سرویس: اخبار شهرستان 23:04 - دوشنبه 15 شهریور 1395

امام جمعه شهر ورزنه:

بی سوادی ریشه بسیاری از عقب ماندگی ها است/ سواد آموزی در بن رود ریشه دواند

حجت الاسلام شامحمدی گفت: بی سوادی پدیده شومی است که ریشه بسیاری از عقب ماندگی هاست و مبارزه با بی سوادی، یعنی اهدای بسته ای از نور به همه آنانی که از این نعمت بزرگ محروم اند.

به گزارش اصفهان شرق، عصر امروز جلسه شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی اداره آموزش و پرورش بن رود در دفتر امام جمعه شهر ورزنه برگزار شد.

امام جمعه شهر ورزنه به اهمیت علم آموزی در نسل جوان و نوجوان اشاره کرد و گفت: علم آموزی در کودکی و نوجوانی همانند نقشی است که در سنگ حکاکی می شود و همیشه ماندگار و جاودانه است ولی در سن بالاتر و پیری همانند نوشتن بر روی آب است.

حجت الاسلام شامحمدی اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی بر رژیم طاغوت امروزه می بینیم که علم آموزی، بسیار خوب رشد پیدا کرده است و فقط علم آموزی مختص انسان های ثروتمند نبوده و همه اقشار مختلف مردم توانسته اند در علم آموزی شرکت کنند.

وی به قیام۱۷ شهریور سال ۵۷  که جهانیان به ماهیت واقعى انقلاب اسلامی و اصالت نهضت مردم ایران پی بردند اشاره و افزود: حضرت امام خمینی(ره)، ۱۷ شهریور را هدیه ای از عالَم غیب برای نسل های آینده دانستند تا بدانند که این انقلاب با چه جان نثاری هایی به دست آمده و در حفظ آن بکوشند.

DSCN8467
حجت الاسلام شامحمدی با تاکید در خصوص اهمیت سواد و علم آموزی در طول زندگی افراد گفت: هفدهم شهریور ماه، روز جهانی مبارزه با بی سوادی است؛ بی سوادی پدیده شومی است که ریشه بسیاری از عقب ماندگی هاست و مبارزه با بی سوادی، یعنی اهدای بسته ای از نور به همه آنانی که از این نعمت بزرگ محروم اند.

وی تصریح کرد: یادگیری و علم آموزی برای زن و مرد مسلمان یک فریضه است و اگر به ارزش کار توجه بکنیم متوجه خواهیم شد که این فریضه عبادتی بزرگ محسوب می شود.

محمد حیدری ریاست اداره آموزش و پرورش بخش بن رود در این جلسه، با اشاره به در پیش بودن 17 شهریور، روز جهانی مبارزه با بی سوادی، گفت: در سال 95 با توجه به اینکه در سال پایانی دولت یازدهم قرار داریم، امیدواریم شاهد کاهش آمار بی سوادی در بخش بن رود و شهر ورزنه باشیم.

کریمی مسئول واحد سواد آموزی منطقه بن رود گزارشی از فعالیت ها در 5 ماهه گذشته سال 95 ارائه کرد و افزود: ثبت نام برای دوره سواد آموزی در شش ماه اول 95 با توجه به حجم ابلاغی از طرف معاونت سواد آموزی که 51 نفر است که تا کنون ثبت نام فعلی به 80 نفر رسیده و با رشد 56 درصدی مواجه هستیم.

 

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “بی سوادی ریشه بسیاری از عقب ماندگی ها است/ سواد آموزی در بن رود ریشه دواند”

  1. حاج ولی گفت:

    سلام
    البته تا کنون هیچ بی سواد و بی شناسنامه ای اختلاس چند هزار میلیاردی نداشته و حقوق نجومی نگرفته ! پس مشکل اصلی در برخی باسوادی هاست که تعهد و ایمان را یاد نگرفته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.