سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:10 - یکشنبه 21 شهریور 1395

حضرت آیت الله نوری همدانی:

آل سعود شجره ملعونه ونابود شدنی است/پول نفت وگاز این رژیم در راه نقشه های صهیونیست هزینه می شود

این مرجع تقلیدگفت:براساس آیات قرآن هر چیزی که ریشه اسلامی داشته باشد مثل ولایت فقیه ثابت است و به آن شجره طیبه می‌گویند و در مقابل آن شجره ملعونه قرار دارد که به تعبیر رهبر معظم انقلاب آل سعود شجره ملعونه است.

به گزارش اصفهان شرق، آیت الله نوری همدانی در مراسم اختتامیه شب شعر منا با بیان اینکه یکی از راه‌های تبیین حقایق اسلام و مبارزه با دشمنان هنر و به خصوص شعر است، اظهار داشت: همانطور که ائمه برای میدان جهاد امثال مالک اشترها را تربیت کردند برای عرصه هنر نیز افرادی را مورد توجه قرار دادند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به کتاب الغدیر علامه امینی افزود: این کتاب در ابتدا شعر الغدیر نام داشته و به معرفی اشعاری که برای واقعه غدیر سروده شده، پرداخته بود که این امر اهمیت جایگاه شعر در اسلام را نشان می‌دهد.

وی افزود: در وجود انسان دو کانون عقل و احساسات وجود دارد و همانطور که اسلام به مسائل مربوط به کانون عقل توجه دارد برای عواطف نیز دستوراتی صادر کرده است و زیبایی عواطف در بقای اسلام مؤثر بوده است.

آیت الله نوری همدانی در رابطه با حادثه منا در سال گذشته خاطرنشان کرد: بیانیه امسال مقام معظم رهبری درباره این فاجعه برای شناخت آل سعود جامع و کامل است و همانطور که امام خمینی(ره) نیز در وصیت نامه خود فرمودند آیین وهابیت خرافی و ساختگی است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: در طول تاریخ تمام رژیم‌های سلطنتی ساختگی بوده و آل سعود نیز تفاله این رژیم است و پول نفت و گاز خود را در راه نقشه‌های رژیم صهیونیستی خرج می‌کند و خلاف آموزه‌های قرآنی عمل می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: تا زمانی که آل سعود هست وضع منطقه اسلامی همین است بنابراین باید این دستگاه حکومتی نابود شود اگرچه محکوم به سقوط است و باقی نمی‌ماند.

وی گفت: براساس آیات قرآن هر چیزی که ریشه اسلامی داشته باشد مثل ولایت فقیه ثابت است و به آن شجره طیبه می‌گویند و در مقابل آن شجره ملعونه قرار دارد که به تعبیر رهبر معظم انقلاب آل سعود شجره ملعونه است.

انتهای پیام/راه دانا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.