سرویس: اخبار شهرستان 13:27 - چهارشنبه 10 شهریور 1395

امام جمعه اصفهان در دیدار مسئولان جرقویه سفلی:

مذهب جعفری بالاتر از خط چپ و راست است/ از مسکن و اشتغال جوانان شرق اصفهان حمایت می کنیم

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: برای مسکن جوانان طرح های خوبی در نظر داریم از جمله اجاره به شرط تملیک و اگر بنیاد مسکن زمین در اختیار دارد، موظف است تا برای واگزاری اقدام کند.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه شهر اصفهان در جلسه ای صمیمی با مسئولان بخش جرقویه سفلی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که در دفتر امام جمعه شهر اصفهان برگزار شد، مسئولان به بیان مشکلات و دغدغه های خود در حوزه های مختلف بخشی صحبت کردند.

امام جمعه شهر اصفهان با اشاره به اهمیت نماز جمعه و اثر مطلوب آن در بین مردم، گفت: حضور امام جمعه مردمی و اهل مشورت نظیر امام جمعه نیک آباد، در سطح منطقه موثر است و امیدواریم عقلای منطقه، هم فکر با امام جمعه باشند و مسائل جناحی کنار بگزارند زیرا مذهب ما مذهب جعفری است و هیچ خطی بالاتر از این نیست.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد از شهر نیک آباد به شهر حسینیه ها نام برد و تصریح کرد: حسینیه ها باید باعث وحدت شده است و تجمع همه هیئت ها در روز عاشورا و تاسوعا با هماهنگی و اتحاد نمایی زیبا از عزاداری را ایجاد کرده و باعث همدلی بین مردم خواهد شد.

وی با حمایت کامل در زمینه مسکن جوانان و اشتغال افزود: برای مسکن جوانان طرح های خوبی در نظر داریم از جمله اجاره به شرط تملیک و اگر بنیاد مسکن زمین در اختیار دارد، موظف است تا برای واگزاری اقدام کند.

02

امام جمعه شهر نیک آباد با اشاره به فعالیت های قرآنی در بخش جرقویه گفت: شهر نیک آباد از پتانسیل قوی در زمینه قرآنی را داراست و برترین قاریان و حافظان در بخش برادر را در خود پرورش داده است و جامعه القرآن خواهران عالی به فعالیت می پردازد.

وی ادامه داد: الحمدالله علمای تراز اول که نه در اصفهان بلکه در کشور ماندگار شده اند. آیت الله شیخ حسن صانعی، نماینده ولی فقیه در بنیاد 15 خرداد که انصافا خدمات ماندگار منطقه داشته اند. همچنین شهر نیک آباد الحمدالله دارای 16 حسینیه و حدود 33 هیئت بوده و خواستاریم که حضرتعالی راهکاری برای استفاده بیشتر از حسینیه و این امکانات و فرصت موجود، ارائه فرمایید.

حجت الاسلام صانعی با مطرح کردن انتقادهای خود نسبت به سازمان اوقاف استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به فرصت و فضای فعالیت های دینی و قرآنی در بخش، سازمان اوقاف استان اصفهان عملکرد مطلوبی را ارائه نکرده و در این رابطه اوقاف منطقه نیز ضعیف عمل کرد.

بحث مسکن جوانان، از دیگر مباحثی بود که در جلسه مطرح شد و در این رابطه امام جمعه شهر نیک آباد، افزود: خیرین در خصوص احداث ساختمان برای زوج های جوان، اعلام آمادگی کرده و شهرداری نیز همکاری خواهد کرد ولیکن زمین های موجود در اختیار حوزه بنیاد مسکن است و امیدواریم همکاری لازم در این طرح انجام شود.

بخشدار جرقویه سفلی با ارائه گزارشی از وضعیت منطقه جرقویه اذعان کرد: جرقویه جزء خشک ترین مناطق اصفهان است ولی با این حال مردم سخت کوش این منطقه توانسته اند در تولید گوشت سفید، گوشت قرمز و  قارچ در اصفهان حائز رتبه اول شوند.

03
وی گفت: تشکر می کنیم از امام جمعه بخش که هماهنگی این دیدار را انجام دادند و با منش و حسن خلقی که دارند توانسته اند همه گروه ها و جریان های سیاسی را مدیریت و استفاده بکنند.

حسن جعفری هرندی با اشاره به تحت پوشش بودن یک هزار و 850 خانواده در کمیته امداد خاطرنشان کرد: بنیاد برکت که زیر نظر ستاد اجرای فرمان امام خمینی(ره) متولی مباحث محرومیت زدایی در کشور است ولیکن هیچگونه فعالیت و برنامه ای برای شهرستان اصفهان و بخصوص منطقه جرقویه نداشته و پیشنهاد ما این است که برای مباحث محرومیت زدایی در این منطقه فعالیت کند.

رضوانی شهردار نیک آباد با بیان این مطلب که بخش جرقویه ظرفیت بالایی در خصوص شهرستان شدن را داراست، گفت: بخش جرقویه پتانسیل شهرستان شدن را دارد و بعضی از شهرستان هایی که جدیدا فرمانداری به آنها تعلق گرفته، هم از نظر جمعیت و هم از نظر وسعت کمتر از بخش جرقویه بوده اند و درخواست اختصاص فرمانداری از خواسته های مهم مسئولان این منطقه است.

مسئول ستاد نماز جمعه مرکز بخش با تشکر از امام جمعه بخش گفت: نیک آباد دارای خیرین زیادی هست که باید از آنها استفاده مطلوبی کرد. هم فکری و اتحاد که بین مسولان و مردم است نتیجه زحمات و مدیریت امام جمعه می باشد.

فرقانی رییس شورای بخش جرقویه با اشاره مشکلات آیین نامه جدید بنیاد مسکن، متذکر شد: آیین نامه جدید که در بحث تفکیک اراضی روستاها که باعث کاهش ساخت و سازها جدید در روستاها شده است بصورت یک معضل برای ما به وجود آمده و صندوق بیمه اجتماعی روستاییان عملکرد نامطلوب داشته و وضعیت فعلی آن هم مشخص نیست و خواهشمندیم که به قشر زحمت کش روستاها هم توجه شود.

انتهای پیام / محمد شفیعی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.