سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 05:48 - سه شنبه 08 بهمن 1392

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

30 درصد استان اصفهان بیابان است/کمیته تأمین آب کشاورزی در استانداری تشکیل شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه 30 درصد استان اصفهان بیابان است، گفت: کمیته تأمین آب کشاورزی در استانداری تشکیل شد.

به گزارش اصفهان شرق: منصور شیشه‌فروش امشب در مراسم اختتامیه نخستین کنفرانس بین‌المللی ایده‌های نو در کشاورزی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان برگزار شد با اشاره به اثرات مثبت این همایش اظهار کرد: این همایش باعث شد 700 مقاله به صورت پوستر و 50 مقاله به صورت شفاهی ارائه شود.

وی ادامه داد: در هر حال هدف تشکیل چنین کنفرانس‌هایی شناخت مشکلات و رسیدن به راه حل آن‌ها است که امیدواریم این اهداف تحقق یابد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: خوشبختانه این همایش مکان خوبی بود تا نخبگان داخل و خارج کشور دور هم جمع شده و به بیان عقاید و نظرات خود بپردازند.

وی با بیان مشکلات زیست محیطی که استان با آن‌ها دست و پنجه نرم ‌می‌کند اضافه کرد: در شرایط کنونی خشکی زنده‌رود و پدیده ریز گردها از عواملی هستند که استان را با مشکلاتی روبرو کرده‌اند و راه حل چنین مشکلاتی در این‌گونه همایش‌ها و کنفرانس‌ها مطرح می‌شود.

شیشه‌فروش یادآور شد: تغییرات اقلیمی به طور مداوم بر روی سلامتی مردم تأثیر می‌گذارد که حتی می‌تواند در بعضی موارد خطرناک باشد، امروزه طوفان‌های سهمگین، سیل‌های خانمان برانداز و پدیده‌هایی از این قبیل، همگی باعث شده‌اند تا نیاز به مدیریت بحران به خوبی احساس شود.

وی اذعان داشت: امروز استان اصفهان حرف‌های زیادی در بخش کشاورزی برای گفتن دارد، برای نمونه در موضوع مبارزه بیولوژیکی با آفات در دو محصول گوجه فرنگی و کلم توانستیم استان شاخص کشور باشیم، جهاد کشاورزی استان هم در ارتباط با تولید گندم زود‌رس کارهای خوبی انجام داده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اعلام اینکه حدود 30 درصد از استان اصفهان را بیابان‌ها تشکیل می‌دهند ادامه داد: برای تامین منابع آب کشاورزی کمیته ویژه‌ای در استانداری تشکیل شده و پیگیر امور است، از کشاورزان هم باید تشکر کنیم که در این شرایط کمبود آب حداکثر تلاش خود برای صرفه جویی را انجام دادند.

در ادامه مراسم اختتامیه، قطعنامه پایانی توسط دبیر اجرایی کنفرانس قرائت شد و از نفرات برتر تجلیل به عمل آمد.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.