سرویس: اجتماعی 18:30 - جمعه 12 شهریور 1395

پایگاه محیط زیست اصفهان خبر داد:

دستگیری 3 شکارچی در پارک ملی کلاه قاضی اصفهان/ تحویل پرنده شاه‌بوف به مأموران محیط زیست

سه متخلف شکار و صید در پارک ملی و پناهگاه حیات‌وحش کلاه قاضی قبل از شکار توسط محیط‌بانان این منطقه شناسایی و با همکاری نیروی انتظامی دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

به گزارش اصفهان شرق، اداره پارک ملی و پناهگاه حیات‌وحش کلاه قاضی اصفهان، سه متخلف شکاروصید را در پارک ملی و پناهگاه حیات‌وحش کلاه قاضی قبل از شکار و صید توسط محیط‌بانان این منطقه با همکاری نیروی انتظامی دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کرد.

در این گزارش آمده است: از این متخلفان اسلحه قاچاق غیرمجاز، 6 تیر فشنگ، نورافکن دستی، سلاح سرد دست‌ساز و سایر ادوات شکار و صید کشف شد.

طبق ماده 10 و 15 قانون اساسی، شکار و حتی اقدام به شروع شکار در زیستگاه‌های حیات‌وحش توسط متخلفان جرم محسوب شده و قابل‌تعقیب و مجازات است.

* تحویل پرنده شاه‌بوف به مأموران محیط زیست

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی محیط‌زیست اصفهان، اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان سمیرم، دو جوان ونکی دوستدار محیط‌زیست یک پرنده شاه بوف را در حاشیه جاده ونک به سمیرم کشف و آن را به مأموران این اداره در شهرستان سمیرم تحویل دادند.

نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان سمیرم ضمن بررسی وضعیت جسمی و معاینه دامپزشک این پرنده آن را جهت تیمار و بهبودی کامل به اداره کل حفاظت محیط‌زیست اصفهان منتقل کردند.

شاه بوف پرنده‌ای از خانواده جغدها، بزرگ‌ترین نوع آن و در حدود 66 تا 70 سانتیمتر طول دارد.

این پرنده دارای گوش پرهای مشخص، سینه زرد مایل به قهوه‌ای بارگه‌های پهن، چشم‌های درشت نارنجی‌رنگ، سطح پشتی زرد مایل به قهوه‌ای و با لکه‌های قهوه‌ای پررنگ است.

این پرندگان شبگرد و استاد شکار در شب‌های تیره‌وتار هستند که شکار آن‌ها شامل انواع جوندگان، خزندگان، حشرات و حتی خرگوش‌ها بوده و معمولاً به‌صورت تنها در شکاف سنگ‌ها و درخت‌ها یا روی شاخه‌های درخت در محلی نزدیک به تنه درخت قائم می‌نشیند، یا در آشیانه متروک پرندگان شکاری زادوولد می‌کنند.

جغدها در سراسر مناطق معتدل، استوائی و شبه قطبی دنیا زندگی می‌کنند و شاه بوف‌ها، مانند دیگر جغدها، با تغذیه از حشره‌ها، جوندگان و دیگر حیواناتی که در صورت زیاد بودن تعدادشان به آفت تبدیل می‌شوند؛ جمعیت آن‌ها را در طبیعت کنترل می‌کنند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.