سرویس: اقتصادی » اقتصاد مقاومتی 18:00 - پنجشنبه 18 شهریور 1395

​عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

حمایت از تولید ملی زمینه ساز تبدیل ایران به یک قدرت اقتصادی است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رشد اقتصادی، قطعا رشد همه جانبه کشور را به همراه خواهد داشت.

به گزارش اصفهان شرق، ندا واشیانی پور اظهار کرد: اقتصاد از جمله اموری است که در کنار ابعاد دیگر جامعه همچون ثبات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و در موارد دیگر، در میزان شکوفایی و پایداری جوامع نقش بسزایی دارد.
وی ادامه داد: بنابراین اگر جامعه ای بخواهد روند رو به رشدی داشته باشد و در برابر دشمنان و ارائه برنامه آنان و عملکردشان آسیب پذیر نباشد، باید برنامه ای اتخاذ کند که دقیق و قوی باشد.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اعلام کرد: مقام معظم رهبری بنابر این ضرورت، برنامه ای تحت عنوان “اقتصاد مقاومتی” را عنوان کردند که از حیث نظری و عملی تامین کننده منافع ملی و مقابله جدی با ترفندهای دشمنان است.
واشیانی پور از جمله مولفه های اقتصاد مقاومتی را، مردمی کردن اقتصاد، دانست و تاکید کرد: تقویت فرهنگ کار و تولید، کاهش وابستگی به ذخایر زیرزمینی، اصلاح الگوی مصرف، استفاده از همه ظرفیت ها، افزایش روح خود باوری و خود اتکایی و توجه به اقتصاد دانش بنیان نیز از مواردی است که در تحقق این هدف موثر خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه حمایت از تولید ملی زمینه ساز تبدیل ایران به یک قدرت اقتصادی است، تصریح کرد: حمایت از تولید ملی، سرمایه گذار و تولیدکنندگان ایرانی مقدمه ای برای تبدیل تولید محصولات باکیفیت داخلی است که درجه نخست برای مصرف کشور و در درجه بعد برای صادرات باشد.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان اینکه، انقلاب اسلامی از ابتدای تشکیل خود توجه زیادی به خودکفایی در عرصه های مختلف داشته است، خاطرنشان کرد: حمایت از تولید ملی یعنی تشویق مردم برای استفاده از کالا و کمک به تولیدکنندگان ایرانی جهت ارتقا کیفیت محصولاتشان.
واشیانی پور، جشنواره بزرگ کالای ایرانی در بازارهای کوثر را اقدامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی خواند و اظهار کرد: جشنواره بزرک کالای ایرانی با حضور 40 تولیدکننده برتر کشور در بازارهای کوثر در حال برگزاری است و این جشنواره جهت حمایت از کالاهای ایرانی و تولید ملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.