سرویس: فرهنگی 09:30 - پنجشنبه 18 شهریور 1395

مدیرکل آموزش ‌و پرورش اصفهان:

اصفهان، سومین استان باسواد کشور است

مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان اصفهان گفت: استان اصفهان با ۹۵.۴۶ درصد باسوادی پس از مازندران و سمنان در رتبه سوم باسوادی در کشور قرار دارد.

به گزارش اصفهان شرق، محمدحسن قائدی‌ها در مراسم گرامیداشت سالروز تشکیل ستاد جهانی مبارزه با بی‌سوادی اظهار داشت: امروز با توجه به اینکه بی‌سوادی تقریبا در حال ریشه کن شدن است، علی‌رغم تشویق‌هایی که آموزش‌ و پرورش برای سوادآموزی در نظر گرفته جذب افراد بی‌سواد و سوادآموزی به این افراد کار مشکلی است و به‌همین دلیل این ارگان از دیگر دستگاه‌ها درخواست همکاری با آموزش‌وپرورش را دارد.

مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان اصفهان پیرامون همکاری با دستگاه‌های مختلف در زمینه مبارزه با بی‌سوادی ادامه داد: مجموعه آموزش ‌و پرورش از دستگاه‌ها و ارگان‌های دیگر تقاضا دارد در زمینه‌های مختلف از قبیل همکاری در جهت اجرای تفاهم‌نامه مشترک، سهم‌پذیری هر دستگاه نسبت به حجم فعالیت سالانه استان، معرفی بی‌سوادان دستگاه‌ها برای حضور در کلاس‌های سوادآموزی، تشویق افراد معرفی شده به امر سوادآموزی و غیره با این مجموعه همکاری کنند.

وی “خواندن گذشته، نوشتن آینده” را شعار امسال یونسکو برای سالروز جهانی مبارزه با بی‌سوادی عنوان کرد و گفت: سواد عاطفی، سواد ارتباطی، سواد مالی، سواد رسانه‌ای، سواد آموزش‌ و پرورش و سواد رایانه‌ای زیر شاخه‌هایی هستند که یونسکو برای واژه “سواد” در نظر گرفته است که زیربنای همه این موارد سواد خواندن و نوشتن است.

مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان اصفهان کشور گرجستان را با 100 درصد باسوادی، رتبه اول باسوادی در جهان عنوان کرد و افزود: کشور مالی با 26 درصد باسوادی، بی‌سواد ترین کشور دنیاست و ایران نیز با 95 درصد باسوادی در رتبه 120 دنیا قرار دارد.

وی مازندران را نخستین استان باسواد در کشور معرفی کرد و ادامه داد: مازندران با 95.73 درصد باسوادی نخستین استان باسواد کشور است، سمنان با 95.53 درصد باسوادی رتبه دوم و استان اصفهان با 95.46 درصد سومین استان باسواد در کشور است.

قائدی‌ها پیرامون رتبه بندی شهرستان‎های استان از نظر میزان باسوادی افزود: شهرستان‌های خور و بیابانک و لنجان به طور مشترک با 97.2 درصد باسوادی، در بالاترین رتبه و شهرستان فریدون‌شهر با 94 درصد باسوادی در پایین‌ترین رتبه قرار دارد.

وی در ارتباط با رویکردهای مجموعه آموزش‌ و پروش در زمینه سواد‌آموزی خاطرنشان کرد: مهمترین رویکردهای این مجموعه در زمینه سواد‌آموزی، اجرایی کردن سیاست‌های مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور و وزیر آموزش ‌و پرورش در تحقق با سوادی و در جهت اجرای مبانی اقتصاد مقاومتی است، در این راستا این مجموعه فعالیت‌هایی نظیر تقویت و توانمندسازی نیروی انسانی، بروزرسانی سیستم مکانیزه سامانه جامع سوادآموزی، مستندسازی در زمینه سوادآموزی و غیره را انجام داده‌ است.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.