اصفهان شرق

روزهای سیاه برای سارقان استان اصفهان

کدخبر: 11102
1392/11/06 در ساعت 13:28

به گزارش اصفهان شرق: سردار آقاخانی امروز در جمع اصحاب رسانه  با اشاره به صلابت و عزت نیروی انتظامی گفت: در شرایط امروز پاسداری از ارزش‌ها و دستاوردهای اسلام و انقلاب همچون پاسداری از مرزها در 8 سال دفاع مقدس است و هیچ درجه‌ای از آن کم ندارد.ماموران نیروی انتظامی در جبهه ایجاد امنیت در جامعه، سرباز این نظام هستند و امیدواریم که بتوانیم به خوبی از عهده وظایف خود در این زمینه برآییم.

این مقام مسئول تصریح کرد: ماهی که گذشت، روزهای سیاهی برای سارقان اصفهان بود، در این ماه چهار باند قاچاق محموله مواد مخدر جاده‌ای در سطح اصفهان با همکاری نیروهای آگاهی در یک پروسه حدوداً سه ماهه و یک کار سنگین شناسایی، کشف و اموال ثبت و ضبط شد.این باند که از شش نفر تشکیل شده بود مرتکب جرایم مختلفی از جمله قاچاق کالا، ترانزیت مواد مخدر شده بودند.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان افزود: طی این مدت ۱۴۵ مورد باند سرقت از منازل متلاشی شد که در این بین فقط در یک مورد رقمی نزدیک به یک میلیارد تومان اموال مسروقه کشف و ضبط شد.

وی همچنین از کشف ۲۰ دستگاه خودرو و ۳۵ دستگاه موتورسیکلت در دی ماه سال جاری خبر داد.

سردار آقاخانی از کشف ۹۹۸ مورد تلفن همراه طی ماه گدشته گفت و در رابطه با کلاهبرداری و سرقت از طلافروشی ها تشریح کرد: با ۲ ماه تلاش بی وقفه مامورین توانستند امنیت طلافروشی ها را تامین کنند و در این راه حدود ۶ نفر از کلاهبردارانی که مبادرت به سرقت از مغازه ها می کردند را شناسایی و دستگیر کردند.

وی از کاهش 6 درصدی تلفات انسانی در طرح زمستانه امسال خبر داد و گفت: با مشارکت مردم، ارگانهای ذی ربط مانند شهرداری، هلال احمر، اورژانس، شهرداری ها، اداره راه و ترابری و سازمان حمل و نقل و پایانه ها و امداد خودرو در روزهای برفی و سرد امسال با کمترین خسارت در مسیرهای جاده‌ای و به ویژه مسیرهای ترانزیتی روبرو بودیم که امیدواریم این روند تا پایان طرح همچنان ادامه داشته باشد.

آقاخانی از مسیر بهبود و روند صعودی آمار نتایج عملکرد نیروی انتظامی در موارد مختلف خبر داد و اذعان کرد: در بحث دستگیری مربوط به مواد مخدر، 58 درصد افزایش، در بحث قاچاق کالا 23 درصد افزایش کشفیات و 23 درصد افزایش دستگیری سارقان در 10 ماه گذشته از سال 92 به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده، میزان تردد مسافران در ایام نوروز در شهر اصفهان افزایش خواهد یافت و در همین راستا برنامه‌ریزی‌هایی به منظور کنترل ترافیک و تصادفات در آن ایام صورت گرفته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با اشاره به  کاهش 16 درصدی، آمار فوتی که در حدود 70 تا 80 نفر می‌شود در امسال خبر داد و اظهار کرد: این میزان آمار از شاخص ناجا بهتر و بالاتر است.

وی گفت: پلیس استان اصفهان در شاخص کشفیات موفق به کسب رتبه اول کشور، با 80 درصدی کشف وقوعات  است.پیش‌بینی شده است که استان اصفهان در روزهای پایانی امسال، بیش از سال‌های گذشته با تردد مسافران مواجه باشد لذا هماهنگی‌های لازم برای کنترل تردد خودروها، نظارت بر صنوف، برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمان خیابانی و مقابله با معتادان ولگرد در قالب طرح آرامش در حال انجام است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: مکان‌های غیر مجازی با عنوان باغ تالارها در حال فعالیت هستند که با توجه به احتمال ایجاد مشکلاتی در آنها، پلمپ این اماکن در دستور کار قرار دارد؛ همچنین تعداد انگشت شماری از خودروهای مزاحم در برخی محلات استان به حرکات ناهنجار می‌پردازند که پس از اخطار به آنها، برخورد قانونی جدی با عاملان آن صورت خواهد گرفت.

این مسئول انتظامی استان از جدیت و تلاش و همت پرسنل نیروهای انتظامی استان در برخورد با افرادی که امنیت  مردم را کاهش می‌دهند و نظم و آرامش مردم را برهم می‌زنند خبر داد و تاکید کرد: هیچ تسامح و تساهلی در این زمینه نخواهیم داشت و با خاطیان شدت برخورد می‌کنیم.

وی در پایان از افزایش 13 درصدی کشفیات ماهواره‌ها در دی ماه گفت و در ادامه به سماجت همیشگی پلیس و نیروی انتظامی در امر جمع‌آوری و کشفیات ماهواره‌های منازل اشاره کرد.