سرویس: غیر تولیدی 18:00 - پنجشنبه 25 شهریور 1395

ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی ووشوی بانوان:

حس مدال‌آوری سه خواهر در مسابقات آسیایی ناگفتنی است

ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی ووشوی بانوان گفت: برای نخستین بار است که در مسابقات برون‌مرزی ما سه خواهر با هم موفق به کسب مدال شدیم و نمی‌توان این حس را بیان کرد.

به گزارش اصفهان شرق، شهربانو منصوریان اظهار کرد: در مسابقات قهرمانی آسیا که در چین‌تایپه برگزار شد، موفق شدم در وزن منهای 65 کیلوگرم مدال طلا و عنوان قهرمانی را کسب کنم.

وی افزود: قبلا یک مدال طلای آسیایی داشتم که با این مدال می‌شود دو مدال طلای آسیایی؛ همچنین سه مدال طلای جهانی و یک نشان طلای جام جهانی را دارم که در مجموع 6 مدال در کارنامه‌ام ثبت کرده‌ام.

این ملی‌پوش ادامه داد: از نظر مدال‌آوری در کل رشته‌های ورزشی بانوان ایران، رکورددار هستم زیرا با دو مدال طلای آسیایی، سه مدال طلای جهانی و یک مدال طلای جام جهانی آن هم به طور متوالی؛ تنها بانویی به شمار می‌آیم که به چنین موفقیتی دست یافته است.

وی تصریح کرد: سهمیه جام جهانی را نیز دارم که قطعا شرکت می‌کنم؛ زمان برگزاری این رقابت‌ها به احتمال زیاد دو یا سه ماه دیگر خواهد بود.

منصوریان اظهار داشت: در مرحله اول مسابقات قهرمانی آسیا در چین‌تایپه استراحت داشتم و مرحله بعد را با پیروزی مقابل حریفی از فیلیپین پشت سر گذاشتم و توانستم به مرحله نیمه نهایی صعود کنم؛ در نیمه نهایی برابر حریفی از هند به برتری رسیدم و به مرحله نهایی راه پیدا کردم؛ در مرحله آخر با سانداکاری از ویتنام مسابقه دادم و برنده میدان شدم که در نهایت مقام قهرمانی و نشان طلا را از آن خود کردم.

وی عنوان کرد: امسال همه کشورهای شرکت‌کننده با شرایط خوب و برای قهرمانی به مسابقات آمده بودند و پیشرفت قابل توجهی داشتند؛ به خاطر همین رقابت سخت‌تر شده بود حتی اختلاف امتیازها هم نسبت به گذشته به هم نزدیک‌تر بود و پابه‌پا پیش می‌رفتیم.

بازیکن تیم ملی به سطح بالای رقابت‌ها اشاره و تأکید کرد: حریفم از فیلیپین نایب قهرمان جهان بود، بازیکن قدرتمند هند که رودرروی من قرار گرفت نایب قهرمانی آسیا و نایب قهرمانی جهان را داشت که در این مسابقات سوم شد، همچنین حریفم از ویتنام نایب قهرمان جهان بود.

طنین سرود ملی جمهوری اسلامی ایران در سالن مسابقات افتخار بزرگی است

وی خاطر نشان کرد: اولین مسابقه برون‌ مرزی بود که من، الهه و سهیلا با هم شرکت کردیم و هر سه‌مان مدال گرفتیم؛ در حقیقت 5 بانوی سانداکار ایرانی در این رقابت‌ها حضور داشتند که سه نفرشان ما سه خواهر بودیم.

منصوریان با بیان اینکه شرایط خیلی سختی را گذراندیم و رقبا هم سرسخت بودند، یادآور شد: ما سه خواهر معمولا در لیگ‌ها، انتخابی‌ها و اردوها با هم هستیم و همدیگر را کوچ و در واقع هدایت می‌کنیم، از اینکه در این مسابقات هم کنار هم بودیم بسیار دلگرم‌کننده بود، به ویژه هر سه موفق به کسب مدال شدیم که بیان احساسات و خوشحالی‌مان اصلا قابل وصف نیست.

وی بیان کرد: برای یک ملی‌پوش چه افتخاری از این بالاتر که پرچم کشورش بالاتر از پرچم دیگر کشورها قرار می‌گیرد و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران نواخته و طنین‌انداز می‌شود.

ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی ووشوی بانوان با اشاره به اینکه شرکت‌ها و کارخانجات صنعتی بزرگی همچون فولاد، ذوب‌آهن و سپاهان در اصفهان هستند که می‌توانند تیم‌های زیادی را مورد حمایت قرار دهند اما دریغ می‌کنند، خاطر نشان کرد: در لیگ برتر سال گذشته سرمربی تیم هیأت استان اصفهان بودم و بازیکنان رفاقتی دور هم جمع شدند و یک تیم را تشکیل دادند؛ تنها با حمایت یکی از اعضای شورای شهر اصفهان که خود فردی ورزشی است ما در مسابقات شرکت کردیم.

وی افزود: شرمنده بازیکنان شدم که نتوانستم آن‌ طور که شایسته است مزد زحماتشان را بدهم؛ به همین دلیل امسال تصمیم گرفتم به تیم دانشگاه آزاد تهران بروم و به عنوان بازیکن در لیگ برتر 95 برای این تیم بازی خواهم کرد.

منصوریان اظهار داشت: از زحمات علی‌نژاد رئیس فدراسیون ووشو تشکر و قدردانی می‌کنم زیرا با اردوهای تمرینی خوب و مربی چینی که داشتیم، توانستیم نتیجه خوبی بگیریم.

انتهای پیام/فارس

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.