سرویس: دسته‌بندی نشده 16:56 - پنجشنبه 18 شهریور 1395

ورزنه در یک نگاه؛

کلنگ ثبت احول شهر ورزنه به زمین زده شد/ تجلیل از مربیان نهضت سواد آموزی بُن رود

امام جمعه شهر ورزنه گفت: مدیران تلاش کنند تا هر چه زودتر اداره ثبت احوال در شهر ورزنه راه اندازی شود چرا که با وجود جمعیتی انبوه نیاز هست که این خدمات در منطقه به مردم ارائه گردد.

به گزارش اصفهان شرق، بازدید مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان از شهر ورزنه یکی از خبرهای خوب برای بخش بن رود طی این هفته به شمار می رود زیرا حضور مدیرکل در آستانه پایان شش ماهه اول سال، کلنگ احداث ثبت احوال ورزنه به عنوان ارگانی مهم و ضروری برای مردم را به دنبال داشت.

تورج حاجی رحیمیان مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان، صبح امروز کلنگ زمین ثبت احول شهر ورزنه و بخش بن رود به مساحت سه هزار متر مربع در قسمت اداری شهرک امام جعفر صادق(ع) شهر ورزنه را با حضور مسئولان محلی به زمین زد تا در آینده ای نزدیک بتوان با ارائه خدمات بهتر و ارزنده تر به مردم محروم بخش بن رود، ارائه خدمات مهم در این حیطه را داشت.

امام جمعه شهر ورزنه در این دیدار گفت: همه ما به نحوی جزء کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم و چه توفیقی بالاتر از آن که بتوانیم در یک نظام ولایی به مردمی خدمت کنیم.

حجت الاسلام شامحمدی به اهمیت خدمت به مردم اشاره و افزود: هرگاه مردم از مسئولان درخواستی می کنند بدانیم که این درخواست نعمتی است که به مسئولی عنایت شده است پس تلاش کنیم که درخواست را رد نکنیم چرا که منجر به نقمت خواهد شد.

وی ضمن تشکر از خدمات مدیران ثبت احوال بیان کرد: از بدو تولد فرزند، اولین اداره ای که مردم به آن مراجعه می کنند ثبت احوال، جهت گرفتن شناسنامه و مدارک هویتی است، پس بدانید که خدمات شما بسیار مهم و با اهمیت است و رضایت خداوند را به دنبال دارد.

وی به استقرارو راه اندازی اداره ثبت احوال در منطقه بن رود اشاره و تاکید کرد: مدیران تلاش کنند تا هر چه زودتر اداره ثبت احوال در شهر ورزنه راه اندازی شود چرا که با وجود جمعیتی انبوه نیاز هست که این خدمات در منطقه به مردم ارائه گردد.

*تجلیل از مربیان نهضت سواد آموزی

مسئولان شهر ورزنه پیش از ظهر امروز با حضور در کلاس های نهضت سواد آموزی، از پنج نفر از مربیان زحمت کش در این زمینه تجلیل به عمل آوردند.

رئیس اداره آموزش و پرورش بن رود گفت: میزان وقوع آسیب‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد، خودکشی و طلاق در بین بیسوادان و کم سوادان بیشتر از اقشار تحصیل‌کرده و باسواد جامعه است.

محمد حیدری افزود: امروزه زندگی بدون سواد امکانپذیر نیست و می‌توان گفت که انسان بیسواد در عصر حاضر تقریبا نابینا‌ست.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اهمیت سوادآموزی، مسئولین بلندپایه نظام و دولت تاکیدات ویژه نسبت به ریشه کنی بیسوادی در جامعه دارند و آمار فعالیت‌های انجام شده و کاهش میزان بیسوادی در جامعه نیز گویای تلاش‌های انجام شده در این مسیر است.

امام جمعه ورزنه در این بازدید ضمن تشکر از زحمات مسئولان و مربیان نهضت سواد آموزی اظهار کرد: انسان عالم جامعه ای را نجات می دهد ولی شخص عابد فقط تلاش می کند که خود را نجات دهد، پس نقش علم در پیشرفت یک جامعه بسیار موثر می باشد باید تلاش کنیم که عبادتمان هم عالمانه باشد.

حجت الاسلام شامحمدی به اهمیت سواد آموزی اشاره و گفت: همانطور که می دانیم علم آموزی برای مسلمانان فریضه است پس این خود یک عبادت و جهاد و مبارزه با جهل و نادانیست و باید تلاش کنیم که که همانطور که برای زیارت ائمه معصومین(ع) اعتقادی عمل می کنیم.

 

dscn8467 dscn8500 dscn8511 dscn8569 dscn8571

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.