سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 10:03 - پنجشنبه 25 شهریور 1395

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

تولید فیلم‌های فاخر در برنامه ششم توسعه مدنظر است/ حوزه هنر اصفهان آسیب شناسی شود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت ویژه اصفهان در زمینه تولید فیلم‌های فاخر گفت: این ظرفیت ویژه نیازمند توجهی ویژه است و می توان از این ظرفیت برای تولید فیلم‌های کوتاه، انیمیشن، فیلم‌های سینمایی وغیره استفاده کرد.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام احمد سالک در مراسم تودیع و معارفه رئیس حوزه هنری اصفهان با بیان اینکه موضوع هنر یکی از بزرگترین ظرفیت‌های کشور ماست اظهار داشت: این موضوع در کمیسیون فرهنگی مجلس دستور اصلی کار است و روی ظرفیت‌های عمیق و سابقه‌دار و مسائل مختلفی مانند سینما، موسیقی، تئاتر، و غیره کار شده و بودجه‌های خوبی نیز برای این موضوعات در نظر گرفته شده است که تخصیص آن بستگی به منبع اقتصادی دولت دارد.

وی با بیان اینکه ما باید به سمت محتوا مناسب روی بیاوریم، افزود: آنچه که در برنامه ششم توسعه مورد بحث است تولید فیلم‌های فاخر است و ضرورت کار در جنگ نرم حضور فعال و مؤثر در بخش نرم‌افزاری در زمینه‌های مختلفی مانند تولید فیلم‌های فاخر است و حوزه هنری باید این مسیر را دنبال کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به سند چشم‌انداز توسعه ادامه داد: حضور در بخش نرم‌افزاری و تولید فیلم‌های فاخر و ارزشی به سند چشم‌انداز بر‌می‌گردد که باید بر روی اصول سی و هفتگانه سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و به ویژه مواد 19 و 20 سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی که به این موضوع مربوط می‌شود سرمایه گذاری کرد.

وی با اشاره به لزوم آسیب‌شناسی در حوزه هنر و فرهنگ بیان کرد: خواهش من از مسئولان فرهنگی استان این است که یک آسیب‌شناسی جدی در حوزه هنر در سطح استان انجام دهند تا نقاط قوت و ضعف استان در این حوزه شناسایی شده و بر اساس آن به جبران کاستی‌ها پرداخته شود.

سالک با بیان اینکه آستان هنری اصفهان نیازمند توجه ویژه‌ای است افزود: آستان هنری اصفهان هم از نظر میراث فرهنگی و هم از نظر هنرمندان شاخص اصفهانی دارای ظرفیت بسیار بزرگی است و باید از این ظرفیت بزرگ با هدف ارتقای اصفهان در سطح کشوری و جهانی استفاده کرد.

وی با تشکر از سید‌مهدی سیدین‌نیا رئیس سابق حوزه هنری اصفهان و با تبریک به مهدی احمدی‌فر رئیس جدید این حوزه یادآور شد: لازم است سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و کوتاه مدت مناسبی با در نظر گرفتن سند چشم‌انداز توسعه و با هدف ارتقای استان اصفهان در سطح جهانی و نیز تحکیم نظام بنیاد خانوده از نظر فرهنگی انجام شود.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.