سرویس: اجتماعی 13:50 - دوشنبه 15 شهریور 1395

رئیس پلیس فتا استان اصفهان:

بازی های آنلاین بستری برای تهدیدات امنیتی است

یکی از بخش‌های خطرآفرین بازی‌های آنلاین، بحث امنیتی است که به منابع گوشی‌های تلفن همراه دسترسی یافته و جی‌پی‌اس گوشی را فعال کرده و تمام تحرکات جغرافیای فرد را زیر نظر دارد که این‌یک نوع تهدید به شمار می‌رود.

به گزارش اصفهان شرق، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی با تشریح وضعیت در عرصه فضای مجازی و هجمه‌ها در این بخش اظهار کرد: موضوع بازی‌های رایانه‌ای یک موضوع مهم در جامعه امروز است و ضروری است در این بخش سطح آگاهی ها در جامعه افزایش یابد.

وی با اشاره به بازی‌های رایانه‌ای آنلاین که زمان زیادی از جوانان ما را در فضای مجازی امروزه تلف می کند تصریح کرد: هر روز نیز شاهد ارائه و عرضه بازی‌های جدیدتری در این فضا هستیم که جدیدترین آن‌ها پوکمون گو است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان تصریح کرد: چنانچه بخواهیم بازی آنلاین پوکمون گو را ریشه‌یابی کنیم، از زوایای مختلف باید به این موضوع نگریست چرا که این بازی در حقیقت کاربر را مجبور می‌کند که به دنبال یکسری موجودات مجازی در سطح جامعه بگردد و فرد را از حالت سکون خارج کرده و به تحرک مجازی مجبور می سازد که این خود یکسری آسیب‌های خاصی در پی دارد.

وی یادآور شد: وقتی کاربری به دنبال یک چیزی در جامعه می‌گردد و تمام حواسش، به گوشی خود معطوف است، قطعاً حواسش از یکسری مخاطرات پیرامون خودش منحرف‌شده است و چنانچه آسیب بدنی و جسمی ببیند، متوجه نخواهد شد و این‌یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌های بازی‌های رایانه‌ای است.

سرهنگ مرتضوی افزود: بُعد خطرآفرین بعدی این نوع بازی‌ها، بحث امنیتی است که به منابع گوشی‌های تلفن همراه دسترسی یافته و جی‌پی‌اس گوشی را فعال می کند و تمام تحرکات جغرافیای فرد را زیر نظر دارد که این‌یک نوع تهدید به شمار می‌رود.

به گفته وی، اختلاف محتوایی این نوع بازی‌ها با فرهنگ و ارزش‌های جامعه از دیگر نکات قابل‌تأمل است.

وی ادامه داد: بازی بوکمون گو در کشور ما همچون دیگر کشورها فیلتر شده و برای حوزه‌های فردی و اجتماعی آسیب‌زننده شناخته‌شده است.

وی تاکید کرد: کاربران استفاده‌کننده از این نوع بازی، در حقیقت از فیلترشکن استفاده می‌کنند و حریم مشخص‌شده را دور می زنند که آسیب‌های جدی را برای جوانان در پی خواهد داشت و والدین باید در این زمینه مراقب باشند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با بیان اینکه بازی‌های آنلاین در زمینه انحرافات اخلاقی و رفتاری جوانان مؤثر هستند افزود: اینها می‌تواند یک تالارهای گفت‌وگو را با افراد ناشناس فراهم کنندو با ایجاد دوستی‌های ناخوشایند و نامتعارفی که در پی خواهند داشت مشکلاتی ایجاد کنند.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.