سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 08:00 - شنبه 20 شهریور 1395

امام جمعه اصفهان:

هزینه نکردن پول برای امور نظامی تفکر غلطی است/ برخی افراد هنوز دل به منافقان می‌دهند

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه در جامعه امروز افرادی هستند که هنوز دل به منافقان می‌دهند، گفت: این‌گونه انسان‌ها هزینه نکردن پول برای امور نظامی را گامی موثر برای تقویت اقتصاد می‌دانند در حالی که این تفکر بسیار غلط است.

به گزارش اصفهان شرق، آیت‌الله سیدیوسف طباطبائی‌نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان با بیان اینکه بسیاری از علمای ما به اصول وجودی خداوند اشاره می‌کنند، اظهار داشت: این امر تقدیری نیست و همگان باید دلیل آن را بیان کنند.

وی با اشاره معجزه قرآن کریم افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید هیچ کس نمی‌تواند مانند این کتاب را بیاورد و تا روز قیامت جاودان است و این موضوع دلیلی محکم بر وجود خداوند است.

امام جمعه اصفهان به لزوم کمک به مستضعفان به‌ویژه دانش‌‌آموزان نیازمند اشاره و تصریح کرد: ایثار و بخشش دو بخش بسیار مهم بوده و به این معناست که انسان باید از سهم خود بگذرد همانطور که این کار در رفتار ائمه ما به وضوح دیده می‌شود.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه در جامعه امروز افرادی هستند که هنوز دل به منافقان می‌دهند و این در حالی است که منافقان جنایت‌های فراوانی در طول انقلاب انجام داده‌اند، گفت: این افراد از ارکان انقلاب بودند اما امروز تحلیل‌های اشتباهی را از خود بیان می‌کنند، این‌گونه انسان‌ها هزینه نکردن پول برای امور نظامی را گامی موثر برای تقویت اقتصاد می‌دانند در حالی که این تفکر بسیار غلط است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه قرآن می‌فرماید برای مقابله با دشمنان خود به بهترین شکل ممکن بنیه نظامی خود را تقویت کنید که این کار سبب ترس دشمنان می‌شود، اظهار داشت: این‌ افراد مثال‌هایی از کشورهای شرق آسیا مانند ژاپن را مطرح می‌کنند که هزینه زیادی را صرف امور نظامی خود نمی‌کنند. این‌گونه کشورها در کنار بعضی از کشورهای اروپائی مانند آلمان در اختیار آمریکا هستند و این صحبت‌ها از کسانی که در انقلاب اسلامی تلاش‌های بسیاری کرده‌اند، بعید است.

وی با بیان اینکه ما کشوری نیستیم که تحت سیطره آمریکا باشیم، تصریح کرد: اگر امروزه رشدی در صنعت نظامی داشته‌ایم به همت متخصصان و دانشمندان نظامی کشورمان بوده است. اگر قدرت نظامی نداشتیم هم‌اکنون در کشورمان باید با داعش می‌جنگیدیم، در همین راستا ملت ما باید بیدار باشد و صحبت‌های خوب و غلط را از هم تشخیص دهند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.