: گفته نمی‌شود که مسئولان همانند امام علی (ع) لباس وصله کرده یا نان جو مصرف کنند بلکه طوری رفتار کنند تا مردم بتوانند به تنها همچون ائمه مراجعه و درخواست‌هایشان را مطرح کنند.

خطیب نماز جمعه اصفهان بابیان حدیثی از امام هادی (ع) که ۱۵ ذی‌الحجه سالروز میلاد آن بزرگوار است، گفت: ایشان ایمان و اسلام را این‌گونه بیان فرمودند «ایمان جایی است که قلب آدم اعتقادات وی را باور کند و در عمل این اعتقاد قلبی را نشان دهد و اسلام همان چیزی است که شهادتین بر زبان جاری می‌شود».

آیت‌الله طباطبایی نژاد کسانی را که فقط اسلام را بر زبان‌دارند ولی در عمل طوری دیگر رفتار می‌کنند را مؤمن ندانست و اظهار کرد: فقط به این‌گونه افراد تنها می‌توان مسلمان گفت نه بیشتر.

وی با اشاره به قتل‌عام فلسطینیان در «اردوگاه‌های صبرا و شتیلا» در سال ۱۹۸۲ توسط جلادان صهیونیستی خاطرنشان کرد: در آن زمان مردم مظلوم فلسطین که از خانه‌های خود آواره شده بودند در این اردوگاه حضور داشتند که نظامیان وحشی صهیونیستی در زمان شارون ملعون آن‌ها را به رگبار بستند و سپس با تانک‌هایشان آن‌ها را له کردند اما چیزی که مایه شرم هست این است که مدعیان دروغین حقوق بشر حتی صدایی هم بلند نکردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با اشاره به رفتار متناقضانه در برابر حقوق بشر توسط نهادهای بین‌المللی تصریح کرد: اگر طرفداران آنان رفتار جنایت گونه‌ای داشته باشند هیچ حرفی نمی‌زنند ولی زمانی که ما قاچاقچی مواد مخدر یا مفسد فی‌الارض را مجازات می‌کنیم فریاد نقض حقوق بشر سر می‌دهند، البته مردم ما این رفتارها را شناخته و از حقیقت واقعی تشخیص می‌دهند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد ضمن تبریک سالروز ولادت امام هادی (ع) گفت: زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیریه از این وجود نازنین به یادگار مانده است که اولی منشور امام شناسی و زیارت غدیریه زیارت علی شناسی است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان آمار کشور گفت: اینکه یک مرکز آمار مستقل وجود داشته باشد ضروری است و نباید به دولت خاصی وابستگی داشته باشد تا هر زمان که خواستند آمار متناسب با نیاز خود اعلام کنند.

امام‌جمعه اصفهان با انتقاد از تغییر استانداران و فرمانداران به‌محض تغییر دولت یا وزیر کشور، تصریح کرد: اینکه باروی کار آمدن چپ افراد راست را کنار می‌زنند یا بالعکس روشی غلط است، در مورد اصفهان نیز همین‌طور است فقط دو استاندار را تأکید برماندنشان داشتیم.

آیت‌الله طباطبایی نژاد ارائه آمار صحیح را لازم و ضروری عنوان و تأکید کرد: اگر آمار صحیح ارائه نشود تصمیم گیران نمی‌توانند تصمیم خوب اتخاذ کنند.

وی بابیان اینکه هرسال در روز غدیر مردم نسبت به سال‌های قبل آن مراسم‌های باشکوه‌تری برگزار می‌کنند، گفت: باید به دنیا بفهمانیم که دین اسلام با نصب امام علی (ع) کامل شده است.

* «ولایت» زیباترین نعمت خدا در غدیر به مردم هدیه شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل دست‌افکن دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان اصفهان با اشاره به آیه ۳ سوره مبارکه مائده « الْیَوْمَ اکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَاتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتى وَرَضیتُ لَکُمُ الْاسْلامَ دیناً» اظهار کرد: خداوند در روز عید غدیر با انتساب ولایت امام علی (ع) به دست مبارک پیامبر عظیم‌الشأن اسلام ، دین را کامل بیان کردند.

وی با اشاره به اقدامات بنیاد بین‌المللی غدیر استان اصفهان گفت: برای احترام و بزرگداشت روز عید غدیر برنامه‌های متعددی در نظر گرفته‌شده است.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان اصفهان با اشاره به سنت حسنه اطعام دادن در روز غدیر اظهار کرد: اطعام در روز غدیر سفارش زیادی شده و دارای ثواب بسیار بالایی است.

حجت‌الاسلام دست‌افکن خواندن زیارت‌های جامعه کبیره و غدیریه را از اعمال روز غدیر بیان و تأکید کرد: در مساجد خطبه‌خوانی‌ها باید جا بیفتد.

وی غدیر را زیباترین روز تاریخ عنوان و اظهار کرد: در این روز خداوند زیباترین نعمت خود یعنی ولایت را به مردم هدیه نمود.

انتهای پیام/راه دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.