سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:23 - دوشنبه 07 بهمن 1392

سبد کالا از هیچ قانونی پیروی نمی کند؛

سرگردانی مردم برای یک سبد!

ماجرای دریافت سبد کالا که قرار است از سال آینده به صورت فصلی پرداخت شود از هیچ قانونی پیروی نمی کند.

به گزارش واحد رصد فضای مجازی اصفهان شرق: گزارش ۱۰۰ روزه رییس جمهور مژده ای جذاب برای مردم داشت که هنوز رنگ واقعیت نگرفته و نتیجه ای به غیر از سرگردانی برای مردم نداشته است.

ماجرای دریافت سبد کالا که قرار است از سال آینده به صورت فصلی پرداخت شود از هیچ قانونی پیروی نمی کند.

تا به امروز چندین بار لیست دریافت کنندگان آن جابجا شده اند و در نهایت هنوز کسی نمی داند که واقعا این سرانه کالاهای اساسی به او تعلق می گیرد یا خیر؟ در این میان سودجویان نهایت استفاده را از وضعیت موجود کرده و با به راه انداختن سایت از مردم طلب پول می کنند تا به آنها سبد کالا ارایه دهند.

پخش شماره پیامک مرکز آمار ایران برای ثبت نام دریافت سبد کالا، برای چند روز سیستم پیام رسانی این مرکز را مختل کرد ودر نهایت وزیر صنعت در روزهای اخیر شماره پیامکی را اعلام کرد تا مردم از بلاتکلیفی خارج شوند. اما دولت برای اطلاع رسانی تکمیلی دو روز پیش اعلام کرد چهار شیوه اطلاع تکمیلی مردم برای دریافت یا عدم دریافت سبد کالا تدوین شده که براساس آن مردم می توانند با ارسال کدملی و شماره کارت بانکی به شماره پیامک ۵۰۰۰۷۹۹ یا تماس با شماره گویای ۰۹۶۱۲ یا شماره #۷۹۹* از شماره تلفن همراه اول از آخرین وضعیت خود اطلاع یابند یا وبسایت رسمی اطلاع رسانی سامانه به آدرس www.yaranehkala.ir مراجعه کنند.

اما متاسفانه از زمانی که این خبر اعلام شد در عمل هیچ یک از این سرویس ها پاسخگوی مردم نبود، شماره تلفن ها اشتباه بود و زمانی که کاربران وارد سایت اینترنتی اعلامی می شدند، پیغام خطا پاسخشان بود. پیامک های ارسالی نیز بی پاسخ ماندند.

به گزارش صاحب نیوز وبه نقل از شاتا وزارت صنعت، معدن و تجارت با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: اخبار واطلاعات مربوط به سبد کالا که فقط از طریق مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارتخانه اعلام می شود، معتبر است.

در این اطلاعیه آمده است: اخبار رسانه ها در خصوص سامانه توزیع سبد کالا، اشاره به سامانه در حال آزمایش و ساختی است که به دلیل محدودیت پهنای باند هنوز نهایی نشده است.

باید منتظر ماند و دید سیستم کوپنی مدرن دردولت یازدهم با نام سبد حمایتی کالا چقدر کار ساز است و چه باری را از دوش مردم در این تورم ساعتی برمی دارد آنهم در حالیکه دلالان مثل همیشه برای بهره برداری هر چه بیشتر دندان تیز کرده اند.

اطلاع رسانی غلط باعث شد تامردم سرگردان شوند وهنوز هم این اطلاع رسانی به جای نرسیده است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.