سرویس: دینی 09:30 - دوشنبه 22 شهریور 1395

عضو مجلس خبرگان رهبری:

پیام رهبر انقلاب در سالگرد فاجعه منا تیز و برنده بود/روحیه انقلابی‌ باید آگاهانه و با شناخت کامل دین همراه باشد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد شهدای منا و همچنین بیانیه ایشان، همان برندگی پیام امام خمینی(ره) به مناسبت کشتار حجاج بیت‌الله‌الحرام در سال 66 را دارد.

به گزارش اصفهان شرق، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در مراسم دعای عرفه در دانشگاه اصفهان با اشاره به فرارسیدن سالگرد شهدای منا، اظهار داشت: بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد شهدای منا و همچنین بیانیه ایشان، همان تیزی و برندگی پیام امام خمینی(ره) به مناسبت کشتار حجاج بیت‌الله‌الحرام در سال 66 را دارد.

وی افزود: با وجود اینکه این دو پیام به لحاظ زمانی با هم فاصله دارند، اما اینکه بیانیه رهبر معظم انقلاب را به همان شدت بیانیه امام خمینی(ره) می‌بینیم، نشان‌دهنده این است که انقلاب راهش را کج نکرده است و ایشان در این یک سال اخیر در جمع‌های متعدد به بحث انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن پرداخته‌اند.

امام جمعه موقت اصفهان بیان داشت: کسانی که کربلا نروند طعم و مزه ایمان را درست نمی‌چشند، انسان باید به کربلا برود تا بفهمد که دین فوق مال و جان انسان است، بی‌جهت هم نیست که دشمنان توجه زیادی به کربلا دارند.

مهدوی اذعان کرد: در زمان متوکل رسماً کربلا را خراب کردند و آب فرات را به زمین کربلا انداختند و می‌خواستند اثری از امام حسین(ع) نباشد، این آب نزدیک حرم آمد اما همان‌جا روی هم انباشته شد و به داخل حرم نرفت و باعث اعتقاد بیشتر مردم به امام حسین(ع) شد.

وی در ادامه گفت: دشمنان آن‌قدر که با کربلا مبارزه کرده‌اند، با نماز مبارزه نداشته‌اند، صدام در زمان حاکمیتش بر عراق اجازه عزاداری و سخنرانی در کربلا نمی‌داد، زیرا این سخنرانی‌ها و عزاداری‌ها شخص را در مقابل دشمن نگه می‌دارد و ظالم دیگر جایی ندارد.

مهدوی با اشاره به سابقه بد وهابی‌های آل سعود، مطرح کرد: وهابی‌ها در حدود 2 قرن پیش که توسط انگلیسی‌ها پایه‌ریزی شده بودند به کربلا حمله کردند و کشتار عظیمی را در کربلا و داخل حرم داشتند.

وی با اشاره به اینکه این وهابی‌های بی‌دین حرمت زمان و مکان را ندارند، تأکید کرد: این‌ها حقیقتاً شجره ملعونه هستند و می‌بینیم که مؤمنان از جمله شیخ نمر را در مکه گردن زدند و نزدیک به دو سال است که مردم یمن را زیر آتش‌ گرفته‌اند و بیش از 2 هزار نفر را به شهادت رسیده‌اند و در ماه‌های حرام الهی هم به کشتار ادامه می‌دهند.

امام جمعه موقت اصفهان در تبیین روحیه انقلابی‌گری، تصریح کرد: روحیه انقلابی‌گری که توسط رهبری مطالبه می‌شود به معنای جنب و جوش بی‌دلیل و نسنجیده نیست، بلکه حرکت انقلابی باید مثل حرکت امام حسین(ع) بوده و آگاهانه و با شناخت کامل دین همراه باشد.

مهدوی عرفات را نماد معرفت الهی دانست و گفت: متأسفانه ما نسبت به صاحب‌خانه معرفت کامل نداریم و کسی که صاحب‌خانه را نشناسد به او می‌گویند که از حرم خارج شود، خدا را که شناختیم اجازه ورود به حرم پیدا می‌کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه سرزمین مشعر نماد عبودیت پروردگار است، مطرح کرد: عبودیت مرحله بعد از شناخت است و کسی که خدا را شناخت عبودیت خدا را به جا می‌آورد، کسانی که در نماز کاهلی می‌کنند یا گرفتار گناه می‌شوند به دلیل این است که خدا را نشناخته‌اند و فکرشان به خدا وصل نیست.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.