سرویس: اخبار شهرستان 16:19 - جمعه 26 شهریور 1395

امام جمعه موقت شهر ورزنه:

جوانان این مرز و بوم در دفاع مقدس یک وجب از خاک کشور را به دست بیگانه ندادند

حجت الاسلام کریمی گفت: جوانان این مرز و بوم در دفاع مقدس یک وجب از خاک کشور را به دست بیگانه ندادند.

به گزارش اصفهان شرق از ورزنه، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد کریمی امام جمعه موقت شهر ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع شهر ورزنه ضمن دعوت به تقوی الهی اظهار داشت: موضوع جانشینی پیامبر هم در شیعه وهم اهل تسنن مورد بررسی بوده وهست چرا که درکتب اهل سنت درارتباط با جانشینی پیامبر روایات زیاد نقل شده است.

خطیب جمعه ورزنه به روایتی از پیامبر(ص) اشاره و تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام امت بعداز خود را 73 فرقه معرفی می کند ومی فرماید 72 از این فرقه ها وارد آتش جهنم می شوند وفقط یک فرقه اهل بهشت ونجات است وان هم فرقه شیعیان هستندودر روایتی در کتب اهل تسنن داریم که اگر کسی بمیرد وبه گردنش تبعیت از امام نباشد به دین جاهلیت وکافر از دنیا رفته است.

حجت الاسلام کریمی با اشاره به  جانشینان پیامبر اشاره وبیان  داشت : در کتب اهل سنت بعداز پیامبر 12 جانشین خلافت مردم را بعهده خواهند گرفت که دین اسلام به واسطه این 12 نفر به ثمر خواهد رسید.

وی درادامه گفت :خداوند به پیامبر ابلاغ نمود که امیرالمومنین علی (ع) را بعنوان جانشین خود به مردم معرفی کند واگر دراین امر کوتاهی کند رسالت خدا را انجام نداده است وپیامبر در سفر آخر خود که از حج باز می گشتند در محلی بنام غدیر علی (ع) را به مردم معرفی کردند.

حجت الاسلام کریمی در خطبه دوم نماز جمعه ضمن تبریک ولادت امام هادی (ع) اظهار داشت : امام هادی (ع) وقتی به امامت رسیدند خلیفه وقت عباسی اورا به بغداد ودر دل یک لشکر گاهی جای دادند که از این امام بزرگوار یادگاران زیادی بجا مانده که از جمله آنها زیارت جامعه کبیره می باشد که در بحث امام شناسی یک دانشگاه بسیار بزرگی است.

امام جمعه ورزنه به روز شعر وادب فارسی  اشاره و  بیان داشت: شهریار یکی از بزرگترین شعرای قرن معاصر بود که با قصیده خود درباره حضرت علی(ع) بیانگر معرفت به خدا واهلبیت(ع) می باشد که یاد این شاعر بزرگ را گرامی میداریم.

حجت الاسلام کریمی ضمن تبریک عید سعید غدیر بیان داشت : 18 ذی الحجه عید بزرگ غدیر عید ولایت وامامت است که این عید شیعیان می باشدچرا که این عید سعادت برای بشریت است باید این عید را بزرگ بداریم چرا نصب علی (ع) بعنوان جانشین پیامبر نصب نبوی نبوده بلکه برگزیده از طرف خداوند متعال می باشد .

خطیب جمعه ورزنه به هفته دفاع مقدس اشاره و افزود:31شهریور ماه سال 1359 یادآورجنگ تحمیلی از طرف صدام وبه حمایت از کشورهای غرب وشرق وهمچنین بیشتر کشورهای عربی به ایران اسلامی است که خون جوانان ومردم این مرز وبوم سدی دربرابر زیاده خواهی دشمنان نظام اسلامی ما شد که با جان و دل دربرابر دشمن تا به دندان مسلح ایستادگی کرد ونگذاشتند حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی از دست برود.

حجت الاسلام کریمی به میلاد با سعادت امام موسی کاظم (ع) اشاره و اظهار داشت:  تقارن بازگشایی مدارس و سال تحصیلی جدید وولادت با سعادت امام موسی کاظم(ع) یک موهبت الهی است که برای همه عزیزانی که در راه فرهنگ وعلم تلاش می کنند موفقیت روز افزون طلب می کنیم.

امام جمعه ورزنه به جشن عاطفه ها اشاره و افزود: امیرالمومنین علی (ع) در سختی ها ومشکلات به کمک ویاری فقرا می پرداختند وماهم که خود را شیعه وپیرو این امام همام میدانیم باید به فقرا ومستمندان کمک کنیم خصوصا این ایام که فصل باز گشایی مدارس هست وخیلی ها توان تامین هزینه های تحصیل فرزندان خود را ندارند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.