سرویس: اقتصادی 13:00 - چهارشنبه 24 شهریور 1395

نماینده وزارت نفت در پروژه‌های عمرانی عام المنفعه:

وزارت نفت، ۱۱۶ پروژه عام المنفعه را در اصفهان اجرا می‌کند‌

نماینده وزارت نفت در پروژه‌های عمرانی عام المنفعه گفت: وزارت نفت ۱۱۶ پروژه عام المنفعه با ارزشی بیش از ۲۹۰ میلیارد ریال را در استان اصفهان اجرا می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق، اشکان قهاری  در مراسم تجلیل از خیران و حامیان دانشگاه دولتی شهرضا و افتتاح نخستین ساختمان آموزشی دانشگاه با بیان اینکه یکی از اقدامات وزارت نفت اجرای پروژه‌های عام المنفعه در سراسر کشور است، اظهار داشت: وزارت نفت 3 هزار و 600 پروژه عام المنفعه را با اختصاص اعتباری بیش از 28 میلیارد ریال در سراسر کشور در دست احداث و اجرا دارد که تنها 200 عدد از این پروژه‌ها باقی مانده است.

وی تصریح کرد: این وزارتخانه 320 پروژه عام المنفعه در وزارت علوم را با اختصاص اعتباری بیش از 207 میلیارد تومان در سطح کشور در دست اجرا دارد که از این تعداد 304 پروژه با اختصاص 150 میلیارد تومان به اتمام رسیده و 14 پروژه هم با اختصاص اعتباری بیش از 57 میلیارد ریال در دست اجرا است.

نماینده وزارت نفت در پروژه‌های عمرانی عام المنفعه با بیان اینکه وزارت نفت اعتبار تمام این پروژه‌ها را از محل منابع داخلی خود و با هدف ارائه خدمات بهینه به تمام بخش‌های کشور، تأمین می‌کند، بیان کرد: این وزارتخانه از پروژه‌های خوب که دارای توجیه و راندمان اقتصادی بالا و با توجیه ریالی مناسب بوده و بر اساس نظریات کارشناسی تهیه شده باشند، حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه وزارت نفت 116پروژه عام المنفعه با ارزشی بیش از 290 میلیارد ریال را در استان اصفهان اجرا می‌کند، اظهار داشت: وزارت نفت در حال حاضر با سیاست توسعه میادین نفت و گاز و افزایش سطح بهره‌وری کشورمان از ذخایر زیر زمینی اقدامات خود را سازماندهی می‌کند.

قهاری افزود: در 16 سال گذشته 10 فاز از منطقه پارس جنوبی به بهره برداری رسیده است، در هشت سال بعد هیچ طرح جدیدی در این منطقه اجرا نشده اما در سه سال اخیر فازهای 19 و 20 پارس جنوبی به بهره برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: ایران در بهره‌برداری از منابع نفتی جنوب کشور تا پایان سال 96 به سطح بهره‌برداری قطر رسیده و در سال 97 از آن سطح هم می‌گذرد.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.