سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 11:50 - چهارشنبه 24 شهریور 1395

نماینده پیشنهاددهنده قطع رابطه با انگلیس در سال 90:

تعیین مهره های اطلاعاتی به عنوان سفیر، تاکتیک غربی ها برای نفوذ در کشورهای اسلامی است

ابطحی گفت: من معتقدم که دشمنان نقشه جامعی برای نفوذ در تصمیم‌گیری‌های دولتمردان ما پیاده کرده‌اند و گام‌به‌گام به جلو حرکت می‌کنند و اگر مجلس شورای اسلامی در این زمینه موضع قاطع نگیرد، دشمن پازلی دیگر از نقشه راه خود را تکمیل کرده‌ است.

به گزارش اصفهان شرق، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس دهم  در خصوص معرفی سفیر ایران در انگلیس و تطابق این کار با مصوبه مجلس در آذرماه سال ۱۳۹۰ که سطح روابط ایران با انگلیس را در حد کاردار تنزل داده بود، اظهار کرد: بحث ارتقا روابط ایران با دولت انگلیس در آذرماه ۱۳۹۰ بر عهده مجلس شورای اسلامی گذاشته‌شده بود، به این نحو که من پیشنهاد قطع رابطه را داده بودم و در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه بحث تنزل  ارتباط به حد کاردار تصویب شد.

سیدجواد ابطحی بابیان اینکه  دادن پیشنهاد قطع رابطه یا تصویب تنزل ارتباط با دولت خبیث انگلیس به دلیل کارشکنی‌های متعدد این دولت در حق ملت و نظام ایران بود، گفت: دخالت در حوزه‌های سیاست داخلی ایران، حمایت و پشتیبانی از فتنه گران ۸۸، گرفتن مواضع متعدد علیه اصول و مواضع ایران تنها بخشی از خباثت‌های دولت انگلیس است.

عضو فراکسیون ولایت مجلس دهم ابراز کرد: بر این اساس در سال ۹۰ تصمیم گرفته شد با تصویب کاهش سطح ارتباطات ایران با انگلیس، یک هشدار جدی داده شود که  نسبت به دخالت‌های خبیثانه دولت انگلیس تجدید نظر کند، که جلوگیری از تحرکات عناصر نا متبوع انگلیس در ایران و مصونیت سازی فضای داخل کشور از دیگر اهداف این تصمیم بود.

وی با اشاره به سلسله خباثت‌ها و توطئه‌های انگلیس در طول نیم‌قرن گذشته در حق ملت ایران به روش های مختلف، تصریح کرد: حساسیت بر روی جاسوسخانه های(سفارتخانه) انگلیس و برخی از کشورهای اروپایی یک امر عقلی و لازم بود به همین جهت این پیشنهاد داده شد.

ابطحی افزود: دولت تدبیر و امید به منظور تعهداتی که در برجام به ۵+۱  داده است  و علاقه‌مندی که برخی از دولتمردان دولت یازدهم نسبت به امر برقراری و ارتقا ارتباط با انگلیس و غرب داشتند، تصمیم بر ارتقا روابط ایران با انگلیس کردند و سفیر معرفی کردند که جای پرسش و مطالبه عمومی در سطح رسانه ها و صحن مجلس دارد.

وی با تأکید بر معرفی بعیدی نژاد به‌عنوان سفیر ایران در انگلیس از سوی دولت یازدهم با حواشی خاص مربوطه، گفت: انتخاب این دیپلمات درحالی‌که  فرد بازداشت‌شده به اتهام جاسوسی در تیم مذاکره مشاور این فرد بوده، خود جای تأمل بیشتری است و مسئله سوم  انتخاب افرادی است که تحت عنوان سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به ایران  معرفی‌شده‌اند که سابقه کاری در سرویس‌های  امنیتی و اطلاعاتی چون mi6 رادارند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس دهم یادآور شد: معرفی چنین سفرایی با این سابقه در حقیقت از عوامل مهم غرب برای  تحقق نقشه راه نفوذ دشمن در کشورهای در حال‌ توسعه و به‌ویژه نظام اسلامی است، بنابراین تعیین مهره‌های اطلاعاتی به‌جای دیپلمات‌های سیاسی  به‌عنوان سفیر، تاکتیک غربی‌ها برای نفوذ در کشورهای اسلامی و خاورمیانه  است و نشان از این بوده که غربی‌ها خواب‌ها برای نظام اسلامی دیده‌اند.

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من معتقدم که  دشمنان نقشه جامعی برای نفوذ در تصمیم‌گیری‌های دولتمردان ما پیاده کرده‌اند و گام‌به‌گام به جلو حرکت می‌کنند و اگر مجلس شورای اسلامی در این زمینه موضع قاطع نگیرد، دشمن پازلی دیگر از نقشه راه خود را تکمیل کرده‌ و ما را به‌نوعی در محاصره اطلاعاتی و امنیتی خود قرار خواهند داد.

خاطرنشان می‌شود که مصوبه مجلس در تاریخ ۷ آذرماه سال ۱۳۹۰، دولت را موظف کرده بود که روابط خود با دولت انگلیس را از سطح سفیر به سطح کاردار تنزل بدهد. در تبصره یک این ماده‌واحده آمده است در صورت تغییر سیاست‌های خصمانه کشور مزبور (انگلیس) وزارت امور خارجه می‌تواند سطح روابط را ارتقاء دهد.

انتهای پیام/راه دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.