اصفهان شرق

کارآفرینی نقش مهمی در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل دارد

کدخبر: 110773
1395/06/09 در ساعت 15:11

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا، مرکز مشاوره کارآفرینان الهام بخش بمنظور ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی در مناطق محروم و غیربرخوردار استان، نمایشگاهی سه روزه تحت عنوان نمایشگاه کارآفرینی در شهر حسن آباد منطقه جرقویه علیا از توابع شهرستان اصفهان برگزار کرد.

معاون اداره تعاون کار و امور اجتماعی شهرستان اصفهان با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت های موجود در منطقه و رشد و توسعه اقتصادی گفت: با توجه به نامگذاری سال 95 به نام سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری و تاکید ایشان به جوانان در سازندگی کشور ما شاهد حضور کار آفرینان جوان در نمایشگاه ها هستیم و اینها استعدادها و ظرفیت های ارزشمندی هستند که می توان با انها در جهت دستیابی به اهداف کلان کشور و نظام در بعد اقتصادی گام برداشت.

عرب در ادامه با تاکید برنقش کار آفرینی در اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: همه بایداین قشراز جامعه را حمایت کنیم و امکانات لازم را در اختیار انها قرار دهیم چراکه نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می کنند.

وی ضمن تشکر از مدیریت مرکز مشاوره کارآفرینان الهام بخش به دلیل توجه ویژه به فعالیتهای کارآفرینی در مناطق شرق استان، آمادگی خود را برای مساعدت به طرح های کارآفرینی شهرستان اصفهان اعلام کرد.

معاون اداره تعاون کار و امور اجتماعی هدف از برپایی این نمایشگاه های کارآفرینی را ایجاد فضای خلاقیت و نوآوری و ترویج روحیه کارآفرینی برشمرد.

مدیر مرکز مشاوره کارآفرینان الهام بخش و دبیر نمایشگاه کارآفرینی به تشریح برنامه های نمایشگاه پرداخت و افزود: در این نمایشگاه نه کسب و کار کوچک و سودآور به مردم معرفی شده است که می توان به قلمزنی، الکتروجوش اصفهان، شرکت کوثر نور نقش جهان، شرکت نما گستر، تولیدی  المهدی، شرکت فنی مهندسی نوید کیفیت اسپادانا، خدمات بازیافت سیلور، تولیدی قائم، گرانول های بازیافتی از ضایعات پلاستیک اشاره نمود که مجموعه ای از کسب و کارهای صنعتی و خدماتی می باشد.

یاوری گفت: از دیگر برنامه های نمایشگاه انتقال تجربیات و دانش صاحبان کسب و کار به بازدیدکنندگان، اجرای همایشی رایگان تحت عنوان فرصت های کارآفرینی در منطقه خواهد بود که به تشریح و بررسی وضعیت کارآفرینی منطقه پرداخته می شود.

وی عرضه تولیدات و محصولات کارآفرینان بدون واسطه به مردم منطقه، ایجاد بازارهای جدید برای صاحبان کسب و کارکوچک و متوسط، معرفی کارآفرینان استان اصفهان به مناطق محروم، شناسایی فرصتهای کارآفرینی منطقه- آموزش کسب و کارهای کوچک و صنایع دستی به علاقمندان ، جذب بازاریاب برای صاحبان کسب و کار  را از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه دانست.