سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 15:05 - شنبه 20 شهریور 1395

حجت الاسلام ماندگاری:

در نظام اسلامی هر کس رئیس تر است خدمتگزارتراست نه اینکه فیش حقوقی اش نجومی تر باشد

حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی ماندگاری گفت: این مدل نظام سرمایه‌داری غرب است که هر که رییس‌تر است پولش بیشتر است ما نباید از الگوی کافران تبعیت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی ماندگاری مصادف با شهادت امام محمد باقر (ع) در مراسم اولین یادواره شهدای محله درب قائم کاشان اظهار کرد: در نظام اسلامی هر که رییس‌تر است خدمت‌گذارتر است نه اینکه فیش حقوقی‌اش نجومی‌تر باشد.

وی که به تبیین شاخصه‌های الگوی زندگی اسلامی در عرصه جهاد کبیر می‌پرداخت در ادامه افزود: این مدل نظام سرمایه‌داری غرب است که هر که رییس‌تر است پولش بیشتر است ما نباید از الگوی کافران تبعیت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری با یک نگاه مقایسه‌ای به تبیین معنای جهاد کبیر پرداخت و در این رابطه گفت: در جهاد اصغر با گلوله دشمن مواجه هستیم، در جهاد اکبر با وسوسه شیطان روبرو هستیم اما در جهاد کبیر که به معنای جنگ در عرصه زندگی است با الگوها مواجه هستیم.

ماندگاری ادامه داد: جهاد کبیر به این معناست که به الگوی زندگی طاغوت نه بگوییم و الگوی زندگی‌مان بر اساس دین باشد؛ در جهاد اصغر اگر کسی تیر بخورد جانباز می‌شود اما در جهاد کبیر اگر تیر بخورد دچار ریزش خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شهدا شهید شدند تا امام حسین (ع) از غربت بیرون بیاید، گفت: در مملکت ما همه مردم دوستدار اهل بیت (ع) هستند اما اینکه ۶۰ درصد مردم ماهواره دارند نشان دهنده آن است که اهل بیت (ع) الگوی زندگی مردم نیستند و آنها در الگوی زندگانی‌شان پیرو غرب شده‌اند.

این خطیب توانا تاکید کرد: برای شهدا یادواره برگزار می‌کنیم اما در الگوی زندگی دنباله‌رو آنها نیستیم و این به معنای آن است که شهدا در مجلس خود هم غریب‌اند، به حرم امام رضا (ع) می‌رویم اما حجاب را رعایت نمی‌کنیم، یعنی امام رضا (ع) در حرم خودش هم غریب است.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری در این مراسم یادواره شهدا که در مسجدالحسین (ع) کاشان برگزار شده بود، اظهار کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند دشمنان به دنبال حیازدایی هستند چرا که حیازدایی مسیر دین‌زدایی است و زن و مرد بی‌غیرت از دین دفاع نخواهند کرد.

به گفته وی کار زن باید متناسب با شان او باشد اما متاسفانه تلویزیون جمهوری اسلامی زنی را نشان می‌دهد که راننده کامیون است و او را به عنوان الگوی زنان معرفی می‌کند.

ماندگاری ادامه داد: برخی مشاغل برای بانوان مجاهدت است مثل پزشک زن یا زنی که سرپرست خانوار است اما عده‌ای از روی هوس به دنبال کار می‌روند تا دستشان جلوی مرد دراز نباشد و از او مستقل باشند.

وی با اشاره به اشتیاق بانوان به اشتغال و تاخیر ازدواج آنها عنوان کرد: در مملکت ما یک و نیم میلیون دختر بالای ۳۰ سال ناامید از ازدواج وجود دارد که البته تحصیلات بالایی هم دارند.

این خطیب توانا با اشاره به اینکه در کشور ما همچون اروپا طلاق توافقی در حال گسترش است و با کوچکترین اختلاف زن و مرد از یکدیگر جدا می‌شوند، گفت: هیچ یک از امامان ما طلاق نگرفته‌اند با اینکه تمام همسران آنها هم علیه السلام نبوده‌اند.

وی افزود: امام راحل (ره) بعد از اینکه برای جوانان خطبه عقد می‌خواندند توصیه‌شان به آنها این بود که بروید با هم بسازید؛ بنابراین باید مشکلات را حل کرد نه اینکه به بهانه وجود مشکلات به طلاق رو آورد، طلاق حرام نیست اما آخرین گزینه است.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری با اشاره به الگوی غلط استفاده از مانکن زن در ویترین مغازه‌ها اظهار کرد: در جامعه اسلامی ویترین مغازه‌ها نباید متناسب با الگوی زندگی کافران باشد، استفاده از مانکن زن و حتی چیزی که در همین تهران شاهد آن هستیم که از دخترها به عنوان مانکن در ویترین مغازه‌ها استفاده می‌شود، تبعیت از کافران است.

این خطیب توانا ادامه داد: استفاده از فروشنده زن بر اساس الگوی غربی‌هاست که هم جذاب‌تر است و هم ارزان‌تر و بیش از ۹۰ درصد فروشندگان در اروپا زن هستند که متاسفانه در کشور ما هم این الگو در حال پیاده شدن است.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری در پایان به راه‌حل پیروزی در جهاد کبیر پرداخت و در این رابطه گفت: راه‌حل پیروزی در جهاد کبیر این است که رفت و آمد به مسجد بیشتر شود چرا که ۹۷ درصد شهدا بچه مسجد بوده‌اند ولی ۸۵ درصد زندانیان اهل مسجد نیستند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.