سرویس: غیر تولیدی » نقلی 20:00 - یکشنبه 06 بهمن 1392

خون‌آشام محجبه ایرانی در جشنواره برلین!

پس از نمایش مستند ضد ایرانی «سپیده» در جشنواره فیلم ساندنس، روز گذشته نیز فیلم ضدایرانی دیگری با نام «یک دختر تنها در شب به سوی خانه می‌رود» در این جشنواره رونمایی شد و قرار است در جشنواره برلین هم به نمایش در بیاید.

به گزارش واحد رصد فضای مجازی اصفهان شرق: جشنواره فیلم ساندنس که از حدود ده روز پیش آغاز به کار کرده و قرار است فردا نیز به کار خود پایان دهد، علی‌رغم ادعای مستقل بودن، هم راستا و هم پیمان با دیگر جشنواره‌های غربی طی سال‌های اخیر، امسال میزبان حداقل دو فیلم ضد ایرانی بوده است.

جشنواره فیلم ساندنس نام جشنواره سینمایی است که از سال ۱۹۹۱ میلادی در شهر پارک سیتی ایالت یوتا در ایالات متحده آمریکا آغاز به کار کرد و هدف از تاسیس جشنواره فیلم ساندنس، حمایت از فیلم‌ها و فیلم‌سازان مستقل عنوان شده است.

چند روز پیش مستندی ضد ایرانی با نام «سپیده» در این جشنواره به نمایش درآمد، که مدعی می‌شود که زن ایرانی حتی برای ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه‌اش، با مشکلات فراوانی روبروست.

روز گذشته نیز فیلم ضد ایرانی دیگری با نام «یک دختر تنها در شب به سوی خانه می‌رود» به کارگردانی و نویسندگی «آنا لیلی امیرپور» در این جشنواره به نمایش درآمد.

فیلمی داستانی و سیاه و سفید که تلفیقی از ژانر نوآر و وسترن است. این فیلم به زبان فارسی ساخته شده است.

داستان فیلم در یکی از شهرهای متروک ایران که پر از فاحشه و معتاد است و فقر و ناامیدی در آن موج می‌زند، رخ می‌دهد. (این دقیقا عباراتی است که نشریه ورایتی در توصیف فیلم «یک دختر تنها در شب به سوی خانه می‌رود» به کار برده است).

این فیلم ۱۰۴ دقیقه‌ای درباره یک دختر محجبه خون آشام (با بازی شیلا وند) است که عاشق پسری آس و پاس (آرش مرندی) می‌شود که قیافه‌اش شبیه به «جیمز دین»، بازیگر درگذشته هالیوود، است.

جشنواره برلین

13921105000167_PhotoL

*آنا لیلی امیر‌پور کیست؟

13921105000178_PhotoL_V

آنا لیلی امیرپور

این کارگردان و نویسنده ایرانی‌الاصل متولد انگلستان که در آمریکا زندگی می‌کند، تاکنون چند فیلم کوتاه را نویسندگی و کارگردانی کرده که از آن جمله می‌‌توان به دو فیلم کوتاه داستانی به نام‌های «خودکشی کوچک» و «من احساس حماقت می‌کنم» اشاره کرد.

«خودکشی کوچک» داستان یک سوسک است که ناامید از دنیایی که همه از او متنفرند و به فکر کشتن او هستند،همواره به خودکشی فکر می‌کند.

فیلم کوتاه «من احساس حماقت می‌کنم» نیز درباره مشکلات جنسی است که برای یک دختر ۱۵ ساله بی‌تجربه به وجود می‌آید.

بنا براین گزارش، فیلم ضد ایرانی «یک دختر تنها در شب به سوی خانه می‌رود» قرار است در شصت و چهارمین جشنواره فیلم برلین نیز به نمایش درآید.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.