سرویس: جهادومقاومت 14:05 - دوشنبه 22 شهریور 1395

در مراسم ترحیم شهید شیرانی مطرح شد

شهید شیرانی با تمام قوا ایستاد و با حرف و قلم و جان خودش حرکت کرد

شهید شیرانی بدون اینکه به فکر مقام دنیایی باشد سالها در مناطق محروم و جنوب کشور بدون چون و چرا و کم و کاستی امتثال امر الهی کرد.

به گزارش اصفهان شرق، رئیس عقیدتی سیاسی ارتش در منطقه اصفهان در مراسم ترحیم امیر دریادار غلامرضا شیرانی که در مسجد سید اصفهان برگزار شد با اشاره به آیات قرآن تصریح کرد: خدا در دو جا از کسانی که پیش خدا هستند یاد کرده است ؛ اولین گروه کسانی که عمری تقوای الهی داشته اند و واجبات را انجام داده اند و محرمات را ترک کرده اند. اینها انسانهای متقی هستند و به مقام عند ربک رسیده اند .

حجت الاسلام سعادت ادامه داد: این تقوا همان امتثال امر مولا و پروردگار است یعنی فرد به ضرر مساله برای خود توجه نمی کند بلکه رضای خداوند را در امورات زندگی در نظر می گیرد.

وی با اشاره به روحیات و خلقیات شهید شیرانی اضافه کرد: شهید شیرانی بدون اینکه به فکر مقام دنیایی باشد سالها در مناطق محروم و جنوب کشور بدون چون و چرا و کم و کاستی امتثال امر الهی کرد.

سعادت در ادامه با اشاره به تقوای الهی بیان کرد: کسانی که تقوای الهی دارند حرام خدا را مرتکب نمی شوند و می دانند نامه عملشان در اختیار خدا قرار می گیرد. پس همه مواظبند حقی به گردنشان نباشد. کاری که اینها می کنند این است که دنبال هیاهو نیستند و فقط کار خدایی انجام می دهند

وی ادامه داد: دشمن یاران حسین ابن علی (علیه السلام) را به واسطه مال دنیا خرید و آن چیزی که امروز به واسطه جها و نادانی می بینیم دقیقا ادامه همان مطامع دنیوی است.

سعادت استقامت را لازمه بصیرت مومنان دانست و گفت: برای امام حسین ۱۲۰۰۰ نامه نوشتند و دشمن دست و بازوی امام حسین را بوسیله نیروی نظامی بست و واقعه عاشورا رخ داد.عده ای از مردم و مسئولان واقعا استقامت در دین ندارند . بعضی از این نامه ها که برای امام حسین (علیه السلام) نوشتند را ۱۰۰۰ نفر امضا کردند همه این افراد استقامت نداشتند .اگر یاران امیر المومنین استقامت داشتند امام علی ۲۵ سال خانه نشین نمی شدند.

وی عدم وجود استقامت را آفت مسئولان کشور خواند و گفت: آن مسئولانی که هر روز در جامعه حرفشان و موضعشان نسبت به ارزش های انقلابی را عوض می کنند اینها پیشرفت نکرده اند بلکه پسرفت کرده اند و در باتلاق فرو رفته اند.استقامت یعنی مسلم ابن عقیل که تا اخرین لحظه استقامت می کند.

سعادت عنوان کرد: شهید شیرانی با تمام قوا ایستاد و با حرف و قلم و جان خودش حرکت کرد.

وی اضافه کرد: شهید شیرانی به بچه های منطقه محروم بسیار رسیدگی می کرد و بچه های آنها را جمع می کرد و به مشهد می برد خداوند می فرماید چنین افرادی پیش من جدا هستند.

سعادت دومین گروه را دارای مقام شهادت دانست و گفت: شهید با تمام قوای خودش از دین و ناموس مملکت دفاع می کند. در همین جریان مدافعان حرم عده ای از جوانان برای تبعیت از بیان رهبر معظم انقلاب با جان و مال خودشان خانواده را رها کردند و به دفاع از انقلاب پرداختند.جریان سومی هم هست و آن کسانی هستند که از طریق امام حسین به خداوند متعال می رسند.

وی گفت: باید تمام مقصد ما این باشد که پرچم امام حسین روی زمین نباشد و به ندای هیهات منا الذله روی زمین نماند . فرق ما با کشورهای حاشیه خلیج فارس همگی به سرکردگی شجره ملعونه خبیثه آل سعود علیه تفکر شیعه فعالیت می کنند.

سعادت ادامه داد: تفکر امام حسین این است که استقامت داشته باشید و بایستید و حتی با دادن جان ۸۰۰۰ مسلمان به خواسته های نفسانی تن ندهیم. ما به خاطر تفکر حسین ابن علی علیه السلام در هر جای این مرز و بوم ایستاده ایم که پرچم روی زمین نماند.

وی با اشاره به مقام شهادت برای شهید شیرانی افزود: اگر فردی با این تفاسیر بالا در انجام عملیات اگر مشکلی برایش پیش بیاید مقام شهید پیدا می کند.

سعادت در پایان گفت: ما ایستاده ایم تا مقدمه سازی کنیم برای آمدن منجی عالم بشریت و با تمام قوا هم ایستاده ایم. ما همان یارانی هستیم که به ندای هل من ناصر ینصرنی لبیک گفتیم و پشتیبان تفکرمان هم حسین ابن علی علیه السلام است. متاسفانه عده ای از مسئولان ما به جای التماس به حسین ابن علی دارند به بیگانه التماس می کنند تفکر حسینی بود که انقلاب را تاکنون زنده نگه داشته است ماباید مانند مسلم ابن عقیل هر قدمی بر می داریم به اسم حسین باشد.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.