سرویس: دینی 10:30 - دوشنبه 15 شهریور 1395

مسئول اعزام طرح مشهد اولی ها در اصفهان:

بیش از یک هزار «مشهد اولی» از استان اصفهان به زیارت امام رضا(ع) مشرف می شوند

نادرالاصل گفت: افرادی که حداقل ۴۰ سال سن دارند و در طول عمر خود به مشهد مشرف نشده اند در تمام سطح استان شناسایی و مقدمات اعزام آن ها فراهم شده است.

به گزارش اصفهان شرق، مسئول هیئت رزمندگان اسلام استان اصفهان  با اشاره به اجرای طرح اعزام «مشهد اولی ها» اظهار کرد: با توجه به تغییرات ایجاد شده در مدیریت آستان قدس رضوی و تاکید رهبری مبنی بر خدمت و توجه به ضعفا، آستان قدس رضوی طی تعاملی که با مجموعه هیئت رزمندگان اسلام و سایر مجموعه ها داشتند درخواست همکاری از موسسایت و هیئات مختلف برای تحقق این امر را داشت.

محمد نادرالاصل ادامه داد: براین اساس مجموعه هیئت رزمندگان اسلام اعلام آمادگی کرد تا افرادی که حداقل ۴۰ سال سن دارند و در طول عمر خود به مشهد الرضا مشرف نشده اند را در تمام سطح استان اصفهان شناسایی و مقدمات اعزام آن ها را فراهم کند.

وی با بیان اینکه پراکندگی نقاط محروم در سطح استان شناسایی این افراد را با مشکل رو به رو کرده بود گفت: همکاران مجموعه هیئت رزمندگان اسلام با شوق و علاقه اقدام به پرس و جو و شناسایی افراد با این ویژگی ها کردند و هزاران نفر در اصفهان شناسایی و مشخصات آن ها جهت اعزام ثبت شد و خرسندیم که توفیق تشرف این عزیزان به زیارت امام رضا(ع) نصیب مجموعه ما شده است.

نادرالاصل یادآور شد: نخستین کاروان شامل ۲۲۰ زائر «مشهد اولی» در فاصله زمانی میان عید قربان و عید غدیر به زیارت امام رضا(ع) اعزام خواهند شد.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته اعزام پنج کاروان ۲۲۰ نفره در دستور کار است که همراه با این کاروان ها روحانیت معزز و مدیران باسابقه حضور دارند و برنامه های خاصی تدارک دیده شده است.

وی ابراز کرد: طبق آخرین بررسی های صورت گرفته هزار نفر در سطح استان شناسایی شده اند که بالاتر ازسن ۴۰ سال داشته و به مشهد نرفته اند که با ۵۰۰نفر از آنها تماس حاصل شده و مقدمات اعزام آنها فراهم شده است.

نادرالاصل اضافه کرد: روند شناسایی این افراد توسط سیستم گسترده هیئت های رزمندگان اسلام در سطح استان ها و شهرستان ها صورت گرفته است.

مسوول هیئت رزمندگان اسلام اصفهان عنوان کرد: این افراد تحت قالب طرح اعزام مشهد اولی ها اعزام می شوند و هیچگونه وجهی را پرداخت نخواهند کرد و عمدتا بار هزینه های این طرح بر دوش خیرین نیک اندیش و آستان قدس است و این طرح تا زمانی که خیرین همراهی کنند ادامه پیدا می کند.

وی توضیح داد: همه هزینه سفر افراد شناسایی شده از ابتدای شناسایی و انتقال از محل زندگی تا اصفهان و از اصفهان به مشهد و برگشت بر عهده هیئت است و هزینه اسکان و اقامت به مدت سه روز این افراد در مشهد الرضا را آستان قدس قبول کرده است.

نادرالاصل در پایان با دعوت از همه خیرین نیک اندیش جهت ورود به این عرصه و کمک خالصانه برای اعزام افراد بی بضاعت به زیارت امام رضا (ع) خاطر نشان کرد: طبق برآورد ما هزینه سرانه اعزام برای هر فرد بالغ بر۶۰ هزار تومان است که افراد خیر می توانند با مراجعه به شعب بانک انصار در این حرکت خیر ما را یاری کنند.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.