سرویس: اخبار شهرستان 14:16 - جمعه 19 شهریور 1395

امام جمعه شهر محمدآباد:

انقلاب اسلامی به سبب بازگویی سخن حق، مورد غضب استکبار است

حجت الاسلام هاشمی گفت: چون ملت ایران با رهبری امام راحل در برابر ظلم و استبداد استکبار قیام کردند و منافع جهانخواران را به خطر انداخته به هر نحوی که شده باید از بین برود.

به گزارش اصفهان شرق از جرقویه سفلی، خطیب جمعه شهر محمدآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته، پس از توصیه به تقوای الهی و رعایت تقوا به بیان روایتی از امام صادق(ع) اشاره و گفت: «خداوند متعال سه گروه را بدون حساب وارد بهشت می کند و سه گروه را بدون حساب وارد جهنم می کند».
وی افزود: از کسانی که بدون حساب وارد بهشت می شوند امام و پیشوای عادل است، کسی که مسئولیت اجتماعی را بر عهده دارد و به عدالت رفتار می کند . گروه دوم تاجر راستگو و با صداقت است. کسی که در مبادله با مردم از دروغ پرهیز می کند و از فریب آنها دوری می گزیند. گروه سوم پیرمردی است که همه عمر خود را در راه اطاعت خداوند گذرانده است.
وی ادامه داد: سه گروهی نیز بدون حساب وارد جهنم می شوند یکی ظالم است که در حکومت و مسئولیت خود، عدالت را رعایت نمی کند. گروه دوم تاجران دروغگو هستند که برای رسیدن به منافع مادی صداقت را کنار گذاشته و با مردم ار در حقه و نیرنگ وارد می شوند . و گروه سوم پیرمرد زنا کار است.
امام جمعه شهر محمدآباد در خطبه دوم پس از دعوت به رعایت تقوای الهی شهادت امام محمدباقر(ع) را تسلیت گفتند و همین طور یاد و نام حجاج شهید سال66 جان باختگان منا را گرامی داشتند.
وی به مناسبت شهادت امام باقر به نقل روایتی از ایشان پرداختند که می فرماید:قیام به حق کنید، در همه مسائل و کارها آنچه که باید مد نظر باشد حق است . انسان در زندگی باید حق مدار باشد.
وی اظهار کرد:انقلاب اسلامی چون سخن حق دارد مورد غضب ابر قدرتهای جهانی و نوکران آنها در منطقه قرار گرفته است. چون ملت ایران با رهبری امام راحل در برابر ظلم و استبداد استکبار قیام کردند و منافع جهانخواران را به خطر انداخته به هر نحوی که شده باید از بین برود، یا تبدیل به کشوری شود که تأثیر گذاری در جهان و منطقه نباشد. دشمنی های عربستان با ایران و خباثتهای این شجره ملعونه که ریشه جهل، کفر و نفاق است، جلوگیری از تأثیر گذاری ایران در منطقه است.
هاشمی افزود :امام باقر می فرمایند:«از آنچه که سودی ندارد پرهیز کن» ما نباید خود را مشغول اموری کنیم که برای دنیا و آخرت ما سودی ندارد. شهر ما ، کشور ما دارای مشکلات زیادی است، باید پرداخت به حل این مشکلات و از مسائل حاشیه ای پرهیز کرد. مسئولین باید فکر مسائل اصلی و مهم کشور باشند و خود و مردم را در گیر مسائل بی اهمیت نکنند.
وی ادامه داد: امام باقر(ع) در فراز دیگری می فرمایند:« از دشمن خود دوری کن و از دوستان خود در بین اقوام بر حذر باشد الا کسی که امین باشد و از خداوند می ترسد ».
وی تصریح کرد: دشمنان قابل اعتماد نیستند، اعتماد بر دشمنان باعث پشیمانی می شود مخصوصاً دشمنانی که سابقه ی بدی دارند، از بین دوستان تنها می توان به کسی که از خدا می ترسد اعتماد کرد. این فرمایش امام باقر(ع) مبنای سخن رهبر معظم انقلاب است که می فرماید: نباید به مستکبرین اعتماد کرد.
هاشمی افزود :امام باقر (ع) مصاحبت انسان فاسد و فاجر را رها کن و او را بر سِرّ خود مطلع نکن و در امور خود با کسی که از خدا می ترسد مشورت کن.انسانی که فاجر و فاسد است به اصول انسانی و اخلاقی پایبند نیست و برای رسیدن به منافع خود به انسان خیانت می کند، باید از همراهی چنین افرادی دوری گزید و نباید او را از امور مخفی و محرمانه خود آگاه سازیم . نباید آنها را طرف مشورت قرار دهیم .
هاشمی گفت: فرمایشات امام باقر(ع) هم در در زندگی شخصی و فردی ما سازکار است و هم دستورالعمل مناسبی برای مسئولین کشور است در مواجه با دشمنان انقلاب حضرت می فرمایند نباید در دشمنان و کسانی که اهل فسق و فور هستند اعتماد و همکاری داشت. نباید آنها از اسرار ما با خبر شوند.
وی اظهار داشت: در قرار دادها و رابطی که با کشورهای بیگانه داریم باید مواظب باشیم اسرار نظام به دست دشمنان نیفتد و باعث هدر رفتن منافع کشور نشویم. باید به نحوی عمل کنیم تا کشور در اقتصاد ، در علم ، در مسائل نظامی به استقلال و خود کفائی برسد. کشور باید به اندازه ای قدرتمند شود که دشمنان ما طمع خود را از دست بدهند.
هاشمی گفت :برخی اظهار می دارند که ما احتیاج به هزینه کردن در امور نظامی نداریم و این بودجه باید در مسائل دیگر هزینه شود تا کشور پیشرفت کند، ولی بدانیم که این افراد خائن به اسلام و انقلاب هستند و در صدد هستند کشور نیروی بازدارندگی خود را از دست بدهد چنین کسانی راه نفوذ و تسلط دشمنان بر کشور را هموار می کنند.
مردم شهر شهید پرور محمدآباد بعد از نماز جمعه به راهپیمایی در محکومیت جنایات آل سعود شرکت کردند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.