سرویس: اقتصادی 10:40 - پنجشنبه 11 شهریور 1395

​مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد:

افتتاح 77 طرح تعاونی در استان اصفهان طی هفته تعاون/صادرات 200 میلیارد دلاری بخش تعاون اصفهان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از افتتاح 77 طرح تعاونی این استان در هفته تعاون خبر داد و گفت: طي ١٦ سال گذشته صادرات بخش تعاوني در استان اصفهان حدود 200 ميليون دلار برآورد شده است.

به گزارش اصفهان شرق، غلامعلی قادری  به مناسبت هفته تعاون، اظهار داشت: يكي از مشكلات اين حوزه تعداد قابل توجهي تعاوني غير فعال است كه نسبت به تعيين تكليف آنها اقدام كرده ايم.
قادری افزود: طي سال ٩٣ و ٩٤ تعداد ٦٧٨ شركت تعاوني در استان اصفهان تعيين تكليف شدند كه از اين تعداد ٣٤١ شركت تعاوني منحل و ٣٤٦ شركت مجددا فعاليت خود را آغاز كردند.
وي همچنين به فعاليت ٣٠ شركت تعاوني صادر كننده در استان اشاره كرد و افزود: ميزان صادرات شركت هاي تعاوني در سال ٩٢ نسبت به سال هاي قبل، ٢٨٧ درصد رشد داشت.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اضافه كرد: ميزان صادرات شركت هاي تعاوني استان طي سال هاي ٩٣ و ٩٤ نسبت به قبل حدود ٤٠ درصد رشد داشته است.
به گفته وي، طي ١٦ سال گذشته صادرات بخش تعاوني در استان اصفهان حدود ٢٠٠ ميليون دلار بوده كه مطابق برنامه ريزي هاي صورت گرفته، ٦٤ درصد آن مربوط به سال هاي ٩٢ به بعد بوده است.
پرداخت 260 میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی های اصفهان
قادری با تاكيد بر اينكه يكي از دغدغه هاي تعاون گران مباحث مربوط به تسهيلات است، اظهار داشت: طي سه سال گذشته ٢٦٠ ميليارد تومان تسهيلات از طريق صندوق توسعه ملي، صندوق كارآفريني و بانك توسعه تعاون به شركت هاي تعاوني استان اعطا شده است.
وي تاكيد كرد: يكي از رويكردهاي حوزه تعاون با توجه به اسناد توسعه و سند آمايش استان فعاليت در بخش دانش بنيان و گردشگري است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: در اين خصوص ١٠ شركت تعاوني دانش بنيان در زمينه هاي مختلف و همچنين ١٢ شركت تعاوني در حوزه گردشكري در استان اصفهان ثبت شده است.
وي همچنين افزود: طي سال هاي ٩٢ تا ٩٥ تعداد ٤٩٠ طرح تعاوني با سرمايه گذاري ٣٦ ميليارد ريال در استان اجرايي شده است.
قادری همچنین در خصوص راهکارهای توسعه بخش تعاون در استان اصفهان، گفت: این موضوع در شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت استان مطرح شده و در این راستا بسته پیشنهادی توسعه راهکارهای بخش تعاون در حضور استاندار اصفهان مطرح و 23 راهکار مصوب شد که بحث استانی آن به دستگاه های ذیربط ابلاغ و بخش ملی آن برای پیگیری به وزارتخانه و مراجع بالاتر ارسال شد.
افتتاح 77 طرح تعاونی در استان اصفهان طی هفته تعاون
وی در ادامه در خصوص برنامه های هفته تعاون از تاریخ 13 تا 19 شهریور ماه، گفت: در این هفته برنامه های متنوعی برگزار می شود که یکی از آنها تجلیل از تعاونی های برتر در گرایش های 18 گانه در سطح ملی و استانی است.
به گفته قادری، از استان اصفهان نیز شرکت تعاونی باتری سازان در زمینه گرایش تامین نیاز صنوف خدماتی به عنوان تعاونی برتر در سطح کشور معرفی خواهد شد.
وی افزود: در این هفته تعداد 77 طرح تعاونی در حوزه های مسکن، خدمات، تولیدی، توزیعی و … با فعالیت اعضای 3506 نفر و سرمایه گذاری بالغ بر 3060 میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان بیان داشت: 77 درصد سرمایه این تعاونی ها معادل 2 هزار و 360 میلیارد ریال آورده اعضا و تنها 692 میلیارد ریال آن از طریق تسهیلات تامین شده که این حاکی از ظرفیت بالای بخش تعاون است.
اجرای مدل بازرسی درون کارگاهی با اولویت واحدهایهای ریسک”
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه سالانه 30 هزار دادخواست و شکایت به این ادامه واصل می شود، گفت: رسیدگی به این دادخواست ها به هیات های حل اختلاف انجام و منتج به صدور آرا می شود.
