سرویس: غیر تولیدی 18:00 - چهارشنبه 17 شهریور 1395

ادامه یک پویش مردمی در ایستگاه ارشاد استان

پویش مردمی مدافعان حریم خانواده در کشور بی نظیر است/ بی حجابی امروز جامعه محصول یک دوره نیست

مدیر کل ارشاد اصفهان بابیان اینکه مسئول باید پاسخگو باشد، گفت: دست امثال شماها که به‌صورت دلسوزانه و بر اساس دغدغه‌هایی که برای انقلاب و آرمان‌های انقلاب دارید و مسائلی را مطرح و مطالبه گری می‌ کنیم می‌بوسم چراکه انقلاب به دلیل همین مطالبه گری ها الآن پابرجا هست.

به گزارش اصفهان شرق، پویش مردمی مطالبه گران مدافعان حریم خانواده در ادامه پیگیری اجرای قوانین عفاف و حجاب از مدیران دستگاه‌های اجرایی، این بار با حضور در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  اصفهان به بیان مطالبات خود پرداختند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه حاج حیدری از معاونان ستاد احیا معروف و نهی از منکر استان اصفهان که در جمع مطالبه گران حضور داشت خطاب به مدیرکل ارشاد استان اصفهان با اشاره به موارد ۲۱ گانه قانون «راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب » مرتبط با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اساسی‌ترین کار و ارائه خط‌مشی و تبیین مسائل فرهنگی بر عهده وزارت وادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی با اشاره به تجمع جمع کثیری از خانواده معزز شهدا، فعالان فرهنگی و نیروهای ولایی در سالروز عفاف و حجاب با عنوان «مدافعان حریم خانواده» اظهار کرد: همه حاضران در آن روز برای دفاع از ارزش‌های اسلامی، اهمیت بنیان خانواده و دفاع از قانون عفاف و حجاب گرد هم جمع شده بودند.

حجت‌الاسلام حاج حیدری ادامه داد: در همان روز طومارهایی که در آن وظایف ادارات اجرایی حسب قانون عفاف و حجاب مشخص‌شده بود به امضا حاضران رسید و جمعی که امروز به نمایندگی از آن‌ها در این مکان جمع شده‌اند ضمن ارائه طومار به مطالبه این خواسته مردم می‌پردازند.

وی با اشاره به وجود برخی از آسیب‌ها در اجرای کنسرت‌ها گفت: نیاز هست تا با آسیب‌شناسی معضلات و مشکلات موجود در کنسرت‌ها از اجرای آن‌ها در کنسرت‌هایی که در اصفهان به اجرا درمی‌آیند جلوگیری شود.

یکی از خانم‌های مطالبه گر بابیان اینکه در سال ۸۸ قانون عفاف و حجاب در سال ۸۸ توسط اداره ارشاد استان به دستگاه‌ها ابلاغ شد در ابتدا شاهد اقدامات خوبی در این زمینه بودیم، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان بزرگ‌ترین متولی فرهنگی در استان باید بر حُسن اجرای این قانون نظارت لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به هزینه کرد یک میلیارد ریال برای ایجاد و تجهیز نمایشگاه عفاف و حجاب در مجموعه فرشچیان اصفهان در دولت قبل، اذعان کرد: با تعویض دولت به این نمایشگاه بی‌توجهی شد و در حال حاضر  همه اموال و لوازمی که برای آن تدارک دیده‌شده بود به‌صورت نامطلوبی به گوشه‌ای ریخته شده و مکان آن نیز اجاره داده‌شده است.

یکی دیگر از نیروهای مطالبه گر از پویش مردمی مدافعان حریم خانواده در ادامه تصریح کرد: فعالیت‌های ارشاد اسلامی به‌گونه‌ای شده که دشمن با سوءاستفاده از آن توانسته چهره آن‌ها را در مقابل نیروها و آرمان‌های ارزشی به تصویر بکشد.

وی بابیان اینکه ما به دنبال ارشاد اسلامی از این اداره کل هستیم، در پیشنهادی درخواست کرد: هیئت کارشناسی بی‌طرفی مشخص شود و عملکرد یک‌ساله از وضعیت پیگیری‌های این اداره کل در خصوص ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را مشخص کند.

حسینعلی آقاییان زاده معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ضمن تشکر از دغدغه‌هایی که توسط افراد در این جلسه گفته شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه هجمه‌های بسیار زیادی از طرف دشمن در زمینه‌های فرهنگ، اقتصاد، اجتماع و خانواده بر نظام وارد می‌شود، تمام مسئولان اجرایی و بزرگان مذهبی کشور درصدد برطرف کردن آن‌ها هستند و به‌تبع در سطح استان اصفهان نیز به همین‌گونه هست.

