سرویس: اجتماعی 15:17 - چهارشنبه 10 شهریور 1395

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان:

عملیات های پلیس با عقبه پژوهش علمی صورت می گیرد/چیزی به نام باغ تالار نمی شناسیم

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: مردم پلیس را نیروی امن می خوانند و باید از عقبه فرهنگی و کارشناسی شده عملیات نیروی انتظامی آگاه باشند.

به گزارش اصفهان شرق، صبح امروز سردار عبدالرضا آقاخانی،فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان، از خبرگزاری ایمنا به همراه چند تن از فرماندهان نیروی انتظامی استان بازدید کرد.
در این بازدید،آقاخانی گفت: پلیس و نیروی انتظامی در سطح جامعه با نام حوادث عجین است؛و از عقبه فرهنگی ماموریت های ویژه پلیس سخن به میان نمی آید در حالی که هر عملیات انتظامی ساعت ها اقدامات پژوهشی و تحقیقی را به عنوان عقبه خود به همراه دارد.
وی ادامه داد:برای هریک از عملیات های پلیسی با کارشناسان رشته های مختلفی مثل روانشناس، پزشک، جامعه شناس و… اتاق فکر تشکیل می دهیم و نتیجه آن یک عملیات چند ساعته خواهد شد. این مسئله شبیه به شب حمله جبهه های حق علیه باطل است که شب ها و روزها مسیر عملیات و برآورد نیرو و مهمات انجام می شد و نتیجه آن یک حمله به جبهه دشمن می شد.
آقاخانی افزود: می خواهیم مردم بدانند که نیروی انتظامی فقط درگیر مسائل قتل و خشونت بار نیست بلکه مسائل فرهنگی و فرهنگ سازی برای این نیرو از درجه اهمیت زیادی برخوردار است.
فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان در جهت تنویر افکار عمومی در خصوص “باغ تالار” ها تصریح کرد: تالار فضای مسقف و امن است و یک شغل دارای صنف و مجوز است، اما “باغ تالار” مجوز ندارد و تحت پوشش صنف خاصی نیست به همین دلیل ما چیزی به نام باغ تالار نمی شناسیم.


وی ادامه داد:باغ تالارها فضای آزاد و دور افتاده ای هستندکه متعلق به سرمایه دارانی است که بیشتر آنها در خارج از کشور به سر می برند و برای باغ خود یک نگهبان قرار می دهند و این فضا قابل کنترل نیست. اگر در این مکان ها مجلس شادی برگزار شود خارج از کنترل خواهد بود و ناهنجاری زیاد و اعمال خلاف شئونات اسلامی خواهد داشت که همین رفتارها می تواند برای اطرافیان و یا حتی آن هایی که در این باغ ها هستند مسایلی را به بار بیاورد.
وی در خصوص عقبه فرهنگی برخورد با برگزارکنندگان مراسم در باغ تالارها گفت:با صرف زیاد وقت و تشکیل اتاق فکر و مشورت با کارشناسان اجتماعی،فرهنگی،روانشناسی و دینی همگی اذعان داشتند که باید با این پدیده نوظهور که تحت پوشش هیچ اتحادیه ای هم نیست برخورد شود.
آقاخانی اظهار کرد:هفته گذشته با اخذ موجوزهای لازم 31 باغ تالار پلمپ شد و اگر تخلفات بیشتری صورت بگیرد، انشعاب برق و آب این اماکن نیز قطع می شود.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.