وی با شاره به اینکه 25 درصد افزایش مراجعه به این مراجع را داشتیم، بیان داشت: طی سه سال گذشته 44 مرجع رسیدگی به شکایات به 50 مرجع افزایش یافته است.
به گفته قادری، در حوزه کیفی نیز 10 دوره آموزشی، همایش و آموزش هایی در سطح استانی، ملی و بین المللی در راستای وحدت رویه در صدور آرا و 2 جلسه با حضور قضات برجسته عدالت اداری در سطح استانی برگزار شده است.
وی با بیان اینکه استان اصفهان با داشتن 10 درصد تعداد کارگران بالاترین سهم را در اقتصاد کشور داشته است، ادامه داد: 10 درصد بیمه بیکاری و شکایات کارگری مربوط به استان اصفهان است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در ادامه با اشاره به صلاحیت ایمنی پیمانکاران، گفت: طی دو سال گذشته 1154 درخواست از پیمانکاران واصل کردیم و دوره آموزشی برگزار شد و به دنبال آن 443 پیمانکار تایید صلاحیت دریافت کردند.
وی همچنین به مدل خودبازرسی درون کارگاهی با اولویت واحدهای “های ریسک” اشاره کرد و بیان داشت: مسئولین ایمنی این واحدها تحت آموزش خاص قرار می گیرند و آنها بازرسان بالقوه ما در واحدهای تولیدی می شوند.
به گفته قادری، ما حدود 30 درصد جامعه اولیه “هی ریسک” را پوشش خواهیم داد
رونمایی طرح شناسنامه آموزش ایمنی کارگران تا دو ماه آینده
طي دو ماه آينده از طرح شناسنامه آموزش ايمني كارگران در اصفهان رونمايي خواهد شد، اظهار داشت: با هماهنگي مجموعه وزارتخانه و مسئولين ذيربط استان اين طرح به صورت پايلوت در اصفهان اجرايي خواهد شد و براساس آن يك كارگر به آموزش هاي مورد نياز خود و همچنين از تاريخ آن مطلع مي شود.
وي با بيان اينكه در مجموع در حوزه بازرسي كار ٣٠ هزار بازرس برنامه و موردي در استان فعالند به كاهش حوادث كار اشاره كرد و افزود: ميزان حوادث كار در سال ٩٢ نسبت به ٩١، معادل ٦ درصد؛ در سال ٩٣ نسبت به ٩٢ معادل ٨ درصد و در سال ٩٤ نسبت به ٩٣ معادل ١١ درصد كاهش داشته است.
به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، عملكرد ما در حوزه روابط كار و بازرسي آن روندي نزولي داشته و اميدواريم بقيه دستگاه هاي مسئول نیز وارد كار شوند.
ایجاد 35 درصد اشتغال اصفهان از طریق دفاتر کاریابی
وی همچنین در خصوص حوزه اشتغال، بیان داشت: در حوزه اشتغال و کارآفرینی بخش قابل توجهی از مراجعان ما اتباع بیگانه هستند و براین اساس دفتر کفالت اقامت در راستای ساماندهی، نظارت، کنترل اتباع بیگانه و واگذاری تصدی گری به بخش خصوصی در استان اصفهان راه اندازی شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان همچنین به توسعه کیفی و کمی مراکز کاریابی غیردولتی در استان اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: گفته می شود بین 25 تا 30 درصد اشتغال اصفهان از طریق 68 دفتر کاریابی بین المللی استان ایجاد شده که نسبت به گذشته 30 درصد افزایش داشته است
به گفته وی، به دنبال ایجاد کاریابی الکترونیکی در استان اصفهان هستیم البته هنوز زیرساخت های آن ایجاد نشده است.
اشتغال بیش از 80 هزار نفر طی سه سال گذشته در استان
قادری تاکید کرد: طی سه سال گذشته 324 هزار و 555 هزار فرصت شغلی در اختیار کاریابی های استان قرار گرفته که 174 هزار و 458 جوینده کار به این کاریابی ها مراجعه کردند که از این تعداد 80 هزار و 217 نفر در این مدت به کار گمارده شده اند.
وی همچنین به شکل گیری کانون کارآفرینی در استان اشاره کرد و گفت: این کانون در مجموعه اتاق بازرگانی اصفهان و مدیریت رئیس اتاق فعالیت می کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: 15 دفتر مشاوره و کارآفرینی در راستای ارتباط منطقی و پایدار بین کارآفرینی، تولید و افزایش سهم فعالیت کارآفرینان در تولید ناخالص فعالیت می کنند و توجه به این حوزه موجب خلق ایده های جدید و اشتغال پایدار می شود.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.