سرویس: غیر تولیدی 09:20 - جمعه 19 شهریور 1395

ورزشکاران اصفهانی حماسه ای دیگر آفریدند

قهرمانان ووشو آسیا مدال‌های خود را به شهدای مدافع حرم تقدیم کردند

دو قهرمان ووشوکار اصفهانی در مسابقات آسیایی ۲۰۱۶ با حضور در گلستان شهدای اصفهان مدال‌های خود را به خانواده‌های شهدای مدافع حرم اهدا کردند.

به گزارش اصفهان شرق، مرتضی عظیمی و محسن احمدی 2 ووشو کار ملی‌پوش اصفهانی که در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال طلا شده بودند با حضور در گلستان شهدا اصفهان مدال و جام‌های خود را تقدیم به خانواده‌های شهدای مدافع حرم کردند تا با این اقدام نه تنها بر مقام والای شهدا ادای احترام کرده باشند بلکه الگوی خوبی را در ذهن دیگر ورزشکاران جوان فراهم سازند.

شهدا قهرمان‌های واقعی هستند

مرتضی عظیمی قهرمان ووشو آسیا در بخش ساندای مردان در جمع خبرنگاران درباره اهدای مدال خود به مقام شهدای مدافع حرم اظهار داشت: شهدای ما قهرمان‌های واقعی هستند و این مدال ما در برابر رشادت‌های شهدا هیچ نیست به این دلیل که از جان عزیز خود گذاشتند و کوچک‌ترین کار اهدای مدال به خانواده شهدا بود.

وی درباره مسابقات آسیایی افزود: در این مسابقات 29 کشور حضور پیدا کردند؛ قدرت اصلی ووشو و تیم‌های قدرتمند این رشته در آسیا حضور دارند و اغلب تیم‌های آسیای شرقی از بزرگان ووشو هستند. در این سال‌ها ایران نیز خوش درخشیده و توانسته مدال‌های خوش رنگی را کسب کند به طوری که مدال ووشو آسیا در سنگین وزن پس از 16 سال به ایران بازگشت.

اردوهای تیم ملی در بهترین شرایط قرار دارد

قهرمان ووشو آسیا در پاسخ به سؤالی درباره حضور در مسابقات جهانی و اردوهای تیم ملی برای حضور هر چه بهتر در این مسابقات خاطرنشان کرد: حدود 2 ماه دیگر به مسابقات جهانی وبرترین‌های دنیا در چین، می‌رویم که حدود یک ماه و نیم اردو در این مدت داریم و امیدواریم با حضور در این اردوها بهترین نتایج را کسب کنیم.

وی درباره اینکه امکانات لازم برای اردوی تیم ملی فراهم شده یا نه، تصریح کرد: وضعیت بسیار خوب بوده در حالی که ما حتی از نظر امکانات از بسیاری از رشته‌های المپیکی هم در وضعیت بهتری قرار داشتیم.

پیش از مسابقات قول اهدای مدال را داده بودیم

محسن احمدی قهرمان مسابقات تیمی ووشو آسیا در اصفهان درباره اهدای مدال خود به شهدا بیان کرد: پیش از مسابقات با عظیمی تصمیم بر این داشتیم که در صورت کسب مدال در این مسابقات دست به این اقدام زده و مدال‌های خود را به خانواده شهدای مدافع حرم تقدیم کنیم که با لطف خدا این اتفاق رخ داد.

وی درباره ارزیابی خود از مسابقات آسیایی گفت: سطح مسابقات بسیار بالا بود، در دوره گذشته نیز نایب قهرمان شدیم و من مدال نقره کسب کردم اما در این دوره توانستم مدال طلا را کسب کنم؛ در 6 ماه دوم سال نیز مسابقات لیگ کشوری را در پیش داریم که می‌تواند در آماده‌سازی بازیکنان تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد.

این مراسم با حضور طیب‌نیا سرمربی تیم ملی ووشو، رضا امینی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، رسول جزینی مربی تیم ملی کشتی فرهنگی و جمعی از مردم، مسئولان و ورزشکاران در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.