سرویس: فرهنگی 12:58 - سه شنبه 23 شهریور 1395

مسؤول روابط عمومی سرشماری نفوس و مسکن اصفهان:

کارت همیار سرشماری، در بین دانش آموزان استان اصفهان توزیع می شود

مسؤول روابط عمومی سرشماری نفوس و مسکن اصفهان از توزیع کارت همیار سرشماری در بین دانش‌آموزان استان اصفهان خبرداد.

به گزارش اصفهان شرق،  داوود عامری از اجرای طرح ملی سرشماری نفوس و مسکن از سوم مهر سال جاری خبر داد و اظهار کرد: این طرح طی دو مرحله اول از سوم تا 24 مهر سال جاری به‌ صورت اینترنتی و در مرحله دوم از 25 مهر تا 25 آبان به‌ صورت مراجعه حضوری آمارگیران به خانوارها انجام می‌شود.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت مدارس برای اجرای مطلوب‌تر طرح گفت: به‌ منظور مشارکت دانش‌آموزان در اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن، کارت همیار بین دانش آموزان مدارس در سطح استان توزیع می‌شود.

مسؤول روابط عمومی سرشماری نفوس و مسکن اصفهان اضافه کرد: همزمان بازمان اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن (سوم مهر) زنگ سرشماری نیز در مدارس سطح استان اصفهان نواخته می‌شود.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود با اجرای این طرح دانش‌آموزان اولیاء را در جهت اجرای صحیح، دقیق و سریع طرح، تشویق به ثبت اطلاعات به‌ صورت اینترنتی داشته باشند.

عامری یادآور شد: افراد از سوم تا 24 مهرماه فرصت دارند که با مراجعه به سامانه www.sarshomari95.ir اطلاعات خانوار خود را در آن وارد و پس از تکمیل پرسشنامه و تأیید نهایی کد رهگیری را دریافت و نگهداری کنند.

وی بابیان اینکه امسال 16 نفر کار سرشماری شهرستان سمیرم را انجام می‌دهند، گفت: خانواده‌هایی که به‌ صورت اینترنتی در سرشماری اطلاعات خانوار خود را ثبت و کد رهگیری دریافت کرده‌اند باید در زمان مراجعه مأمور سرشماری به محل سکونت آن‌ها، کد رهگیری مربوط به خانواده خود را به مأموران سرشماری ارائه کنند.

وی با تأکید بر اینکه سرشماری از ارکان مهم برنامه‌ریزی است، افزود: سرشماری نفوس و مسکن صرفاً شمارش جمعیت نیست بلکه از سرشماری عمومی نفوس و مسکن اطلاعاتی مانند ساختار جمعیت مهاجرت، ویژگی‌های اجتماعی، آموزش، ویژگی‌های مسکن تا پایین‌ترین سطح جغرافیایی به دست می‌آید.

عامری تصریح کرد: بر اساس اطلاعات جمع‌آوری‌شده برای توسعه اجتماعی و اقتصادی و نحوه توزیع اعتبارات برنامه‌ریزی می‌شود.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.