سرویس: اخبار شهرستان 16:26 - شنبه 20 شهریور 1395

گفتگو با خانواده شهید هنرمند ورزنه ای؛

شلمچه معبر آسمانی شدن تازه داماد 20 ساله/ دستان هنرمندش، وقف خطاطی در مسیر ولایت و شهدا بود

هسمر شهید رضا شهبازی گفت: دستان کوچکش در دوره انقلاب، هنرمندانه برای نوشتن فرمایشات گهربار ولایت حرکت می کرد.

به گزارش اصفهان شرق، شناسایی و معرفی چهره های شاخص از وظایف مثبت رسانه است و در این خصوص گاهی هنرمندانه باید حرکت کرد تا روایت خون و قلم را به رسم امانتداری در قالب متن بُرد.

نگاه به تمثال شهدای شهر ورزنه و خط زیبای قدیمی بر آن زمینه ای شد تا هدف را بر شناسایی هنرمند نقاش ورزنه قرار دهیم و گفتگویی با نوجوان دهه چهل داشته باشیم.

زمانی که از یکی از شهروندان ورزنه ای آدرس رضا شهبازی ورزنه، هنرمند خطاط و نقاش ماهر را گرفتیم، متوجه شدیم که هنرمند شهر، سی سال است هنرمندانه به لقای الله رسیده و امروز باید قلم را به مرکبی از جنس شهادت زد.

شهید رضا شهبازی در سال 1343 در خانواده مذهبی در شهر ورزنه چشم به جهان گشود.

وی تحصیلات خود را تا پایان مقطع راهنمایی ادامه داد و پس از آن به خیل عظیم سربازان امام خمینی پیوست و تمام هم غم خود را متوجه جبهه های حق علیه باطل نمود.

فرمانده پایگاه ثارالله ورزنه بود و تمامی پرچم های تبلیغاتی را خود طراحی و خطاطی می کرد.

23خرداد سال 67 در منطقه شلمچه با اصابت ترکش خمپاره به درجه رفیع شهادت رسید.

dscn8752

*گل سرسبد خانواده شهبازی از جنس شهادت بود

اشرف رحیمی همسر شهید رضا شهبازی ورزنه بود که لحظه لحظه های زندگی چهار ماهه اش با شهید را جز خاطرات دهه شصت خود خواند.

او شهید 20 ساله خانواده شهباز را گل سرسبدی خواند که زیبا و با معنویات بسیار زندگی کرد و الگوی مردان دیگر خانه شد.

خانم رحیمی نام لشگر امام حسین(ع) را به خوبی به خاطر داشت و گفت: رضا شهبازی همرزم حاج حسین خرازی بود و در لشگر امام حسین(ع) رزمندگی می کرد و ارزویش حسینی شدن بود.

وی ادامه داد: 13 ساله بود که با دست کاری شناسنامه اش به جبهه اعزام شد زیرا عشق شهادت از همان نوجوانی در وجودش هویدا بود و این در قلم زیبایش به راحتی دیده می شد.

همسر شهید رضا شهباز از قلم و فکر هنرمندانه تنها هنرمند شهید شهر وزنه این گونه عنوان کرد: در خطاطی و نقاشی برجسته بود و در دوران انقلاب با وجود سن بسیار کمش، جملات زیبای امام خمینی (ره) را دیوار نویسی می کرد و دستان کوچکش در دوران انقلاب هنرمندانه برای نوشتن فرمایشات گهربار ولایت حرکت می کرد. نقاشی تمثال شهدای ورزنه، از دیگر کارهای روزانه شهید بسیجی رضا شهباز در دوران جنگ بود.

dscn8757

*شرط خواستگاری، جبهه بود و رزمندگی

اشرف رحیمی از شرط ازدواج رضا این گونه سخن گفت: وقتی به خواستگاری من آمد، چند بار گفت که جبهه را رها نمی کند و از خدا شهادت می خواهد و به سبب خوب بودنش مورد علاقه پدر و خانواده ام بود و جالب است بدانید، آن زمان حجاب من را پسندید زیرا روی حجاب بسیار حساس بود.

وی از ویژگی های همسرش به احترام بسیار به پدر و مادر، ولایتمداری، مردم داری و کمک به دیگران گفت و افزود: رضا در بین مردم به خوبی شهرت داشت و در عبادت کم نمی گذاشت و حتی نماز شبش ترک نمی شد و در خاطرات همرزمانش گفته شده بود که شب ها با صدای نیایش رضا گاها بیدار می شدیم و می دیدیم که گوشه ای از سنگر را برای نیایش انتخاب کرده است.

همسر شهید شهباز به حضور همیشگی شهید در پایگاه بسیج اشاره و گفت: یک سال و نیم عقد بودیم و ایشان بعد از اینکه از جبهه باز می گشت، بیشتر وقت چند روزه خود را در پایگاه بسیج و نوشتن پرچم و نقاشی تمثال شهدا صرف می کرد و همه وجودش با شهادت انس گرفته بود. در رفتارش بارها شهادت را می دیدم زیرا خیلی با دیگران فرق داشت و انگار برای شهادت آفریده شده بود.

*اعزام اخرش کمی متفاوت بود

وی از اعزام آخر شهید رضا شهبازی این گونه گفت: چهار ماه بود که ازدواج کرده بودیم و سر زندگی مشترک رفتیم. روزی که برای اخرین مرتبه میخواست به جبهه برود، غم سنگینی بر دلم احساس میشد و چند ساعتی در حیاط گریه می کردم، رضا کنارم نشست و گفت من که بارها در موقع خواستگاری گفته بودم، جبهه را ترک نمی کنم و راهم را در دفاع از اسلام و کشورم ادامه می دهم و رفت.  این جملات اخری بود که بین من و رضا رد و بدل شد.

dscn8769

*خرداد 67 آخرین دیدار خانواده با شهید

اشرف رحیمی در پایان از خبر شهادت تازه داماد 20 ساله این چنین عنوان کرد: شب قبل شهادت رضا خواب دیدم که رودخانه ای به رنگ قرمز از قبله به سمت گلزار شهدا در حرکت است و من به دنبال رضا می گشتم، با دلهره بیدار شدم و انگار حسی به من خبر شهادت رضا را می داد تا اینکه پیکر پاکش را بعد از چند روز از شهادتش برای ما آوردند تا ورزنه، هنرمند 20 ساله شهید را در خود به آغوش کشد.

خانم رحیمی زندگی مجددش را با یکی از جانبازان جبهه و جنگ آغاز کرده بود و میگفت که عطر شهدا همیشه در زندگی ما جریان دارد و همیشه  من و همسرم با الگو گیری از شهدا مخصوصا شهید رضا شهبازی، پای اسلام و ولایت ایستاده ایم.

فرازی از وصیتنامه شهید:

ای خانواده های شهدا شما دین خود را به اسلام ادا نمودید. فرزندان شما به جوار حق رفتند و این انقلاب را بدست شما سپردند. این انقلاب فرزند شماست و باید آنرا حفظ کنید و حفظ آن حرکت در خط امام که همان راه خداست و شرکت در نمازهای جمعه  و جماعت و حفظ وحدت است و اکنون وقت لبیک گفتن به ندای حسین(ع) است.

روحش شاد و یادش گرامی

انتهای پیام/ ش

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.