سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:50 - دوشنبه 22 شهریور 1395

معاون میراث فرهنگی اصفهان:

نمایندگان مردم در مجلس تسهیلات لازم برای بیمه هنرمندان را فراهم آورند

معاون میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: لازم است نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تسهیلات لازم برای بیمه هنرمندان را فراهم آورند.

به گزارش اصفهان شرق، جعفر جعفرصالحی  در مراسم افتتاح نمایشگاه «چلچراغ هنر» شهرستان شهرضا، اظهارداشت: هنر و تاریخ کشور ما همواره مدیون مردان و زنان بزرگی است که با تلاش و کوشش پیگیر خود توانسته‌اند هنر یا گونه جدید را در هنر یا صنایع ایجاد کنند.

وی افزود: ایران اسلامی همواره به داشتن دانشمندان و هنرمندان و علمای بزرگی که هر یک به نوع خود صاحب سبک و سیاق خاصی در ادب و اسلوب هنری هستند، بالیده است.

معاون میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، تصریح کرد: استان اصفهان به عنوان یکی از کانون‌های اصلی ادبی و فرهنگ و هنر ایران، در طول تاریخ همچون نگینی بر تارک آسمان فرهنگ و هنر ایران اسلامی درخشیده است.

وی بیان کرد: هنرمندان همواره در فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده‌اند، آنان در میان مردم هر زمان از قدر و منزلت بالایی برخوردار بوده و توانسته‌اند منشاء آثار و برکات زیادی بشوند.

جعفرصالحی گفت: ما نیز وظیفه داریم همانند پدران خود با شناخت قدر و منزلت هنر و هنرمندان و تلاش در راستای رعایت احترام آنان، اسلوب هنری را از آنان فراگرفته و به دیگر نسل‌های پس از خود نیز انتقال دهیم.

وی با اشاره به جایگاه ویژه شهرستان شهرضا در زمینه صنایع دستی و هنر استان اصفهان، گفت: این شهرستان در طول تاریخ استان اصفهان از قدر و منزلت ویژه‌‌ای برخوردار بوده است.

معاون میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار داشت: آثار هنری شهرستان شهرضا در دوران قبل و بعد از اسلام همواره نشان دهنده تمدن کهن و دیرینه این سرزمین بوده و تاریخ باشکوهی را به تصویر کشیده است.

وی گفت: هنرمندان شهرستان شهرضا از عهد صفویه تا دوران معاصر به عنوان نمادهای متعالی هنر و میراث ماندگار استان اصفهان شناخته شده‌اند.

جعفرصالحی افزود: میراث فرهنگی ناملموس شهرستان شهرضا در بخش‌های مختلف همواره در رتبه‌های نخست تا چهارم در استان اصفهان بوده و از این نظر باید جایگاه ویژه این شهرستان مورد توجه باشد.

وی بیان کرد: آنچه که سبب شهرت شهرستان شهرضا در سطح کشور شده است، صنعت سفال و سرامیک این شهرستان است که به عنوان یک برند ملی شناخته می‌شود و باید تلاش کنیم تا زمینه‌های جهانی شدن آن را نیز فراهم کنیم.

معاون میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: لازم است نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تسهیلات لازم برای بیمه هنرمندان را فراهم آورند تا این گروه از جامعه نیز با فراغ خاطر بیشتری بتوانند استعدادها و توانمندی‌های خود را بروز دهند.

وی با بیان اینکه استعداد و زمینه‌های لازم برای تبدیل شهرضا به شهر جهانی سفال و سرامیک وجود دارد، گفت: برای تحقق این مسئله باید حداقل 20 نفر هنرمند با درجه یک هنری در شهرستان وجود داشته باشد.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.