سرویس: غیر تولیدی 17:00 - پنجشنبه 11 شهریور 1395

همایش بسیج کارمندان در اصفهان برگزار شد:

برای اصلاح جامعه، باید دولت اصلاح شود/یک دولت توحیدی، زمینه ساز ظهور است

رئیس مرکز تخصصی نماز گفت: تا تحولی در دولت‌ها رخ ندهد و دولت کریمه و دولت توحید نباشد، ظهور رخ نمی‌دهد.

به گزارش اصفهان شرق، همایش روز بسیج کارمندان اصفهان در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و با حضور گسترده کارمندان و مدیران بسیجی ادارات و سازمان‌های مختلف اصفهان برگزار شد.

در این برنامه غلامرضا اصغری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، محمد رضایی، مسؤول سازمان بسیج کارمندان اصفهان و حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل، رئیس مرکز تخصصی نماز به ایراد سخن پرداختند و همه بر لزوم پاسداشت خون شهدا با خدمت درست به مردم تأکید کردند.

حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل اظهار کرد: ان‌شاءالله عملمان به گونه‌ای باشد که به تعبیر مقام معظم رهبری در راستای خودسازی، جامعه‌سازی و برنامه‌ریزی برای ظهور امام زمان(عج) و رضایت ایشان باشد.

وی افزود: امام زمان(عج) تمدن بشری را به تمدن توحیدی تبدیل می‌کنند و هدف ظهور هم تبدیل جامعه خود محور به خدا محور است، خلاصه ظهور نیز تبدیل خودگرایی به خداگرایی است و ایشان تمدن انسانی را به تمدن الهی تبدیل می‌کنند.

رئیس مرکز تخصصی نماز با اشاره به آیه 55 سوره نور، بیان داشت: در زمان ظهور امام زمان(عج) ذره‌ای شرک جلی و خفی در جامعه نداریم و به تعبیری در دوران ظهور خداوند به خاطر خودش پرستیده می‌شود، چیزی که تا به حال رخ نداده است.

وی تصریح کرد: یوم‌الله به معنی تجلی خداست و به تعبیر امام صادق(ع) اصلاً قدرت خدا تا ظهور جلوه‌گری نمی‌کند، یعنی جامعه اجازه بهره‌وری از نور توحیدی را به خود نداده و به نوعی خودش مانع توحید شده است، با آمدن حضرت حجت موانع رفع می‌شود و با ظهور حضرت تجلی قدرت خدا آغاز شده و تا قیامت ادامه پیدا می‌کند.

رئیس مرکز تخصصی نماز با اشاره به تعبیر «اللهم انا نرغب الیک فی دولة کریمة»، بیان داشت: امام زمان(عج) با این دعا حکومت را به تعبیری یک حکومت سیاسی بیان می‌کنند و گفته می‌شود که ظهور با دولت کریمه است، یعنی آنچه سبب توحیدی شدن جامعه و اجرای عدل در جامعه می‌شود همین واژه دولت است، همین دولت است که یک اتفاقی در دنیا ایجاد می‌کند.

کفیل با اشاره به خطبه 216 نهج‌البلاغه، اذعان کرد: امت اصلاً صالح نمی‌شوند مگر با صالح شدن ولی و به تعبیری دولت و مدیران آن جامعه و اگر می‌خواهید اتفاق فرهنگی مناسبی رخ دهد باید به سراغ دولت بروید، چرا که با صالح شدن مدیر، توده مردم هم صالح می‌شوند.

وی به بیانی از امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه کشورهای اسلامی باید بیدار شوند و دولت‌ها را اسلامی کنند تا ظهور امام زمان (عج) نزدیک شود، اشاره کرد و تأکید داشت: تا تحولی در دولت‌ها رخ ندهد و دولت کریمه و دولت توحید نباشد، ظهور رخ نمی‌دهد.

*برای انجام کار دینی، باید ذهن وزیر و مدیر کل دینی شود

رئیس مرکز تخصصی نماز ادامه داد: کارمند اداره باید مهم‌ترین وظیفه خود را اسلامی شدن فضای اداره خود بداند و به تعبیری باید سراغ خودمان بیاییم و بگوییم دولت‌ها چه کار کردند، اگر ارزشی در شهری کم رنگ شد، مدیران دولت باید با خود بگویند ما چه کرده‌ایم که این اتفاق افتاده است.

کفیل با اشاره به لزوم اسلامی شدن دولت و تبیین اهمیت دولت اسلامی، خاطرنشان کرد: دولت نماینده مجموعه اسلامی و مدیر کشور اسلامی است، اگر می‌خواهید کار دینی کنید باید ذهن وزیر و مدیر کل دینی شود و دولت اسلامی مهم‌ترین اتفاق و رقم زننده ظهور است.

وی با اشاره به گوشه‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع دولتمردان، گفت: نکند در دولت اتفاقی بیفتد که جوان حزب‌الهی رنجیده‌ خاطر و نگران شود، ما باید این جوان انقلابی و متدین را حفظ کنیم.

