سرویس: اخبار شهرستان 21:58 - یکشنبه 14 شهریور 1395

بخشدار جرقویه در گردهمایی دهیاران:

دهیاران نسبت به شناسایی نقاط بحرانی روستاها اقدام کنند

حسین بهزادفر گفت: با توجه به اینکه دهیاران در جایگاه مدیر بحران نیز باید انجام وظیفه کنند، لازم است نسبت به شناسایی نقاط بحرانی روستا اقدام کرده و از ظرفیت های مردمی نیز استفاده کنند.

به گزارش اصفهان شرق، عصر امروز گردهمایی دهیاران جرقویه علیا در روستای احمد آباد برگزار شد.

بخشدار جرقویه علیا با اشاره به اهداف برگزاری جلسات در بررسی مشکلات روستاها، گفت: با برنامه ریزی و هماهنگی انجام شده، می توان با بازگویی مسائل و مشکلات با همکاری دسته جمعی به راه حل کامل و جامع دست یافت و این مهم در گردهمایی ها به خوبی نمود پیدا می کند.

حسین بهزادفر، مغتنم شمردن فرصت خدمت به مردم خصوصا جامعه روستایی را بر تعامل دهیاران و اعضای شورای اسلامی با بخشداری و دستگاه های اجرایی عنوان کرد و افزود: این مسئله را با داشتن برنامه ریزی مناسب و ترسیم هدف و داشتن چشم اندازی برای روستا باید به کار گرفت زیرا بهره مندی از تعامل باعث رشد و توسعه روستایی مناطق محروم می شود.

وی به روز بودن دهیاران را از عوامل مهم دانست و اظهار کرد: دریافت آخرین نکات آموزشی مرتبط با امور دهیاری و مدیریت روستاها، استفاده از اتوماسیون اداری و پرهیز از کاغذ بازی و شرکت در کلاس های آموزشی در به روز بودن اطلاعات مسئولان روستایی ضروری به نظر می رسد که باید مد نظر مسئولان روستایی قرار گیرد.

بخشدار جرقویه علیا تصریح کرد: با توجه به اینکه دهیاران علاوه بر اینکه مدیر ارشد روستا هستند بعنوان مدیر بحران نیز باید انجام وظیفه کنند، لازم است نسبت به شناسایی نقاط بحرانی روستا اقدام کرده و از ظرفیت های مردمی نیز استفاده کنند.

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی که امروزه در مناطق رواج دارد، تاکید کرد: یکی از شاخص های رشد و توسعه جامعه، رشد فرهنگی آن جامعه است و دهیاران باید برای انجام امور فرهنگی تلاش داشته باشند و با شناسایی آسیب های اجتماعی در روستاها و برگزاری مراسم های فرهنگی با همکاری کانون ها و بسیج محلی از گسترش این اسیب ها جلوگیری کنند.

در بخشی از این گردهمایی، دهیاران با بیان نقطه نظرات خود به بررسی مشکلات موجود در روستاهای بخش پرداختند.

انتهای پیام/ ش

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.