سرویس: اقتصادی 17:34 - جمعه 19 شهریور 1395

وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:

برنامه‌ریزی برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران/ افزیش بهره‌وری در کشاورزی کمک به اقتصاد مقاومتی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از برنامه‌های بخش کشاورزی در راستای کمک به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تولید محصولات با روش‌های نوین در راستای افزایش بهره‌وری است.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، محمود حجتی به همراه سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان و هیأت همراه از گلخانه خربزه داربستی درختی واقع در شهرستان شاهین شهر و میمه بازدید داشت.

وی در حاشیه این بازدید گفت: یکی از سیاست‌های بخش کشاورزی در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید محصولات با روش‌های نوین در راستای افزایش بهره‌وری است که خوشبختانه در این مجموعه با صرف 25 لیتر آب یک کیلوگرم خربزه تولید شده که تولید به این شیوه در سطح کشور کار کم نظیری است.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه افزود: در برنامه امسال 250 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز خواهند شد و در برنامه ششم توسعه سالانه 400 هزار هکتار برای اصلاح روش‌های آبیاری پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه با اشاره به تولید گندم با استفاده از روش آبیاری تیپ افزود: در سال گذشته در همین منطقه این اقدام برای اولین بار انجام شد و در حال حاضر 35 هزار هکتار از اراضی گندم به این نوع سیستم که باعث افزایش تولید و راندمان مصرف آب و کشت محصول مرغوب شده مجهز شده‌اند.

حجتی در خصوص پرداخت پول گندم‌کاران گفت: در سال 92 میزان خرید گندم 4 میلیون و 700 هزار تن بوده که از سوی دولت 4 هزار میلیارد ریال هزینه آن پرداخت شده است ولی به لطف خدا و تلاش کشاورزان در سال جاری 11 میلیون و 500 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است که با افزایش قیمت گندم حدود 14 هزار میلیارد ریال باید به کشاورزان پرداخت شود و تا به حال 8 هزار میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با اصلاحیه‌ای که ابلاغ شده از محل فروش اوراق مشارکت در این هفته 300 هزار میلیارد آن که در حقیقت نیمی از بدهی کشاورزان است پرداخت خواهد شد و بقیه نیز به زودی پرداخت می‌شود.

وی در خصوص بیمه محصولات باغی و زراعی گفت: به طور قطع باید محصولات زیر پوشش بیمه قرار گیرند، امیدواریم با توجه به محدودیت منابع، با تلاش همه ارکان دولت منابع لازم در این جهت تخصیص یابد تا بخشی از مشکلات کشاورزان مرتفع شود.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص امضای سند همکاری برای تولید گندم دیم با موسسه‌های تحقیقات جهانی افزود: با تفاهم‌نامه انجام شده قرار است در چهار استان دیم‌کار شمال غربی کشور شاهد افزایش تولید 25 درصدی گندم باشیم.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.