سرویس: اجتماعی 11:45 - دوشنبه 22 شهریور 1395

معاون اجتماعي فرماندهی انتظامی استان گفت:

طرح جامع پیشگیری از طلاق، در مرکز مشاوره پلیس اصفهان اجرایی می شود

معاون اجتماعي فرماندهی انتظامی استان گفت:اجراي طرح جامع پيشگيری از طلاق در دستور كار ويژه مركز مشاوره آرامش اين معاونت قرار گرفته است .

به گزارش اصفهان شرق، سرهنگ “جهانگير كريمي اظهار داشت: از آنجا كه طلاق يك آسيب اجتماعي است كه اثرات مخرب آن در دراز مدت دامن گير جامعه شده و باعث بروز ناهنجاري ها و بزهكاري ها مي شود به همين جهت طرح جامعي با عنوان پيشگيري از طلاق در دستور كار مركز مشاوره آرامش اين معاونت قرار گرفته است.

وي افزود: براساس اين طرح زوج هايي كه قصد جدايي از يكديگر را دارند با مكانيزم هاي خاصي شناسايي شده و با برگزاري جلسات آموزشي و مشاوره هاي تخصصي و برطرف كردن مشكلات و مسايل و موانع موجود از بروز طلاق بين آنان جلوگيري به عمل مي آيد.

اين مقام انتظامي بيان داشت: امروز اختلافات خانوادگي متاسفانه به يك معضل اجتماعي در جامعه ما تبديل شده كه بايد مراكز مشاوره و نهادها و سازمان هاي اجتماعي و فرهنگي در اين زمينه وارد عمل شده و اقدامات جدي انجام دهند.

كريمي مشكلات خانوادگي را در صدر دلايل مراجعه كنندگان به اين مركز طي سال گذشته عنوان كرد و اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش و جديت و دلسوزي كارشناسان مركز مشاوره آرامش و همچنين مشاوران افتخاري كه با اين مركز همكاري مي كنند توانستيم سال گذشته چهار هزار و 490مورد و در پنج ماهه امسال نيز هزار و 845 مورد اختلاف خانوادگي را رسيدگي کرده و در نهايت با برگزاري حد اقل چهار جلسه براي هر كدام توانستيم از بروز طلاق و جدايي جلوگيري به عمل آوريم.

وي از ديگر اقدامات مركز مشاوره آرامش فرماندهي انتظامي استان در زمينه پيشگيري از طلاق گفت: از سال گذشته كارگاه هاي آموزشي “ارتباط زوجين” با استفاده از اساتيد و كارشناسان در اين مركز برگزار شد كه با استقبال خوبي از سوي زوج هاي جوان همراه بود.

سرهنگ کريمي بيان داشت: در سال 94 دو مورد كارگاه هشت جلسه اي با حضور 30 زوج و در پنج ماهه امسال نيز يك كارگاه 20 جلسه اي براي 25 زوج و يك كارگاه هشت جلسه اي براي 15 زوج برگزار شد.

وي با بيان اينكه بسياري از اختلافات خانوادگي بين همسران ناشي از عدم درك متقابل و عدم آشنايي از نيازها، احساسات و رفتارهاي دروني يكديگر است عنوان داشت: حضور در اين كارگاه ها و دوره هاي آموزشي باعث صميمي ترشدن ارتباط بين همسران و شناخت عواطف، احساسات و نيازهاي يكديگر مي شود.

كريمي با بيان اينكه كارگاه هاي مذكور در نيمه دوم سال جاري نيز ادامه دارد گفت:زوج هاي جوان مي توانند به صورت رايگان در اين كلاس ها شركت كرده و از مزاياي آن بهره مند شوند و به استحكام بيشتر زندگي خود كمك و آينده فرزندانشان كمك كنند.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان تصريح کرد:شهروندان مي توانند به منظور شركت در اين كلاس ها با پذيرش مركز مشاوره آرامش به شماره 2183030 تماس حاصل نموده و يا به صورت حضوري به معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان واقع در ميدان امام(ره) اصفهان بالاتر از مسجد شيخ لطف اله مراجعه کنند.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.