سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:00 - شنبه 13 شهریور 1395

خواهران دوقلوی کنکور 95:

حسادتی بین ما وجود نداشت/ سعی می‌کردیم از فضای رقابتی برای رشدمان استفاده کنیم

دوقلوهای پذیرفته شده در کنکور سراسری 95 گفتند: حسادتی بین ما وجود نداشت و سعی می‌کردیم از فضای رقابتی که ایجاد شده بود برای پیشرفت خود استفاده کنیم تا همگام با یکدیگر رشد کنیم.

به گزارش اصفهان شرق، کنکور سراسری به عنوان یک مرحله مهم و سرنوشت‌ساز برای تعیین آینده شغلی و تحصیلی دانش‌آموزان است که تمام دغدغه‌های دانش‌آموزان را به خود اختصاص داده است، در ماراتن کنکور امسال نیز عارفه و عاطفه اسفندیاری، خواهران دوقلویی از دیار شهرضا هستند که موفق شدند با کسب رتبه‌های 3 رقمی وارد حال و هوای دانشجویی شوند.

به همین مناسبت به سراغ آن‌ها رفتیم تا از حال و هوای مطالعه دو نفره کنکور برای ما بگویند.

عارفه اسفندپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: متولد شهرضا و دانش‌آموز دبیرستان نمونه دولتی زنده‌یاد حسینی هستم که در کنکور سراسری رشته تجربی رتبه 165 منطقه و 329 کشوری را کسب کردم.

عاطفه اسفندپور نیز بیان داشت: با خواهرم همکلاس و هم رشته هستم و موفق به کسب رتبه 484 رشته تجربی در منطقه دوم شدم.

عارفه اسفندپور با اشاره به اینکه درس خواندن به صورت جدی برای موفقیت در کنکور از اول دبیرستان آغاز شد، گفت: از سال دوم که انتخاب رشته کردیم در آزمون‌ها و کنکورهای آزمایشی شرکت کردیم، من و خواهرم معمولاً با یکدیگر درس می‌خواندیم و برای کنکور نیز از سال سوم با عمق بیشتری شروع به مطالعه کردیم.

عاطفه اسفندپور در رابطه با اینکه اگر در دوران تحصیلی در یک آزمون یکی از شما عملکرد بهتری کسب می‌کرد، در خانه جو خاصی حاکم می‌شد، تصریح کرد: حسادتی بین ما وجود نداشت و سعی می‌کردیم از فضای رقابتی که ایجاد شده بود برای پیشرفت خود استفاده کنیم تا همگام با یکدیگر رشد کنیم؛ وقتی عملکرد یکی از ما بهتر از آن یکی بود، علت آن را بررسی می‌کردیم تا نقاط ضعف برطرف شود.

عارفه اسفندپور در پاسخ به این سؤال که در درس خواندن و مطالعه چگونه به یکدیگر کمک می‌کردید، بیان داشت: همزمان درس خواندن به ما کمک می‌کرد که محیط خانه برایمان آرام باشد و اگر در نکته‌ای از دروس مشکلی پیدا می‌کردیم سعی می‌کردیم که آن را با کمک یکدیگر حل کنیم و اگر موفق نشدیم به سراغ کمک بقیه برویم.

 

 

عاطفه اسفندپور در ادامه اظهار داشت: تعاملم با خانواده در سطح کم‌تری ادامه داشت، هر کسی برای خودش اولویتی در زندگی قرار می‌دهد، درس خواندن نیز از اولویت‌های زندگی من بود و در این شرایط محدود کردن سایر جنبه‌های زندگی برایش سخت نبود؛ قبل از ورود به رشته تجربی به زمینه‌های هنری علاقه‌مند بودم و در این اواخر نیز برای تخلیه رو به ساز سنتور و موسیقی آوردم.

عارفه اسفندپور با بیان اینکه یکی از روش‌هایی که اکثر دانش‌آموزان با آن آشنا هستند، مرور درس‌های تدریس شده هر روز در همان روز است، گفت: به تبع آن تست‌های مختلفی از آن درس را کار می‌کردیم و در صورت لزوم به کلاس‌های کنکور می‌رفتیم. در تابستان نیز بر طبق برنامه‌های آزمون آزمایشی و برنامه بلندمدت پیش می‌رفتیم.

عارفه اسفندپور در مورد شیوه مطالعه خود برای کنکور گفت: تا شروع هفته کنکور به صورت جدی درس می‌خواندم و سپس در طول این هفته کم‌کم از میزان مطالعه‌ام کم کردم و بر مباحث حفظی و حتی فرمول‌های حفظی دروس تخصصی مانند فیزیک تمرکز کردم؛ در روز آخر نیز دین و زندگی و زبان خواندم.

عاطفه اسفندپور هم در پایان در پاسخ به این سؤال که چه آینده‌ای برای خودتان در تحصیلات دانشگاهی متصور شدید، بیان داشت: بعد از ورود به رشته بیشتر می‌توانیم در مورد آینده تصمیم بگیریم، من تا آن جا پیش می‌روم که بتوان به بیشترین حد برای جامعه مفید باشم. توصیه دارم که بچه‌ها خودشان را درگیر حواشی نکنند و تمام عزمشان را برای مطالعه صرف کنند و از توان خود استفاده کنند.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.