سرویس: فرهنگی 09:58 - پنجشنبه 25 شهریور 1395

در مراسم معارفه رئیس جدید حوزه هنری اصفهان طرح شد:

«شهر هنر» گامی جهت نقش آفرینی در حوزه تمدن و پیشرفت/ استان اصفهان «برخوردار» نیست بلکه «باربَردار» است

سیدین نیا چشم انداز پروژه «شهر هنر» را نقش‌آفرینی در جنوب غرب آسیا در حوزه تمدن و پیشرفت عنوان کرد.

به گزارش اصفهان شرق،  مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری کشور ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس حوزه هنری استان اصفهان در سالن سوره حوزه هنری اصفهان اظهار کرد: اغلب با یک سری از سازمان‌هایی روبرو هستیم که افسرده هستند.

مجید مصلحی عدم شناخت شخص نسبت به وظیفه، توسعه مسیر پیشرفت و نظام انگیزشی را عوامل ایجاد افسردگی در سازمان‌ها عنوان کرد و ادامه داد: در برخی از سازمان و مجموعه‌ها آرزوهایی را به ما تحمیل می‌کنند که جلوی آزادی عمل را می‌گیرد.

وی بابیان اینکه اصفهان در حوزه‌های مدیریت، اقتصاد، حضور اندیشمندان، علما و هنرمندان در طول تاریخ برجسته بوده است،‌اظهار کرد: در اصفهان علوم تعقلی تبدیل به علوم کاربردی شده است.

مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری کشور اصفهان را در طول تاریخ دارای عقبه بلند عنوان و تأکید کرد: مردم این استان در دوران انقلاب و دفاع مقدس نقش بسزایی داشته‌اند.

مصلحی شناخت، تولید و ابلاغ پیام‌های انقلاب اسلامی از طریق زبان هنر را وظایف حوزه هنری برشمرد و گفت: حوزه هنری یک‌نهاد برآمده از انقلاب اسلامی است.

وی خطاب به رئیس جدید حوزه هنری تصریح کرد: حوزه هنری را تبدیل به پاتوقی برای اهالی هنر کنید تا آن‌ها به بیان دغدغه‌ها و حرف‌هایشان در آن بپردازند.

* امیدواریم پروژه «شهر هنر» محقق شود

سید مهدی سیدین نیا رئیس سابق حوزه هنری استان اصفهان با اشاره به اقدامات انجام‌شده طی مدت تصدی خود در این نهاد، اظهار کرد: ازجمله تأکیداتی که از ابتدای گرفتن این مسئولیت در حوزه هنری استان داشتم سرمایه‌گذاری در بخش هنر بوده است.

وی با اشاره به تولید بیش از چهار هزار و ۶۷۰ اثر هنری در حوزه هنری استان اصفهان، گفت: این اثرها که سرمایه‌ای کلان و میلیاردی است در حال حاضر در آرشیو این حوزه موجود هست.

رئیس سابق حوزه هنری استان اصفهان تولید یک هزار و ۱۰۰ عنوان کتاب،‌ جمع‌آوری دو هزار ساعت مصاحبه در زمینه تاریخ شفاهی و مرمت خانه قزاقیان کاشان را از دیگر اقدامات انجام‌شده در مدت مدیریت خود برشمرد و ادامه داد: به اقتصاد هنر و پژوهش در این زمینه و پیگیری احیای هنرهای در حال فراموشی توجه ویژه شد.

سیدین نیا با اشاره به بودجه ۱۱۳ میلیون تومانی حوزه هنری در سال ۸۳ گفت: در حال حاضر این بودجه به بیش از ۲ میلیارد تومان برای امور جاری و ۸۰۰ میلیون تومان به‌عنوان بودجه عمرانی افزایش پیداکرده است.

وی تأکید کرد: چندین سال هست که طرح و پیگیری «شهر هنر» اصفهان را در حال انجام هستیم و امیدوارم با همراهی مدیر ارشد استان این موضوع تحقق پیدا بکند.

رئیس سابق حوزه هنری استان اصفهان در خصوص پروژه شهر هنر و چشم‌انداز آن گفت: به دنبال نقش‌آفرینی در جنوب غرب آسیا در حوزه تمدن و پیشرفت هستیم.

* استان اصفهان برخوردار نیست بلکه «باربَردار» است

نعمت‌الله اکبری رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان اصفهان بابیان اینکه اصفهان شایستگی‌های زیادی دارد، تصریح کرد: استان اصفهان برخوردار نیست بلکه آن را باید به‌عنوان «باربَردار» نام‌گذاری کرد.

وی استان اصفهان عهده‌دار مسئولیت‌های زیادی در کشور عنوان کرد و گفت: ولی به‌اندازه‌ای که برف روی دوش آن گذاشته‌اند برف روی آن نریخته‌اند و توجه کافی به اصفهان وجود ندارد.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان اصفهان با اشاره به پروژه «شهر هنر» اظهار کرد: به دنبال تدوین اسناد توسعه استان این پروژه به‌عنوان یک محوریت اساسی در آن در نظر گرفته شد.

اکبری بابیان اینکه سند توسعه‌ای استان اصفهان شامل سه سند فرهنگی، اقتصادی و زیربنایی و محیط زیستی تهیه‌شده است،‌گفت: این سند در قالب سه هزار و چهارصد صفحه تنظیم‌شده و به فرهنگ و هنر، علم و فناوری، گردشگری و صنایع‌دستی نگاه ویژه‌ای دارد.

وی از آغاز فعالیت رشته اقتصاد و هنر برای اولین بار در استان اصفهان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: بتوانیم با همدلی با یکدیگر یک شوکه محرکه برای دستیابی به اصفهان به جایگاه اصلی خودش ایجاد بکنیم.

مهدی احمدی فر رئیس جدید حوزه هنری استان اصفهان در سخنرانی کوتاه خود گفت: از خدا می‌خواهم تا پس‌ازاینکه پایان خدمت‌گزاریم به مردم فرارسید بتوانم گزارش خوبی از اقدامات خود در این نهاد داشته باشم.

به گزارش صاحب‌نیوز، طی مراسمی با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان استانی و شهری اصفهان  ظهر امروز سید مهدی سیدین نیا از سمت رئیس حوزه هنری استان اصفهان تودیع و مهدی احمدی فر به‌جای وی عهده‌دار این مسئولیت شد.

طی حکمی رئیس حوزه هنری کشور، سید مهدی سیدین نیا به سمت مدیر پروژه شهر هنر معرفی شد، همچنین از طرح تدوین مدل نظری-مفهومی و امکان سنجی شهر اصفهان رونمایی شد.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.