اصفهان شرق

ملت ایران با حمایت همه جانبه از ولایت فقیه روز به روز سربلندتر می شود

کدخبر: 112387
1395/06/26 در ساعت 15:20

به گزارش اصفهان شرق از جرقویه سفلی، خطیب جمعه شهر محمدآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته، پس از توصیه به تقوای الهی و رعایت تقوا به بیان روایتی از امام صادق(ع) اشاره و گفت :«پیامبراکرم صلی الله علیه و آله به علی علیه السلام می فرمایند :سه چیز نجات بخش است :ترس از خداوند در نهان وآشکار ومیانه روی در هنگام ثروت وتنگدستی وسختی عادلانه در هنگام خوشنودی وخشم ».

وی ادامه داد:  اینکه انسان همیشه خداوند را در نظر داشته باشد ، ودر کاری که می خواهد انجام دهد رضایت الهی را ملاک قرار دهد برای انسان سعادت آخرین است .ترس از خداوند باعث می شود انسان تن به انجام هر کاری ندهد وعاقبت آن را در نظر داشته باشد.

وی اظهار کرد: میانه روی در امور مالی پسندیده می باشد هم در تنگدستی و هم در غنی و ثروت .در تنگدستی انسان زیاد به خود سخت نگیرد و بخل بورزد و در زمان ثروتمندی هم اهل اسراف و تبذیر نباشد.

هاشمی تصریح کرد: عادلانه سخن گفتن در حال رضا و خشم هر دو پسندیده است ولی در موقعی که انسان خشمگین می شود بیان سخن عادلانه بسیار مهم است . در حالت خشنودی و رضایت ممکن است افراد زیادی باشند که سخن حق را بیان کنند ولی در حالت خشم و عصبانیت رعایت جانب عدالت سخت و دشوار است .

امام جمعه شهر محمدآباد در خطبه دوم پس از دعوت به رعایت تقوای الهی به عید غدیر اشاره کردند و این عید بزرگ الهی را تبریک گفتند.

وی با اشاره به آیه سورۀ مائده که در رابطه با روز غدیر است، بیان داشتند:خداوند متعال می فرماید:«در این روز کفار از دین شما ناامید و مأیوس شدند.چون در این روز امامت و ولایت تثبیت شد و دین سرپرست خود بعد از پیامبراکرم(ص)را پیدا کرد.

هاشمی ادامه داد:خداوند متعال در ادامه آیه می فرماید:از این به بعد از کفار و دشمنان اسلام هراسی نداشته باشید و فقط از من بترسید. اگر امت اسلامی ترس از خداوند را سرلوحه کار خود قرار دهند، دشمنان و کفار نمی توانند به آنان ضربه ای وارد کنند. آنجا که ترس از خداوند کنار می رود و مسلمانان گرفتار هوای نفس و تبعیت از آن می شوند، دشمنان نیز فرصت پیدا می کنند تا به اهداف خود برسند.

وی افزود: ضربه ای که به پیکره ی اسلام درصدر اسلام وارد شد از طرف خود مسلمانان بود،کسانی که از صحابه پیامبر و همیشه همراه حضرت بودن.

وی گفت:خداوند می فرماید: در این روز من دین خود را بر شما کامل کردم و نمتمم را بر شما تمام کردم و اسلام را به عنوان دین برای شما برگزیدم. من نعمتم را بر شما تمام کردم، اگر شما قدر نعمت را بدانید به وظایف خود عمل کنید هیچ خدشه ای به شما وارد نمی شود.

هاشمی درفراز دیگری از خطبه ها گفت : در انقلاب اسلامی ما نیز شعاعی از غدیر ظهور پیدا کرده آنچه در غدیر تثبیت شد، سرپرستی و ولایت و حکومت عصمت و پاکی و خدا ترسی بود . و در انقلاب ما نیز ولایت امر به بر عهده فقیه عادل با تقوای گذاشته شده است. اگر مردم قدر این نعمت را بدانند و از آن حمایت کنند، ملت ایران روز به روز سربلندتر و عزیزتر خواهد شد و از لحاظ مادی نیز پیشرفت خواهد کرد.

وی افزود: در انقلاب نیز خداوند نعمت خود را بر ما تمام کرد، به وظایف خود عمل کنیم دشمنان نمی توانند به ما ضربه ای وارد کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه درصدر اسلام گروهی از منافقین بعد از پیامبر اکرم در دین انحرافی ایجاد کردند، که هنوز مسلمانان از آن رنج می برند و مشکلات زیادی دارند. این خدشه و ضربه ای که به اسلام وارد شد از طرف خود مسلمانان بود.

هاشمی تصریح کرد: کسانی که دم از اسلام و انقلاب و امام می زنند و در عمل به گونه ای دیگر عمل می کنند، خود را انقلابی می دانند ولی به دنبال جذب در جامعه جهانی با همه مشکلات و ناهنجاریهایی که دارد، می باشند، دانسته یا ندانسته به نظام ، اقتدار نظام، عزت نظام لطمه می زنند، در گفتار تابع رهبری هستند ولی در عمل به گونه دیگری عمل می کنند. در صدد تضعیف نهادهای انقلابی هستند.

وی گفت: در دهه ولایت قرار داریم ، آنچه مهم است و باید بدان توجه داشته باشیم ولایت مداری است، باید بیاموزیم و به خودمان بقبولانیم آنچه باعث سعادت می شود تبعیت از ولایت است. اینکه انسان در عمل ا اولیای امر پروی کند.

وی اظهار کرد: آنچه باعث بروز مشکلات درصدر اسلام شد، عمل نکردن مسلمانان به توصیه های پیامبر اکرم (ص) بود که باعث شد عملاً دین از سیاست و حکومت جدا شود. امروز هم  ولایت فقیه که شعاعی از ولایت اهل بیت است که در کشور ما تحقق پیدا کرده ، باید از آن  در عمل تبعیت کنیم.تبعیت از ولایت و رهبری به شعار دادن و حرف زدن نیست باید در عمل توصیه ها و فرامین رهبری را مد نظر داشته باشیم.

هاشمی ادامه داد: یکی از توصیه های رهبری کار فرهنگی و جذب جوانان به آموزه های دینی و اسلامی است . اگر ما ادعای انقلابی بودن و تابعیت داریم باید در این زمینه سرمایه گذاری کنیم و به این مهم بپردازیم . رهبری فرمودند: نماز جمعه قرار گاه فرهنگی است، اگر ما تابع رهبری هستیم باید به این  قرار گاه ملحق شویم و با تقویت و حمایت از آن به پیشرفت امور فرهنگی کمک کنیم.