سرویس: اجتماعی » ماهواره 13:33 - شنبه 13 شهریور 1395

رئیس پلیس فتای استان اصفهان:

20 درصد طلاق‌ها از شبکه‌های اجتماعی نشأت می‌گیرد/فضای مجازی از ابزارهای جنگ نرم است

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: فرهنگ مجازی که باعث ترویج بی‌بندوباری، فساد و فحشا و شبهه افکنی دینی در بین جوانان و کاربران شبکه‌های اجتماعی شده، از ابزارها و نتایج جنگ نرم است.

به گزارش اصفهان شرق، سید مصطفی مرتضوی امروز در اصفهان با اشاره به تأثیر فرهنگ وارداتی فضای مجازی در اخلاق و مبانی رفتاری مردم اظهار کرد: متأسفانه با بررسی ریشه وقوع بعضی از جرائم سایبری شاهد جایگزین شدن فرهنگ غربی به‌ جای فرهنگ ایرانی و اسلامی هستیم.

وی در تشریح تبعات این فرهنگ عنوان کرد: فرهنگ مجازی که باعث ترویج بی‌بندوباری، فساد و فحشا و شبهه افکنی دینی در بین جوانان و کاربران شبکه‌های اجتماعی شده، از ابزار و دستاوردهای جنگ نرم است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان درباره تأثیر فضای مجازی در روابط خانواده‌ها گفت: ارتباطات مجازی در خانواده‌ها باعث دور شدن آن‌ها از نظر عاطفی شده و خانواده‌ها به‌ جای اینکه زمان خود را صرف صحبت با فرزندان کنند و حل به مشکلات آن‌ها بپردازند وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنند.

وی از کاهش روابط عاطفی و ارتباطات کلامی در خانواده‌ها بر اثر استفاده از شبکه‌های مجازی گفت و خاطر نشان کرد: می‌توان به‌جرئت گفت رسانه‌ها بیشترین نقش را در ترویج فرهنگ و تمدن دارند که با توجه به این موضوع تمام رسانه‌ها می‌توانند با تولید محتوای مناسب و انتشار آن در جامعه مانع غلبه تهاجم فرهنگی شوند.

مرتضوی در خصوص میزان استفاده بانوان از فضای مجازی بیان کرد: حدود نیمی از کاربران فضای مجازی بانوان هستند که بیشترین آسیب را نیز این قشر از جامعه متحمل می‌شوند.

وی در تقسیم‌بندی، استفاده‌ کنندگان فضای مجازی را به 3 دسته تقسیم کرد و افزود: کاربران فضای مجازی به سه دسته با عنوان‌های کاربران سیاه، سفید و خاکستری تقسیم می‌شوند که کاربران سیاه که ده درصد آن را تشکیل می‌دهند و افرادی می‌باشند که صرفاً به دنبال انجام اقدامات مجرمانه هستند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان 20 درصد کاربران را، کاربران سفید دانست و اظهار کرد: این افراد غالباً به دنبال مطالب آموزشی و علمی در فضای مجازی هستند و یا اقدام به درج و انتشار مطالب مفید و سالم در آن می‌کنند.

وی آمار کاربران خاکستری فضای مجازی را 70 درصد برشمرد و عنوان کرد: کاربران خاکستری معمولاً افرادی هستند که به گشت‌ و گذار بی‌هدف در فضای مجازی می‌پردازند و با توجه به جذابیت صفحات و لینک‌های متعدد از سراچه‌های مختلفی بازدید می‌کنند.

مرتضوی در خصوص سهم فضای مجازی در افزایش ارتباطات نامشروع و طلاق‌های عاطفی خاطر نشان کرد: امروزه فضای مجازی و بخصوص شبکه‌های اجتماعی نقش زیادی در اختلافات خانوادگی دارند و دلیل آن‌هم ولنگاری فرهنگی و احساس آزادی در فضای مجازی شده که حدود 20 درصد طلاق‌ها در جامعه از شبکه‌های اجتماعی نشأت می‌گیرد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.