سرویس: فرهنگی 12:50 - یکشنبه 21 شهریور 1395

نماینده اصفهان در مجلس خبرگان خواستار شد؛

روبه قبله بودن تخت بیمار در اتاق های احیاء، یک ضرورت است

مسئولان بسیج جامعه پزشکی و هیئت امدادگران عاشورای استان اصفهان با آیت الله سیدابوالحسن مهدوی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش اصفهان شرق، آیت الله سیدابوالحسن مهدوی در دیدار با دست اندرکاران هیئت امدادگران عاشورا و مسئولان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان گفت: فعالیت های جهاد گونه پزشکان و پیراپزشکان جای تشکر دارد و امیدواریم فعالیت مخلصانه این طیف از جامعه با قوت ادامه داشته باشد.

نماینده اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اذان در هر سه نوبت می بایست در مراکز درمانی به صورت زنده پخش شود و توجیه علمی و اثباتی پیرامون اثر درمانی اذان برای بیماران، هم به مردم و هم به دست اندرکاران این کار ارائه شود.

آیت الله مهدوی افزود: حضور روحانی برای اقامه نماز اول وقت و جماعت در مراکز درمانی اهمیت بالایی دارد که الحمدالله این کار در بیمارستان ها انجام می گیرد که باید تمام مراکز این گونه باشند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اصفهان خاطرنشان کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر امروزه در مراکز بهداشتی و درمانی اهمیت بیشتری به خود پیدا کرده و باید در قالب هایی مانند معرفی افراد محجبه و ایثارگر و جهادی و همچنین نخبگان برای تشویق و یا اموراتی از این دست انجام بگیرد.

وی همچنین تصریح کرد: باید از تقابل طب سنتی و طب نوین جلوگیری کرد و از ظرفیت هر دوی این ها و زمینه سازی برای استفاده از نقاط قوت آن ها به خوبی پیاده سازی شود.

امام جمعه موقت اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: توجه به شفابخشی تربت امام حسین(علیه السلام) و سوره گرانقدر و ارزشمند حمد از اهمیت بالایی برخوردار است و این موارد توجه کادر درمانی را هم می طلبد.

آیت الله مهدوی همچنین خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ کتاب خوانی در فضای بیمارستانی از موارد دیگری است که باید در دستور کار مسئولان بیمارستان ها قرار بگیرد، کتاب ها باید در دسترس بیماران باشد و نه اینکه در کتابخانه ها بایگانی شوند.

نماینده اصفهان در مجلس خبرگان خاطر نشان کرد: امیدواریم با تدبیری که صورت می گیرد، در اتاق های احیاء تمام بیمارستان ها، تخت ها رو به قبله باشند تا بیماران برای انجام فریضه نماز به مشکل برنخورند.

انتهای پیام/راه دانا

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “روبه قبله بودن تخت بیمار در اتاق های احیاء، یک ضرورت است”

  1. امین گفت:

    خب حداقل یک روحانی به هر بیمارستان بفرستید تا این موضوع ها را پیگیری کند

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.