سرویس: اقتصادی » اقتصاد مقاومتی 11:40 - چهارشنبه 10 شهریور 1395

امام جمعه اصفهان:

پیشرفت علم از پایه‌های محکم تحقق اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه اصفهان گفت: یکی از راه‌های رشد و پیشرفت کشور توجه به علم و دانش است که میزان موفقیت جوانان در عرصه‌های علمی زمینه‌ساز تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق،  آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار مدیران و اعضای هیأت علمی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان پیرامون تأکید بر ارتباط و همکاری صنعت با علم جهت دستیابی به پیشرفت‌های علمی به ایراد سخن پرداخت.

وی پیشرفت علم را از پایه‌های محکم تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان و اظهار کرد: یکی از راه‌های رشد و پیشرفت کشور توجه به علم و دانش است که میزان موفقیت جوانان در عرصه‌های علمی زمینه‌ساز تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد شد.

وی بر هماهنگی، ارتباط و همکاری دانشگاهیان با صنعتگران تأکید و خاطر نشان کرد: استفاده صنعتگران از علم دانشگاهیان و نیز استفاده دانشگاهیان از تجربه صنعتگران، سبب کارآفرینی و به کارگیری جوانان خلاق، طراح و کارآفرین می‌شود و این به معنای پیشرفت علمی کشور است.

امام جمعه اصفهان همچنین ادامه داد: موفقیت‌های کشور در زمینه صنایع دفاعی نتیجه همین همکاری و تبادل نظر بوده که سبب افزایش عزت نفس و اقتدار ملی در صحنه جهانی و بین‌المللی شده است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه هر قدمی که در راه پیشرفت علم برداشته شود، نه تنها سربلندی ایران که سربلندی اسلام نیز هست، تصریح کرد: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری، دشمنان کشور بیش از آنکه از پیشرفت‌های علمی و هسته‌ای ما در هراس باشند از پشتوانه این علم که اسلام است می‌ترسند؛ بنابراین هر قدم در راه پیشرفت علمی کشور، پیشرفت و سربلندی جهان اسلام را رقم خواهد زد.

در ابتدای این دیدار مرتضی تیموری، رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان به ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط این واحد پرداخت و گفت: جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی غیر دولتی است، از این رو پویایی خاصی در فعالیت‌ها دارد.

وی به خدمات جهاد دانشگاهی در 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: از حدود 200 طرحی که برای جبهه‌های جنگ برنامه‌ریزی‌ شده بود، حدود 50 طرح، از جمله طراحی بخاری جیبی و خنثی‌کننده بمب‌های شیمیایی و پدافند غیر عامل عملیاتی شد؛ همچنین جهاد دانشگاهی در طراحی پلی که روی رودخانه اروند زده شد، نقش بسزایی داشت.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در پایان با اشاره به تقدیم 4 شهید جهاد دانشگاهی به انقلاب اسلامی ایران، گفت: نخستین نرم‌افزارهای قرآنی در ایران نیز از سوی جهاد دانشگاهی طراحی و اجرا شد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.