سرویس: اخبار شهرستان 01:27 - دوشنبه 15 شهریور 1395

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز هرند:

پذیرش دانشجو در تنها دانشگاه فنی در شرق اصفهان آغاز شد

دکتر مالکی گفت: نیاز منطقه شرق به رشته های فنی در این چند سال اخیر چشمگیر بوده است و دانشگاه علمی کاربردی می تواند نیاز شرق اصفهان را به رشته های فنی بر آورده کند.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی مرکز هرند در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق گفت: بنیان آموزش های عالی مهارتی از زمان امیر کبیر و با ایده تشکیل دارالفنون ایجاد و بعد از پیروزی شکوهنمد انقلاب اسلامی تربیت نیروی انسانی مهارت محور، متخصص و کارآمد از عوامل کلیدی و انکارناپذیر در توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کسور محسوب گردید.

دکتر مالکی افزود: آنچه که امروز جامعه ما بیش از گذشته به آن نیاز دارد، توسعه آموزش های عملی و مهارتی در کنار آموزش های نظری و دانشگاهی است تا دانش آموختگان، هم از نظر تئوری و هم از نظر کاربردی در سطح مطلوبی قرار گیرند و توانایی تبدیل علم به عمل و دانایی به توانایی و مهارت را به دست آورد.

وی اظهار کرد: در همین خصوص، مراکز آموزش علمی کاربردی به عنوان بازوان اجرایی دانشگاه نسل سوم با هدف ارتقا سطح مهارت نیروی کار کشور تاسیس شده است. همچنین آموزش های علمی کاربردی عمدتاً با هدف ارتقا و انتقال دانش کار، ایجاد مهارت ها، افزایش بهره وری، بهنگام کردن و ارتقا معلومات و تجارب شاغلان، رشد استعدادهای باز و به فعلیت در آوردن استعدادهای نهفته برای تصدی مشاغل و حرف گوناگون انجام می شود تا توانایی افراد را برای انجام دادن کاری که به آنها محول می شود را به سطح مطلوب برساند.

photo_2016-09-01_14-11-40

دکتر مالکی با این سخن که مرکز آموزش علمی کاربردی هرند با رسالت تربیت نیروی انسانی متخصص و مهارت محور در بخش های مختلف وارد شد، خاطرنشان کرد: این دانشگاه با بخش های مختلف صنعت و خدمات، در  13 رشته کاردانی و کارشناسی ناپیوسته فعالیت دارد که بتواند به رسالت خود در تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و مورد نیاز  منطقه عمل کند.

وی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت آنکه فلسفه وجودی دانشگاه علمی کاربردی، تربیت نیروی ماهر و آچار به دست بوده و پس از تصویب نظام مهارت و فناوری در هیات محترم وزیران اصلاح ماموریت های آموزشی مراکز،در دستور کار جدی دانشگاه قرار گرفته است و مرکز آموزش علمی کاربردی هرند نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به عنوان تنها دانشگاه نسل سومی فعال در شرق شهرستان اصفهان، برای محقق نمودن اهداف عالی دانشگاه علمی کاربردی، پیگیر تعریف دوره های جدید،اخذ مجوز و اجرای دوره های مهارتی شغل محور می باشد و برای تحقق این مهم اقدامات  و اولویت های زیر در دستور کار مرکز قرار گرفته است:
–  شناسایی مشاغل و حرف مورد نیاز در استان با اولویت شرق اصفهان.
–  ارتباط تنگاتنگ با آموزش و پرورش منطقه و تلاش در جهت هم سو نمودن دوره های قابل اجرا در سطح دو مجموعه.
–  ایجاد زیر ساخت های سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز  به منظور تاسیس و اجرای دوره های مهارتی جدید در سطح مرکز
–  تلاش در جهت بهبود کیفیت آموزشی مرکز متناسب با استانداردهای اعلامی دانشگاه.
–  ایجاد تنوع در رشته های اصلی و کمکی مرکز
–   تلاش در جهت تصویب و راه اندازی تحصیلات تکمیلی.

دکتر مالکی گفت: با توجه به ایین نامه جدید دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام در سال یک نوبت خواهد بود و دانش آموزان و دانشجویانی که در مقاطع خود در قبول شده اند می بایست در شهریور ماه نسبت به ثبت نام خود در نیمسال مهر ماه و یا بهمن ماه اقدام کنند.

وی رشته های موجود در مرکز را برای نیم سال های مهر و بهمن به شرح زیر دانست:

در مقطع کاردانی و در مهر ماه رشته های کاردانی حرفه ای حسابداری مالی، حقوق قضایی و کاردانی فناوری اطلاعات

در مقطع کارشناسی ناپیوسته  و در مهرماه رشته های حسابداری مالی، حقوق اداری و فناوری اطلاعات

در مقطع کاردانی ویژه بهمن ماه حسابداری گرایش حسابرسی، حقوق ثبتی، مدیریت کسب و کار، فناوری اطلاعات شبکه های کامپیوتری، برنامه سازی کامپیوتر

در مقطع کارشناسی ناپیوسته ویژه بهمن ماه: حسابداری گرایش حسابرسی، مهندسی فناوری اطلاعات امنیت شبکه

لازم به ذکر است ثبت نام از 7 شهریور 1395 آغاز گردیده است که داوطلبین می بایست به مراجه به مرکز هرند و یا سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.