سرویس: غیر تولیدی 08:00 - سه شنبه 16 شهریور 1395

فولادگر نماینده مردم اصفهان:

مسئولان از ابعاد منفی FATF توضیحاتی را ارائه نکردند/ تاکید بر روشن‌شدن ابعاد مختلف این قرارداد برای مردم

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه ابعاد مختلف FATF باید برای مردم روشن شود، گفت: مسئولان توضیحی در خصوص نقاط منفی FATF از جمله دست‌اندازی به اطلاعات مالی کشور ارائه نکرده‌اند.

به گزارش اصفهان شرق، حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در مورد مسائل مطروحه در مورد عضویت ایران در FATF گفت: ابعاد این موضوع باید برای مردم روشن شود و مسئولین تا به حال توضیحات کافی در این باره ارائه نکردند.

وی افزود: مسئولان مزایای عضویت در FATF را مطرح می‌کنند اما به ابعاد منفی آن اشاره‌ای ندارند که از جمله این ابعاد منفی می‌توان به دست‌اندازی به اطلاعات مالی و بانکی کشور اشاره کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس اظهار داشت: ما خود در مجلس قانون مبارزه با پولشویی و مبارزه با منابع تامین مالی تروریسم را به تصویب رساندیم اما FATF با این بهانه گروه‌های مستقلی که برای استقلال خود می‌جنگند را با عنوان تروریسم مورد خطاب قرار می‌دهند و ممکن است در آینده این موضوع به تحریم‌های جدید علیه کشور ما نیز تبدیل شود.

فولادگر در پایان خاطرنشان کرد: اگر اصل ماجرا آنچه باشد که تاکنون برداشت شده است عضویت ما در FATF باعث می‌شود تا کشور در معرض دست‌اندازی آنها به اطلاعات مالی داخل قرار می‌گیرد و زمینه‌سازی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه کشورمان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.