سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 13:15 - دوشنبه 07 بهمن 1392

در شهر حسن آباد جرقويه عليا

آخرين شهيد حسن آباد كه تشيع نشد

اولين شهيد جرقويه عليا شهيد حسين منصوري و آخرين شهيد غلامحسين طيبي از شهدای مفقودالاثر مي باشند.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقويه عليا:
شهيد حسين منصوري فرزند محمد علي در حسن آباد در خانواده اي كشاورز متولد شد، او چهارمين فرزند خانواده بود و تا ششم ابتدايي  قديم را خوانده و در كنار پدر به شغل كشاورزي و زيلو بافي مشغول شد.

بعد از مدتي كمك به پدر به شهر ري رفت و در يك كبابي كار مي كرد و در آنجا با دوستان خود اعلاميه هاي امام خميني را در زمان طاغوت پخش مي كردند. او در زندان ساواك مدتي مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

شهيد حسين منصوري

از خصوصيات شهيد:

خدمت سربازي شهيد مقارن شد با شروع جنگ تحميلي وي كه فردي وظيفه شناس و خود را خدمتگزار امام و ملت مي دانست، نيروي درياي بوشهر را ترك كرد و با حدود 140 نفر كه در يگان نيروي دريايي بودند از راه دريا به خرمشهر كه در اشغال عراقي ها بود رفتند.

وي فردي شجاع بوده به گفته فرمانده:

هنگام محاصره140 نفر در خرمشهر و اصابت خمپاره به نزديك آنها فرمانده به  شهيد منصوري مي گويد برو و خودت را پنهان كن، اما او خود را به تیربار می رساند و شجاعانه دفاع می کند. وی در همانجا و با هدف تیر دشمن در سن 21 سالگي در سال 1359  به شهادت مي رسد.

شهيدي كه تشيع نشد

شهيد غلامحسين طيبي فرزند غلامرضا در حسن آباد محله قلعه در خانواده اي مذهبي و كشاورز در سال 1350 متولد شد او تحصيلات ابتدايي و راهنمايي را در حسن آباد گذراند و دوران تحصیل را تا دوم دبيرستان ادامه داد. در سال 23/1/67 به جبهه هاي جنگ اعزام شد.

شهيد غلامحسين طيبي شهيد غلامحسين طيبي شهيد غلامحسين طيبي

شهيد طيبي در اواخر جنگ هنگام قبول قطعنامه در جبهه بود كه به گفته ي همرزمانش به او مرخصي داده بودند ولي وي به مرخصي نيامد و در همان زمان عراق حمله اي را شروع كرد و شهيد طيبي از ناحيه گردن مورد اصابت خمپاره قرار گرفت و به شهادت رسيد. پيكرش به گفته همرزمانش پيدا نشد و آخرین شهید شهر حسن آباد مفقود الاثر مي باشد.

 

همچنین بخوانید:

2 نظر در مورد “آخرين شهيد حسن آباد كه تشيع نشد”

  1. همکلاسی گفت:

    شهید طیبی تنها یگانه فرزند وباهوش ترین دانش اموز در دوران محصلی بود واقعا انسانی نابغه وبا خدابود روحش شاد وخدا رحمت کند پدر عزیز ش ، فقط با ید کاری کنیم که فردای قیامت شرمنده شهدا نباشیم

  2. صادقی گفت:

    من و شهید طیبی در سال اول در دبیرستان شهید مطهری بودیم در یک نیمکت می نشستیم. او فردی چالاک حاذق و در زمینه های فنی تک وتنها بود . وجود او در کلاس با شوخی هایش در کلاس
    های فیزیک هندسه وانشا آرامش خاصی می بخشید. رحمت خدا بر او باد .

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.