سرویس: سیاسی 18:00 - چهارشنبه 24 شهریور 1395

کارشناس علوم سیاسی در جمع نخبگان فرهنگ و هنر اصفهان:

برخی می خواهند برداشت ما از تروریست همان تعریف غربی باشد

غلامرضایی معتقد است: ما در یک جنگ نابرابر بین المللی ایستاده ایم و پیروز هم شده ایم و همین دلیل بر مستشار بودن ما در سوریه شده است و اگر در تحولات منطقه کمک نمی کردیم الان در همین چهار راههای شهر باید می ایستادیم و می جنگیدیم.

به گزارش اصفهان شرق، کارشناس مسائل سیاسی در جمع نخبگان فرهنگ و هنر اصفهان که صبح امروز در مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان برگزار شد با اشاره به تحولات منطقه گفت: ما نتوانسته ایم تحولات منطقه را برای مردم تشریح کنیم و این امنیت که مرتبط با امنیت ملی است، ما را دچار خسارت خواهد کرد.

رمضانعلی غلامرضایی با بیان اینکه کمک های ما به سوریه مستشاری است ادامه داد: ما در یک جنگ نابرابر بین المللی ایستاده ایم و پیروز هم شده ایم و همین دلیل بر مستشار بودن ما در سوریه شده است و اگر در تحولات منطقه  کمک نمی کردیم الان در همین چهارراههای شهر باید می ایستادیم و می جنگیدیم.

وی اضافه کرد: کاندولیزا رایس می گوید ما داعش را برای بی ثبات کردن جمهوری اسلامی راه انداختیم ولی موفق نشدیم.

غلامرضایی از نخبگان فرهنگ و هنر استان خواست تحولات منطقه را به زبان هنر برای مردم بیان کنند.

این کارشناس علوم سیاسی ادامه داد: در دفاع مقدس خطر جنگ برای مردم تبیین شد و همین باعث شد مردم به صحنه بیایند جمعیت ۳۵ میلیونی ما تنها si میلیون نفر در جبهه ها حضور داشتند ولی بقیه مردم هم به انواع مختلف کمک می کردند.

وی ایجاد تمدن نوین اسلامی را هدف انقلاب اسلامی ایران خواند و گفت: ما در پیچ تاریخی ایجاد تمدن نوین اسلامی قرار داریم تا آنجا که کیسینجر می گوید قدرت آمریکا رو به افول است و تنها قدرت منطقه ای که رو به رشد است جمهوری اسلامی ایران است و اگر در این پیچ تاریخی ایفای نقش نکنیم قافیه را باخته ایم.

غلامرضایی افزود: ما باید هرازگاهی برای مردم وقایع روز جامعه را بیان کنیم که می تواند این بیان به زبان فرهنگ و هنر باشد.

کارشناس علوم سیاسی اصفهان در ادامه با اشاره به جهاد کبیر مورد تاکید رهبر معظم انقلاب افزود: در آیه ۵۲ سوره فرقان، خداوند می فرماید ای پیغمبر از کفار اطاعت نکن و با آنها مجاهدت و جهاد کبیر کنید، بر اساس آیه قرآن جهاد کبیر همان عدم تبعیت از دشن است که همان شالوده ی جهاد اصغر است.

غلامرضایی اضافه کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب و بر اساس آیات قرآن کریم برای اینکه با دشمن بجنگید باید ابتدا خودسازی کنید تا بتوانید به جهاد صغیر بروید.

وی با بیان اینکه ما باید به مسئولان خودمان بگوییم صرف تعامل و مذاکره با دشمن، آنها راضی نمی شوند بلکه دنبال این هستند که شما را پیرو خود کنند و اینکه در برجام ۳۰ ماه مذاکره کردیم وهمه تعهداتمان را هم انجام دادیم ولی آنها نامه زده اند که همان ۳۰۰ کیلوگرم کیک زرد را هم به ما بدهید.

این کارشناس علوم سیاسی گفت: در fatf ما باید تعریف تروریسم را بر اساس تعاریف آمریکا قبول کنیم و داعش را منجی بشریت بدانیم و باز اینکه متاسفانه مطالبه گری ما ضعیف بوده است و قرآن می گوید یار شما خداست و وعده های الهی صادق است ولی مسئولان ما قدرت را در دست کدخدا می بینند.

غلامرضایی افزود: آمریکا می خواهد انقلابی گری ما به نوعی باشد که آنها بپسندند ولی رهبر انقلاب هشدار دادند که پای اصول باید محکم ایستاد.

وی با اشاره به ضرورت پرداختن و آموزش سواد رسانه ای گفت: ما داشته ها و مولفه های قدرت را داریم، در مقابل جنگ نرم دشمن نباید موشک بزنیم بلکه با مولفه های خودش باید بجنگیم که یکی از این مولفه ها محرم و صفر است که آن را هم با قانون عدم بکارگیری کودکان در این دولت به چالش کشیده اند.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح تعریف کودک به ۱۸ سالگی می رسد و با این قانون بسیج دانش آموزی را باید منحل کنیم و جوان های ما نمی توانند محرم و صفر به هیات ها بروند چون تعریف آنها از روضه امام حسین علیه السلام ترویج خشونت است.

این کارشناس علوم سیاسی تصریح کرد: در جنگ نرم ماهواره و اعتیاد موفق شده اند و ۸۲ درصد آمار طلاق در جامعه ما به این دو مورد و خیانت بر می گردد که برای مقابله با آن باید  سواد رسانه ای را یاد گرفت در حالی که ما ابزار جنگ نرم را به خانه هایمان آورده ایم و این در صورتی است که استفاده از این ابزار در غرب چارچوب خاص خودش را دارد.

انتهای پیام/ صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.