رئیس مرکز تخصصی نماز افزود: اگر کسی با انقلاب مشکل پیدا کند شرمنده شهدا و جانبازان می‌شویم، چرا که شهدا همه چیزشان را دادند که دین رشد کند و الآن دین را دست ما داده‌اند.

کفیل در ادامه گام اول برای ایجاد دولت اسلامی را پی بردن به اهمیت کار دانست و اظهار کرد: اهل بیت برای ایجاد دولت اسلامی 250 سال زحمت کشیدند، امیرالمؤمنین(ع) به صورت ویژه برای ایجاد دولت اسلامی سوختند و در نهایت امام خمینی(ره) دولت اسلامی را تشکیل داد.

وی با اشاره به اینکه الآن یک باری برداشته شده که باید این بار را نگه داشت، اذعان کرد: برای نگه‌داشتن این بار باید جامعه دین‌دار و دین یار شود و رسیدن به دین یاری گام دوم برای تشکیل دولت اسلامی است.

رئیس مرکز تخصصی نماز خطاب به بسیجیان حاضر در جمع گفت: بسیجی یعنی یک گام جلوتر یعنی یاور دین، حافظ دین، یعنی کسی که دین را نگه می‌دارد و توسعه می‌دهد، کارمند بسیجی کارمندی است که اداره را بسیجی و دینی کند.

کفیل گام سوم برای انقلابی شدن و ادامه انقلاب را احیای فرهنگ ایثار و شهادت دانست و تأکید کرد: اگر می‌خواهید دولت کریمه را ایجاد کنید باید مثل شهدا و جانبازان شوید و جان و مال خود را برای اسلام بدهید.

*سازمان بسیج کارمندان اصفهان: برای سالم‌سازی نظام اداری و تکریم ارباب رجوع اهتمام می‌ورزیم

در پایان برنامه، بیانیه سازمان بسیج کارمندان به مناسبت هفته دولت و روز بسیج کارمندان در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل قرائت شد.

در ابتدای این بیانیه انقلاب اسلامی معجزه قرن و تعیین کننده سرنوشت ملت ایران نام گرفته و آمده است: انقلاب اسلامی پرچم استقلال و نفی بیگانگان را بر فراز ایران اسلامی برافراشت و با همت والای علمای انقلابی و استکبارستیز و خون سرخ شهیدان، احیاگر اسلام در این مرز و بوم شد.

در این بیانیه تصریح شده است: شهادت دو شخصیت فداکار اسلام و انقلاب، شهید رجایی و باهنر که به آتش کینه منافقین سوختند، فصل درخشانی از شهادت را به نام «هفته دولت» در تاریخ انقلاب اسلامی گشود و صفحه دیگری به صفحات غرورآفرین و شور حسینی یاوران مخلص دین خدا اضافه کرد.

در ادامه این بیانیه عنوان شد: هفته دولت تنها گرامیداشت دو پاکباخته ولایت نیست بلکه بزرگداشت و تکریم یک روحیه انقلابی است که در گفتار و عمل شهیدان رجایی و باهنر تجلی یافته و تجلیل ارزش‌هایی است که آن دو بزرگوار تا پایان به آن متعهد و وفادار ماندند که مصداق عینی شیفتگان خدمت به مردم بودند.

سازمان بسیج کارمندان استان اصفهان ادامه داده است: ملت بزرگ و شریف ایران اسلامی در شرایطی به این همه دستاورد عظیم در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دست یافته که تهدیدات مختلف دشمنان خارجی و کارشکنی دشمنان داخلی هر روز بیشتر و ناکام‌تر می‌شود و از سوی دیگر پس از ناکامی در این عرصه‌ها به تهدید نرم روی آوردند و به تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی، شبیخون فرهنگی و جنگ نرم برای قتل عام فرهنگی و اجرای توطئه‌های مختلف متوسل شده و در سال‌های اخیر آخرین حربه خود یعنی جنگ اقتصادی را به کار گرفته‌اند.

در پایان این بیانیه مدیران و کارمندان بسیجی ادارات کل استان اصفهان به عنوان سربازان خط مقدم خدمت، با الگو گیری از شهیدان رجایی و باهنر و با روحیه استکبارستیزی و انقلابی با شهیدان، امام شهیدان و امام خامنه‌ای پیمان بستند که موارد زیر را در ادارات احیا و پیاده کنند: نسبت به حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه اداری در سطوح مختلف سازمانی به منظور تحقق اداره اسلامی کوشا باشند و ادامه دهنده راه شهیدان باشند و به سالم‌سازی نظام اداری، خدمت بی‌منت و تکریم ارباب رجوع اهتمام بورزند و مطالبات و تدابیر رهبر معظم انقلاب در راستای تحقق دولت اسلامی را با جان و دل پیگیری کنند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.