اصفهان شرق

دولت باید با نگاهی عادلانه نسبت به تمام کلان‌شهرها با موضوعات برخورد کند

کدخبر: 112207
1395/06/24 در ساعت 09:20

به گزارش اصفهان شرق، رضا امینی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه افتتاحیه تقاطع غیر هم‌سطح 25 آبان درباره شایعه‌ای که گفته می‌شود شهرداری اصفهان با تسهیلات گران‌قیمت پروژه‌ها را تکمیل می‌کند، پاسخ داد: کمترین میزان بدهی را داریم و از این موضوع شهرداری اصفهان قابل توجه است و پیمانکاران ما در مظلومیت تمام کنار ما هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در مورد پروژه 25 آبان نیز اذعان کرد: این پروژه یکی از پروژه‌های شاخص و متفاوت در اصفهان است که پیش از این تجربه آن را نداشته‌ایم؛ باید دست مریزاد گفت که در قهقرای اقتصادی این پروژه افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: 160 دستگاه تاکسی با هماهنگی بین بخشی و همراهی سازمان تاکسیرانی افتتاح شد و باید زیرساخت‌های دیگر گردشگری نیز انجام شود تا شاهد حضور گردشگران در اصفهان باشیم.

امینی ادامه داد: در همین راستا افزایش خطوط هوایی، نوسازی ناوگان هوایی و … باید صورت بگیرد و انجام پروژه‌های بزرگ نیز از اهمیت خاصی در اصفهان برخوردار است که از جمله این پروژه‌ها تکمیل سالن اجلاس با سرعت و کیفیت است که انشاءالله تا اواخر سال فاز اول آن به افتتاح می‌رسد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: پروژه قطار شهری نیز یکی از پروژه‌های مهم در اصفهان است که خط اول آن به طول 20.5 کیلومتر در سه‌ماهه اول 96 تکمیل خواهد شد و خط دوم نیز هم‌زمان آغاز خواهد شد؛ خط دوم به طول 13 کیلومتر و با 7 ایستگاه از نزدیک میدان امام حرکت می‌کند که این موضوع هزینه زیادی را متحمل ما می‌کند.

وی از تمایلش برای ابراز برخی موارد در حضور سردار صفوی خبر داد و افزود: تکمیل بهشت‌آباد که استاندار اصفهان گفته بود برای تکمیل آن نیاز به بودجه ندارد، از مواردی است که مایل بودم در حضور سردار صفوی بگویم.

امینی با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل و نقل، ابراز داشت: خطوط ویژه اتوبوس تندرو در حال تکمیل است و دو خط آن به زودی افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نیز اقدام به خرید اتوبوس کرده‌ایم اما باید به این نکته اشاره کنم که پیش از این قیمت یک دستگاه اتوبوس 100 میلیون تومان بود که ما 17.5 میلیون آن را پرداخت می‌کردیم و مابقی را دولت پرداخت می‌کرد اما اکنون قیمت یک دستگاه اتوبوس 400 میلیون تومان است که تماماً توسط ما پرداخت می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان متذکر شد: دولت باید با یک نگاه منصفانه و به دور از این موضوع که اصفهان یک شهر برخوردار است، با نگاهی عادلانه نسبت به تمام کلان‌شهرها با موضوعات برخورد کند و مطالبات ما را پرداخت کند.

وی اظهار کرد: طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو نیز در کاهش ترافیک و افزایش شور و اشتیاق اجتماعی تأثیر بسیاری داشته است که باید معابری برای این امر اختصاص یابد.

امینی در پایان بیان داشت: پروژه‌ها در دو سطح ابر پروژه و پروژه‌های محله محور در حال اجراست که در پروژه‌های ابر پروژه مجموعه زیرگذر و تقاطع غیر هم‌سطح استقلال تا اواخر سال به بهره‌برداری می‌رسد و سالن اجلاس و فاز دوم میدان امام علی در حال تکمیل است و ایجاد جایگاه‌های کوچک سوخت که با استقبال خوب مردم مواجه شد، نیز در حال پیگیری است و تعداد آن‌ها به 200 عدد خواهد رسید.

انتهای پیام/فارس