اصفهان شرق

آموزش افراد در زمینه کمک های اولیه، بهترین راه کاهش هزینه ها در حوادث است

کدخبر: 112058
1395/06/22 در ساعت 17:05

به گزارش اصفهان شرق، سیدحمید جمال الدینی در اصفهان افزود:با توجه به حادثه خیز بودن و آمار بسیار بالای حوادث جاده ای در ایران، بهترین راهکار جلوگیری از بسیاری آسیب های جسمی و روحی، افزایش دانش و اطلاعات افراد برای ارائه کمک های اولیه به خانواده های خود و دیگران است.
وی با اشاره به هزینه های ناپیدای حوادث جاده ای گفت: هزینه های جانبی اینگونه حوادث مثل از کارافتادگی سرپرست خانوار و افراد مولد، معلولیت، خسارت ناشی از آلودگی هوا، تصادفاتی که به دادگاه ها کشیده می شود و غیره از مبالغی که برای این حوادث تخمین زده می شود، بیشتر است.
جمال الدینی افزود: هزینه ناشی از حوادث جاده ای را در برخی منابع بین 6.5 تا 8 درصد از درآمد ناخالص ملی اعلام کرده اند.
وی بیان کرد: تنها راه کسب درآمد و سود از طریق بدست آوردن منابع مالی نیست بلکه یکی از مهمترین راه ها کاهش هزینه هاست که در دنیا نیز کاربرد بیشتری دارد.
جمال الدینی اعلام کرد: بهترین راه کاهش هزینه ها در حوادث، آموزش افراد در زمینه کمک های اولیه است.
وی اضافه کرد: در کشور های توسعه یافته، به ازای هر یک دلار سرمایه گذاری در راه آموزش افراد برای آمادگی در حوادث و بلایا، چهار دلار بازگشت سرمایه از طریق کاهش هزینه ها وجود دارد.
جمال الدینی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ مسئولیت پذیری و سرمایه اجتماعی افزود: بین سرمایه اجتماعی و مدیریت بحران رابطه تنگاتنگ و مستقیمی وجود دارد.
وی اظهار کرد: بسیاری از شرکت های بزرگ، مسئولیت آموزش افراد را در برخی از نقاط بر عهده گرفته اند و این کار گام بزرگ و موثری در راه افزایش اطلاعات و آموزش همگانی مردم است.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با اشاره به نقش سه گانه اجرائی، کمکی و مطالبه گری هلال احمر گفت:هلال احمر به پشتوانه مردم و دولتمردان در ارائه خدمات آموزشی و غیرآموزشی در حیطه وظایف خود از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.
وی اعلام کرد: حوادث جاده ای و ترافیکی سومین عامل مرگ و میر در کشور شناخته شده است و این حوادث در شهریور هر سال به اوج خود می رسد بطوریکه این ماه بعنوان ‘ماه خطرناک شمسی’ قلمداد می شود.
جمال الدینی افزود: 10.8 درصد از مرگ و میرهای جاده ای مربوط به شهریور است و میانگین کشته های جاده ای در این ماه از فروردین نیز بسیار بیشتر بوده و تعداد کشته ها به ازای هر یک ساعت، دو نفر از تعداد تلفات در حالت عادی بیشتر می شود.
وی گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی، سال گذشته میزان مرگ و میر ناشی از حوادث جاده ای در اصفهان 2.2 درصد کاهش پیدا کرد در حالی که آمار مصدومان این استان 2.8درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان