سرویس: اجتماعی 17:05 - دوشنبه 22 شهریور 1395

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر کشور گفت:

آموزش افراد در زمینه کمک های اولیه، بهترین راه کاهش هزینه ها در حوادث است

در کشور های توسعه یافته، به ازای هر یک دلار سرمایه گذاری در راه آموزش افراد برای آمادگی در حوادث و بلایا، چهار دلار بازگشت سرمایه از طریق کاهش هزینه ها وجود دارد

به گزارش اصفهان شرق، سیدحمید جمال الدینی در اصفهان افزود:با توجه به حادثه خیز بودن و آمار بسیار بالای حوادث جاده ای در ایران، بهترین راهکار جلوگیری از بسیاری آسیب های جسمی و روحی، افزایش دانش و اطلاعات افراد برای ارائه کمک های اولیه به خانواده های خود و دیگران است.
وی با اشاره به هزینه های ناپیدای حوادث جاده ای گفت: هزینه های جانبی اینگونه حوادث مثل از کارافتادگی سرپرست خانوار و افراد مولد، معلولیت، خسارت ناشی از آلودگی هوا، تصادفاتی که به دادگاه ها کشیده می شود و غیره از مبالغی که برای این حوادث تخمین زده می شود، بیشتر است.
جمال الدینی افزود: هزینه ناشی از حوادث جاده ای را در برخی منابع بین 6.5 تا 8 درصد از درآمد ناخالص ملی اعلام کرده اند.
وی بیان کرد: تنها راه کسب درآمد و سود از طریق بدست آوردن منابع مالی نیست بلکه یکی از مهمترین راه ها کاهش هزینه هاست که در دنیا نیز کاربرد بیشتری دارد.
جمال الدینی اعلام کرد: بهترین راه کاهش هزینه ها در حوادث، آموزش افراد در زمینه کمک های اولیه است.
وی اضافه کرد: در کشور های توسعه یافته، به ازای هر یک دلار سرمایه گذاری در راه آموزش افراد برای آمادگی در حوادث و بلایا، چهار دلار بازگشت سرمایه از طریق کاهش هزینه ها وجود دارد.
جمال الدینی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ مسئولیت پذیری و سرمایه اجتماعی افزود: بین سرمایه اجتماعی و مدیریت بحران رابطه تنگاتنگ و مستقیمی وجود دارد.
وی اظهار کرد: بسیاری از شرکت های بزرگ، مسئولیت آموزش افراد را در برخی از نقاط بر عهده گرفته اند و این کار گام بزرگ و موثری در راه افزایش اطلاعات و آموزش همگانی مردم است.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با اشاره به نقش سه گانه اجرائی، کمکی و مطالبه گری هلال احمر گفت:هلال احمر به پشتوانه مردم و دولتمردان در ارائه خدمات آموزشی و غیرآموزشی در حیطه وظایف خود از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.
وی اعلام کرد: حوادث جاده ای و ترافیکی سومین عامل مرگ و میر در کشور شناخته شده است و این حوادث در شهریور هر سال به اوج خود می رسد بطوریکه این ماه بعنوان ‘ماه خطرناک شمسی’ قلمداد می شود.
جمال الدینی افزود: 10.8 درصد از مرگ و میرهای جاده ای مربوط به شهریور است و میانگین کشته های جاده ای در این ماه از فروردین نیز بسیار بیشتر بوده و تعداد کشته ها به ازای هر یک ساعت، دو نفر از تعداد تلفات در حالت عادی بیشتر می شود.
وی گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی، سال گذشته میزان مرگ و میر ناشی از حوادث جاده ای در اصفهان 2.2 درصد کاهش پیدا کرد در حالی که آمار مصدومان این استان 2.8درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.