اصفهان شرق

دیروز اخلال در حج امام حسین(ع) توسط آل امیه، امروز تعطیلی حج به دست آل سعود

کدخبر: 111931
1395/06/21 در ساعت 15:25

به گزارش اصفهان شرق، آیت الله میر سید حسن اعتمادی به مناسبت فرارسیدن روز عرفه  اظهار کرد: عرفه روز بندگی است و مردم به ویژه جوانان در این روز، بندگی خود را به دنیای مادی اظهار می‌کنند.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه ادامه داد: همانطور که از خود کلمه عرفه بر می‌آید عرفه روزی است که باید خود را شناخت و به جایگاه حقیقی خود در عالم پی ببرد چرا که بندگی حقیقی مستلزم این است که جایگاه حقیقی خود را بشناسیم.

وی تصریح کرد: روز عرفه روز بسیار مقدس و بزرگی است که حتی با شب قدر مقایسه شده است و زبان حال مردم در روز عرفه این است که اگر گناه کرده‌ایم به خاطر این بوده که جایگاه حقیقی خدا را نشناخته‌ایم و امروز می‌خواهیم به سوی او بازگردیم و استغفار کنیم.

آیت الله اعتمادی با اشاره به اینکه کسانی که در مراسم حج حضور دارند دعای عرفه را به صورت ویژه‌تری به جای می‌آورند، عنوان کرد: متاسفانه امسال مردم ما محروم‌اند و نمی‌توانند در آن مراسم شرکت کنند؛ البته ما امیدواریم که با لطف خدا و امام زمان (عج) موانع برطرف شود.

رییس حوزه‌های علمیه باب العلم و دارالعلم در رابطه با جنایات آل سعود و اخلال آنها در مراسم بندگی مومنین، اظهار کرد: مقابله با جریانات توحیدی همیشه در طول تاریخ وجود داشته است، منتها سابقه کار را باید دید؛ آیا باطل پیروز شده است؟

اعتمادی افزود: در جریان واقعه عاشورا و قیام سیدالشهداء علیه السلام در ظاهر همه کشته شدند و به اسارت گرفته شدند و همه کاری برای حذف این گروه توسط حکومت وقت صورت گرفت؛ سوال اینجاست که آیا این نهضت حذف شد؟

به گفته وی بعد از قرن‌ها شاهد آن هستیم که متجاوز از ۲۰ میلیون زائر در روز اربعین به زیارت این مضجع شریف می‌روند و با آن حضرت بیعت می‌کنند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه خاطرنشان کرد: حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در جریان ناتمام گذاشتن مراسم حج و دعای عرفه، واقعیت بندگی را نشان دادند؛ قربانی فقط به ظواهر نیست بلکه به باطن است، ایشان خودشان به مسلخ و قربانگاه رفتند تا دین حقیقی اقامه شود.

وی در پایان اظهار کرد: همانگونه که امویان مانع از حج امام حسین علیه السلام شدند و آن حضرت با دعای عرفه مبارزه را آغاز کرد، امروز آل سعود مانع از حج مومنین می‌شود و آنها باید با الگو گرفتن از مولایشان با دعای عرفه آغازگر مبارزه باشند و نهضت حسینی را تداوم بخشند.

انتهای پیام/راه دانا