وی تأکید کرد: حوزه قانونی و اختیارات اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی مشخص است و فقط می‌تواند در یک محدوده خاص ورود داشته باشد.

معاون هنری سینمایی اداره کل ارشاد اسلامی استان بابیان اینکه به‌هیچ‌وجه اجازه وارد شدن به تالارهای عروسی را نداریم، گفت: این مکان‌ها حوزه کاری ما نیست و ما اصلاً محتوای این تالارها را اصلاً قبول نداریم و هیچ مجوزی را برای محتوای این تالارها صادر نمی‌کنیم.

آقاییان زاده با اظهار بر اینکه قانون اجازه صدور مجوز برای موسیقی‌های اجراشده در  تالارها را نمی‌دهد، گفت: اگر زمانی قانون این اجازه را به ما بدهد یا در شورای عمومی فرهنگ استان تصویب شود به این مسئله ورود پیداکرده و وضعیت آن را سامان می‌دهیم.

وی در خصوص اعمال بازرسی‌ها بر آموزشگاه‌های هنری نیز اظهار کرد: به دلیل دغدغه‌هایی که وجود دارد نظارت و بازرسی از آن‌ها به‌صورت مرتب انجام می‌گیرد و هرجایی خلاف آیین‌نامه رفتار کنند تذکر و برخورد انجام می‌گیرد.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بابیان اینکه مجوز اکران فیلم در سینماها به‌صورت متمرکز در تهران صادر می‌شود، گفت: این اختیار از حوزه اختیارات شهرستان و استان خارج است، البته مواردی بوده که مدیرکل ارشاد استان ورود پیداکرده و با هماهنگی با تهران از اکران فیلم جلوگیری شده است.

آقاییان زاده با اذعان بر اینکه مشکلات فرهنگی را نمی‌توان یک‌شبه حل کرد و نیازمند زمان هست، اظهار کرد: مسئله بی‌حجابی که در حال حاضر در جامعه مطرح می‌شود محصول یکسری از تفکرات مربوط به سال‌ها، رئیس‌جمهورها یا دولت‌های گذشته بوده است و این‌گونه نبوده که مثلاً ظرف یک سال شکل بگیرد.

حبیب‌الله ارزانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اذعان بر اینکه دغدغه شمارا دغدغه خودمان می‌دانیم، اظهار کرد: آیا به نظر شما ارشاد به این میزان که گفته می‌شود «مبسوط الید» هست که اراده بکنم و موضوعاتی که مدنظر شما هست را انجام دهم یا اینکه بایستی دید که ارشاد تا چه حدی می‌تواند به مسائل ورود داشته باشد.

وی بابیان اینکه مسئول باید پاسخگو باشد، گفت: دست امثال شماها که به‌صورت دلسوزانه و بر اساس دغدغه‌هایی که برای انقلاب و آرمان‌های انقلاب دارید مسائلی را مطرح و مطالبه گری می‌نمایید می‌بوسم چراکه انقلاب به دلیل همین مطالبه گری ها الآن پابرجا هست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: تهاجم امروز دشمن بسیار عمیق شده است، لذا نباید طوری حرف بزنیم که انگار در دو جبهه متفاوت هستیم بلکه باید همدلی را برای پیشبرد کارها بیشتر کنیم و این جلسات مطالبه گری هم یکی از اهدافش همین خواهد بود.

ارزانی با اشاره به برخی از عملکردهای اداره کل ارشاد استان اصفهان در سال ۹۴ بر اساس ارزیابی‌های وزارت ارشاد اسلامی، گفت: در حوزه قرآنی و کانون‌های فرهنگی مساجد رتبه‌های برتر را در میان استان‌های کشور کسب کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: آن‌قدری که در حوزه کنسرت دغدغه‌مند هستیم بیشتر از آن در حوزه تئاتر و سینما دغدغه داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بابیان اینکه این حرکتی که عده‌ای به مطالبه مسائل مهمی همچون عفاف و حجاب برخیزند در کشور بی‌نظیر هست، گفت: در سال گذشته بیش از ۱۱ جلسه شورای فرهنگ عمومی استان برگزار و هشت بار معاون وزیر دعوت و حضور داشت، همچنین کمیته‌ای هم برای صیانت از اهمیت خانواده و پیگیری برای کاهش طلاق بیش از ۲۲ بار در سطح استان جلسه داشته است.

ارزانی با اشاره به وجود دو کارشناس بازرسی در اداره کل ارشاد استان، گفت: این افراد باید بر تمامی مؤسسات فرهنگی و هنری و آموزشگاه‌های موسیقی که از ارشاد مجوز می‌گیرند را بررسی کنند لذا از این ظرفیت حضور شما استفاده کرده و درخواست می‌کنیم از این ظرفیت نیروهای انقلابی بهره بگیریم و با موزش ضوابط برای بازرسی‌ها از آن‌ها بهره ببریم.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.